آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

تا حالا بورک تره فرنگی درست کردی ؟/ بیا تا یهت بگم این خوشمزه رو چطوری باید درست کنی

19:07 - 1401/11/23
یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ترکیه بورک است این غذا را می توانید برای مهمانی ها و مراسم تولد سرو کنید و از طعم فوق العاده اش لذت ببریید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک تره فرنگی خوشمزه و مجلسی غذای ترکیه ای در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا ۴ عدد
پنیرپیتزا یک کاسه
مواد میانی
هویج ۲ عدد
تره فرنگی نازک ۷ الی ۸ عدد
نمک ، فلفل سیاه ، پولبیبر به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی
مواد سس
کره ۵۰ گرم
روغن مایع یک لیوان (۱۲۵ ml)
آب یک لیوان بزرگ

طرز تهیه بورک تره فرنگی

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن بورک تره فرنگی لازم است که تره فرنگی ها را بشویید و اجازه دهید آب اضافه آن برود سپس روی تخته آشپزخانه به بلندی یک انگشت می بریم و به صورت رشته رشته خرد می نماییم.

مرحله دوم

هویج را کاملا شسته و با پوست گیر پوست آن را می گیریم و به کمک یک رنده درشت آن را رنده می کنیم تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و مقداری روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا گرم شود.

یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای بورک است این بورک با گوشت درست می شود و ظاهر بسیار شیکی برای مهمانی ها دارد با این غذای خوشمزه و خاص جلوه ویژه ای به میز غذای خود بدهید.

مرحله سوم

بعد از گرم شدن روغن تره فرنگی ها را در تابه ریخته و تفت می دهیم در ادامه هویج رنده شده را می افزاییم و ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه و پولبیبر است را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

بعد از افزودن ادویه ها نیز مقداری تفت می دهیم سپس از روی حرارت برمی داریم صبر می کنیم تا مواد میانی بورک خنک شود سپس پنیر پیتزا را به آن اضافه می کنیم و کاملا با هم مخلوط می نماییم.

مرحله پنجم

سس را آماده می کنیم برای این کار کره را به روش بن ماری ذوب می کنیم سپس روغن مایع و آب را به کره اضافه می نماییم و کاملا با هم مخلوط می کنیم روی سطح میز یک خمیر یوفکا باز می کنیم.

کمپیر یک غذای خوشمزه و خیایانی ترکیه ای است که در ایران هم خیلی طرفدار پیدا کرده است.

مرحله ششم

روی خمیر از سس می ریزیم و روی تمام قسمت های آن را سس می مالیم خمیر را به شکل نواری به عرض حدود ۱۰ تا ۱۲ سانت برش می دهیم و شبیه سمبوسه مواد میانی را قرار داده و مثلثی شکل بورک را می بندیم.

مرحله هفتم

البته می توانید به سلیقه خود مدل دیگری این کار را انجام دهید و روی خمیر یوفکا دوباره از سس بمالید خمیرها را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند سپس سینی فر را چرب نمایید.

تا حالا بورک تره فرنگی درست کردی ؟/ بیا تا یهت بگم این خوشمزه رو چطوری باید درست کنی1

مرحله هشتم

بورک ها را در سینی قرار دهید و برای تزیین روی آن از زرده تخم مرغ و کنجد استفاده کنید فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود سپس برای ۲۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

مدت زمان پخت تقریبی است و بستگی به دمای فر شما دارد بعد از پخت از فر خارج کنید و در ظرف سرو بچینید به جای رومال تخم مرغ می توانید فقط از روغن مایع استفاده نمایید.

مرحله دهم

این بورک را می توانید آماده کنید و در فریزر قرار دهید و هر وقت که خواستید استفاده کنید در فر بگذارید تا پخته شود از خوردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.