فیلم فلسفی

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس

17:29 - 1401/11/28
در ادامه مطلب به معرفی این فیلم ها خواهیم پرداخت.

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم ها خواهیم پرداخت.

1- After The Dark (پس از تاریکی)

پس از تاریکی (به انگلیسی: After the Dark) یک فیلم علمی-تخیلی، محصول سال ۲۰۱۳، به نویسندگی و کارگردانی جان هادلز است

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس5

The Tree of Life (درخت زندگی)

درخت زندگی (به انگلیسی: The Tree of Life) فیلمی است آمریکایی با ژانر درام و تجربی که توسط فاکس سرچلایت پیکچرز در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۱۱ در آمریکا اکران شد. کارگردان و نویسنده این فیلم ترنس مالیک و بازیگران اصلی آن برد پیت، شان پن، جسیکا چستین می‌باشند. فیلم معنی و تاریخچه زندگی را از دید مردی میان سال با مرور خاطرات کودکی او در دهه ۱۹۵۰ در تگزاس بازسازی می‌کند و آن را با جلوه‌های تصویری به منشأ خلقت پیوند می‌دهد.این فیلم پس از تاخیرهای طولانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱ اکران شد.

داستان

فیلم با جمله‌ای از کتاب ایوب نبی شروع می‌شود: «آنگاه که زمین را بنیان نهادم، کجا بودی… آنگاه که ستارگان صبح باهم سرود خواندند و پسران خدا همگی فریاد شادی سردادند.»

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس14

Mr. Nobody (آقای نوبادی)

آقای نوبادی[۱][۲][۳][۴] (انگلیسی: Mr. Nobody) فیلمی در ژانر درام و علمی–تخیلی به نویسندگی و کارگردانی ژاکو وان دورمال و تهیه‌کنندگی فیلیپ گودو است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. فیلم داستان زندگی مرد ۱۱۸ ساله‌ای به نام «نیمو نوبادی» را روایت می‌کند که آخرین انسان فانی روی کره زمین پس از رسیدن انسان به جاودانگی است. نیمو تقریباً تمام خاطرات گذشته خود را بیاد می‌آورد. او به سه معشوق زندگی خود، طلاق پدر و مادرش و تحمل سختی‌های پس از آن و انتخاب‌هایش در سه تقاطع بحرانی زندگی خود اشاره می‌کند: ۹ سالگی، ۱۵ سالگی و ۳۴ سالگی. مسیر زندگی او با هر کدام از انتخاب‌هایش تغییر می‌کند. فیلم روایتی غیر خطی دارد و سرشار از تحلیل‌های فلسفی است.

فیلم آقای نوبادی نامزد ۷ جایزه مگریت شد که توانست ۶ تای آن را از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان از آن خود کند. آقای نوبادی از فیلم‌های برتر شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز بود که توانست جایزهٔ اوسلا طلایی و لانچیا را از آن خود کند. نظر منتقدان در بارهٔ فیلم مثبت بود

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس17

The Turin Horse (اسب تورینی)

اسب تورین (به مجاری: A torinói ló) فیلمی فلسفی، سیاه‌وسفید در ژانر درام به کارگردانی بلا تار و همسرش اَگنِش هرانیتسکی محصول سال ۲۰۱۱ مجارستان است. در این فیلم یانوش درژی، اریکا بوک و میهای کورموش به ایفای نقش پرداخته‌اند و نویسندگی آن را بلا تار و همکار قدیمی‌اش لاسلو کراسناهورکایی انجام داده‌اند و با ۳۰ برداشت بلند توسط فرد کلمن فیلم‌برداری شده‌است. اسب تورین نخستین‌بار در شصت‌ویکمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد و جایرهٔ هیئت داوران و خرس نقره‌ای برای بهترین کارگردان را دریافت کرد. اسب تورین منجر به تحسین همگانی منتقدان شده‌است.

طرح داستان

اسب تورین که زندگی روزمرهٔ صاحب اسب و دخترش را شرح می‌دهد، در واقع یادآور شلاق خوردن اسبی در شهر تورین است که باعث فروپاشی ذهنی فردریش نیچه فیلسوف آلمانی شد.

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس15

A Serious Man (یک مرد جدی)

یک مرد جدی (به انگلیسی: A Serious man) یک فیلم کمدی سیاه محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا به‌کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگیِ جوئل و ایتن کوئن است.

لری (با بازی مایکل استولبارگ)پدر یک خانوادهٔ طبقهٔ متوسطِ یهودی در سال ۱۹۶۷ است. زندگی او به‌عنوان یک پدرِ سختگیر خانواده به‌آرامی پیش می‌رود. اما ناگهان سیلی از مشکلات بر زندگیِ او جاری می‌شود. همسرش او را ترک می‌کند. پسرش هر کاری می‌کند تا آلبوم‌های یک گروه موسیقی را گیر بیاورد، دخترش بر خلاف میل او می‌خواهد دماغش را عمل کند، پلیس‌ها برادرش را تعقیب می‌کنند و... لری کم‌کم به این فکر می‌افتد که چرا خدا این بلاها را به او نازل می‌کند؟ او پیش خاخام‌ها می‌رود و به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد تا...

The Fountain (چشمه)

این ۶ فیلم فلسفی رو حتما نگاه کن چون نگاهت به زندگی رو به چالش می‌کشن + عکس19

سرچشمه یا چشمه (به انگلیسی: The Fountain) فیلمی به کارگردانی دارن آرونوفسکی و با بازی هیو جکمن و ریچل وایس محصول ۲۰۰۶ آمریکا است که در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۶ منتشر شد.[۱]

خلاصه داستان

فیلم از سه داستان موازی تشکیل شده‌است که در انتها به هم می‌پیوندند. فیلم با داستان یک جنگاور اسپانیایی به نام "توماس" (هیو جکمن) آغاز می‌شود. او در جنگلهای محل زندگی مایاها به دستور "ملکه ایزابل" (راشل وایز) به دنبال درخت حیات است.داستان دوم به زندگی دکتر "تام کرئو" (هیو جکمن) می‌پردازد که به دنبال درمانی برای سرطان می‌گردد تا همسرش "ایز" (ریچل وایز) را از مرگ نجات دهد. در داستان سوم روایت مردی است که در فضایی ناشناخته درون حبابی به همرا یک درخت خشک و کهنسال شناور است