دکوراسیون | مدل پرده خونه

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه

21:11 - 1401/11/15
مدل پرده پانچی به‌ عنوان محبوب ‌ترین و جدید ترین نوع پرده ‌ها به بازار ارائه شده‌ اند که از طراحی ظاهری شیک و ساده ای برخوردار هستند. این مطلب نکات خوبی را در خصوص پرده پانچ در اختیارتان گذاشته است.

پاتوق آنلاین: پرده‌ پانچ نوعی از پرده اند که به واسطه حلقه های پلاستیکی یا فلزی که بر لبه بالایی پرده نصب گردیده و یا اصطلاحا” پانچ شده اند، از چوب‌پرده فلزی یا چوبی آویزان می گردند. این مدل پرده‌ها با عبور چوب‌پرده از میان حلقه‌های پرده نصب می شوند، و زمان خرید پرده‌ پانچ با انواع مختلفی از پارچه ها مانند مخمل، کتان، ساتن و حریر مواجه می شوید.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه10

هنگام خرید پردهای پانچ این نکته را مدنظر قرار دهید که این نوع از پرده‌ ها به‌ عنوان بهترین و مناسب‌ ترین پرده‌ های تزئینی معرفی می ‌شوند که از طراحی ظاهری شیک و ساده ای برخوردار هستند و می ‌توان برای فضاهای مختلف خانه آن‌ ها را مورد استفاده قرار داد.

همه ما میدانیم که پرده یکی از مهم ترین و اصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی میباشد اما شاید کمتر نام پرده پانچ به گوشمان خورده باشد. بسیاری از افرادی که نام پرده پانچی را شنیده اند، درک درستی از مدل، جنس و طرح این مدل پرده ندارند. قبلا در مقالات دیگر سایت سبک مدرن، درباره پرده پانچ ساده، طرح دار و چاپی صحبت کرده ایم اما در این مقاله از وبلاگ پرده، قصد داریم مدل های مختلف پرده پانچ برای اتاق خواب را به شما ارائه کنیم.

آیا می توان از مدل پرده پانچی برای اتاق خواب استفاده کرد ؟

شاید اکثر ما پرده پانچ را در حمام ها دیده باشیم اما با ورود دکوراسیون مدرن به داخل منازل، کم کم پرده پانچی نیز راه خود را به قسمت های دیگر مانند پذیرایی، اتاق خواب و حتی شرکت ها و ادارات نیز باز کرد. از آنجایی که خرید پرده ساده پانچ یک مدل پرده مدرن است و در یک خانه مدرن، تمام وسایل جانبی باید در تناسب با یکدیگر باشند، استفاده از پرده پانچ انتخاب کاملا مناسبی برای پذیرایی و اتاق خواب است.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه16

مزایای مدل پرده پانچی

ساده و شیک بودن

پرده پانچ معمولا از یک پارچه یکنواخت ساده یا طرح دار دوخته می شود و به دلیل ایستایی که دارد، بسیار شیک و با شکوه به نظر می رسد. با اینکه این محصول در اندازه های مختلف دوخته می شود، اما بهتر است که ارتفاع آن را از سقف تا کف در نظر بگیرید، زیرا در این صورت سقف بلندتر به نظر خواهد رسید.

نصب راحت

پرده پانچی یکی از ساده ترین مراحل نصب را بین انواع مدل پرده دارد. همان طور که از نام این محصول مشخص است، این پرده از معمولا 8 نوار بزرگ و پانچ شده تشکیل شده که میله پرده از داخل سوراخ های آن عبور میکند. برای نصب پرده پانچ اتاق خواب، هیچ نیازی به متخصص نخواهید داشت. از این پرده می توانید در انواع مدل جدید پرده آشپزخانه هم ببیند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه1

نظافت و شستشوی ساده

به لطف مراحل ساده نصب پرده پانچی اتاق خواب، نظافت و شستشوی این محصول نیز کار بسیار راحتی شده است. کافیست حلقه های پانچ شده را از میله خارج کنید. از آنجایی که این مدل پرده، ساده است و تزیینات اضافی مانند والان پرده و آویزهای زینتی را ندارد، خیلی ساده شسته می شود و پس از شستشو نیز مجددا راحت نصب می شود.

قیمت مناسب

پرده اتاق خواب پانچی، از یک پارچه ساده تشکیل می شود و هیچ والان یا آستر پرده ای ندارد، بنابراین پارچه زیادی برای دوخت آن نیاز نیست، در نتیجه هزینه خرید پرده پانچ نسبت به پرده سلطنتی و مدل های سنتی دیگر بسیار کمتر می شود.

دوخت ساده

پرده پانچ الگوی برش ساده ای دارد، به همین خاطر هر کسی که اندکی با دانش خیاطی آشنا باشد. می تواند یک پرده پانچی زیبا برای اتاق خواب و پرده پذیرایی خود بدوزد. همین عامل باعث شده تا بسیاری از افراد که نمیخواهند پول زیادی برای پرده اتاق خواب و پرده پذیرایی خرج کنند، خودشان به دوخت پرده پانچی مشغول شوند و در مخارج خود صرفه جویی کنند.

حفظ حریم خصوصی

مقدار حریم خصوصی که توسط پرده ارائه می شود، به جنس آن بستگی دارد. پرده پانچ اتاق خواب، معمولا از پارچه هایی مانند ساتن، حریر، کتان، مخمل و ابریشم دوخته می شود و این پارچه ها به اندازه کافی ضخیم هستند که از حریم خصوصی افراد داخل اتاق، محافظت کنند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه12

تنوع در طرح و رنگ

پرده اتاق خواب پانچ با پارچه های مختلف و در انواع طرح و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد.

