آشپزی / ماهیچه مجلسی /غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی/ کباب چنجه

تا حالا ماهیچه مجلسی درست کردی ؟ بیا تا بهت بگم چطوری ماهیچه مجلسی رو باید درست کنی که همه انگشت به دهن بمون

22:37 - 1401/11/24
ماهیچه یک غذای مجلسی و خوشمزه و یک گزینه عالی برای میز پذبرایی در مهمانی ها می باشد این غذای فوق العاده را به سادگی در منزل می توانید طبخ کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهیچه مجلسی خوشمزه زعفرانی در ادامه با همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۲ عدد
ماهیچه گوسفند ۴ عدد
هویج ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه
چوب دارچین ۱ عدد
کرفس ۱ پیمانه
زعفران به میزان لازم
برگ بو ۱ یا ۲ عدد
نمک و فلفل به میزان دلخواه
مواد لازم برای سس ماهیچه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
پیاز یک عدد
آبلیمو یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماهیچه مجلسی

مرحله اول

برای درست کردن خوراک ماهیچه در ابتدا پیاز را پوست بگیرید اگر هنگام پوست گرفتن پیاز اشک شما زیاد می آید می توانید زیر آب پوست بگیرید سپس روی تخته آشپزخانه قرار دهید و از وسط نصف کرده سپس خلالی خرد نمایید.

مرحله دوم

در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود سپس پیاز خلالی را به آن بیافزایید و تفت دهید تا نرم و سبک شود در ادامه ماهیچه را به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم در کنار پیاز تفت بخورد و سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را پوست گرفته و رنده کنید و به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا بوی سیر به مشام برسد وقتی بوی سیر بلند شد هویج را که از قبل پوست گرفته و خرد کرده ایم را به همراه کرفس و برگ بو و مقداری فلفل می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه دو پیمانه آب را به همراه زعفران دم کشیده اضافه می کنیم جالب است بدانید که برگ بو بوی زهم گوشت را از بین می برد و زعفران عطر و رنگ زیبایی به غذا می دهد سپس درب ظرف را می گذاریم و صبر می کنیم تا به آرامی با حرارت ملایم پخته شود.

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت درب ظرف را بر می داریم نمک اضافه می کنیم و می توانید از چوب دارجین نیز برای خوشمزه تر شدن غذا استفاده نمایید این غذا باید کم آب باشد تا طعم بهتری پیدا کند در ادامه سس ماهیچه را آماده می کنیم.

یکی از سالادهای خوشمزه و مجلسی که برای مهمانی ها می توانید سرو کنید سالاد ذرت است این سالاد هم ظاهر شیکی دارد و هم به سادگی آماده می شود.

سس خوراک ماهیچه

در تابه ای پیاز را به همراه کره می ریزیم و تفت می دهیم سپس رب را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا خامی رب گرفته شود بعد از این که ماهیچه پخته و کم آب شد مابقی آب آن را گرفته از صافی رد می کنیم و به سس می افزاییم به این سس یک قاشق آبلیمو اضافه کرده تا طعم بهتری پیدا کند در انتها ماهیچه را درون سس قرار می دهیم و می گذاریم برای نیم ساعت با سس بپزد تا کاملا مزه دار شود. برای تزیین ماهیچه مجلسی آن را در ظرف سرو بکشید و کنار پلو تزیین شده سرو نمایید. نوش جان.

نکات پخت ماهیچه مجلسی

استفاده از زعفران به جای زردچوبه طعم بهتری به غذای شما می دهد و آن را مجلسی تر می کند. این خوراک را با آب کم می پزند و اجازه می دهند با آب خود گوشت و سبزیجات به آرامی پخته شود.