این مدل پرده پانچی به طور کلی به 3 دسته پرده پانچ ساده، طرح دار و چاپی تقسیم می شود. پانچ اتاق خواب ساده، یک پارچه کاملا یکنواخت و بدون هیچ طرحی است. پانچ طرح دار دارای طرح های گل، درخت، پروانه، نستعلیق، اسپرت، سنتی، فانتزی و طرح کودک میباشد. اگر طرح مورد علاقه خود را نمی توانید بین مدل های پرده پانچ طرح دار، پیدا کنید، می توانید طرح خود را سفارش دهید تا روی پرده چاپ شود.

معرفی مدل‌ های پرده پانچ

اگر بخواهیم اطلاعاتی در مورد پرده‌ های پانچ در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که این نوع از پرده‌ ها به ‌عنوان پرده های مدرنی معرفی می ‌شوند که از تنوع طرح بسیار بالایی برخوردار هستند و همین متنوع بودن باعث می ‌شود که شما بتوانید آن را با محصولات داخلی خانه‌ خود ست نمایید.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه18

لازم به ذکر است که بگوییم پرده‌ های پانچ از زمانی ‌که به بازار عرضه شده ‌اند با فروش بسیار خوبی مواجه شدند. به ‌همین دلیل بعدها تنوع بیشتری را در اختیار استفاده ‌کنندگان قرار دارد. در این قسمت از مطالب قصد داریم که انواع پرده‌ های پانچ را مورد بررسی قرار دهیم.

پرده پانچ سنتی

زمانی ‌که برای خرید پرده پانچ راهی بازار می‌ شوید با مدل ‌های مختلفی رو به رو خواهید بود که یکی از آن ها پرده های سنتی هستند، این نوع از پرده‌ ها با توجه به اسمی که دارند کاملاً مشخص است که برای دکوراسیون‌ های سنتی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه19

بنابراین افرادی که به دکوراسیون قدیمی علاقه دارند، می ‌توانند پرده پانچ سنتی را انتخاب کنند و آرامش خاصی را به فضای خانه خود ببخشند، به‌ طور کلی می ‌توان گفت که طراحی این پرده ها با شکل ‌های اسلیمی و بته جقه همراه رنگ فیروزه ‌ای یا آبی بسیار مورد پسند واقع می‌ شود.

پرده پانچ ساده

پرده‌ های ساده و سفید به ‌طور کلی می‌ تواند فضای خانه را بسیار ملایم نشان دهد و برای خانه‌ های ویلایی و منازلی که ساحلی هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد، چرا که اگر این نوع از پرده‌ ها را برای اتاق ‌هایی که دارای رنگ سفید است هم به کار ببرید می ‌توانید فضای آرامش ‌بخشی را ایجاد کنید.

از طرفی هم می‌ توان گفت انتخاب پرده‌ پانچ تک رنگ زیبایی خاصی را ایجاد می کند، به‌ عنوان مثال پرده ‌های سبزرنگ می ‌توانند القا بخش فضای سبز و تازه باشند یا این ‌که اگر قصد دارید که انرژی زیادی را به اتاق خود اضافه کنید، می‌ توانید از رنگ‌ های شاد زرد و نارنجی استفاده نمایید، به ‌طور کلی این نوع از پرده ‌ها را برای دکوراسیون‌ های ساده بکار می ‌برند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه6

پرده پانچ طراحی ‌شده

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌ توان طرح های مورد نظر خود را بر روی انواع پرده و کاغذ دیواری چاپ کرد، بسیاری از افراد طرف ‌دار خط نوشته نستعلیق هستند، بنابراین می ‌توانند طرح مورد نظر خود را به فردی که قرار است آن طراحی کند، ارائه دهند که به وسیله دستگاه ‌های خاصی طرح را بر روی پارچه انتخاب‌ شده چاپ خواهند کرد.

بطور کلی می ‌توان از پرده‌ هایی طرح نستعلیق برای فضای هنری و سنتی استفاده کرد و به دلیل این‌ که یک زمینه تک‌ رنگ را دارا هستند در عین سادگی می ‌توانند زیبایی خاصی را به محیط ببخشند.

علاوه‌ بر خط نستعلیق پرده های گل دار از گذشته تا به امروز به ‌عنوان قدیمی‌ ترین طرح ‌های موجود در دکوراسیون خانه معرفی می ‌شود که می ‌توان از آن ‌ها برای پرده استفاده کرد.

پرده‌ های پانچ در کل از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند، که می توانید به ارحتی طرح مورد نظر خود را بر روی پارچه طراحی کنید، بنابراین شما هم اگر از دوستداران طبیعت هستید می‌ توانید از پرده‌ پانچ طرح گل ‌برای دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید، همچنین این نوع از پرده ‌ها را برای خانه ‌های مدرن ساده به کار می ‌برند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه8

پرده راه راه

از دیگر پرده‌ های پانچ می ‌توان پرده های ساده راه راه را نام برد که این طرح را می ‌تواند با پارچه به صورت راه راه بدوزند یا هر پارچه دیگری که راه راه است را برای دوخت پرده مورد استفاده قرار دهند.

جالب است که این را بدانید این‌ نوع از پرده‌ ها می ‌تواند فضای خانه‌ های کوچک را بزرگ ‌تر نشان دهد، حتی اگر خانه شما دارای سقف کوتاه باشد.، می‌ توانید با انتخاب پرده پانچ آن را بلندتر نشان دهید، اگر در دکوراسیون داخلی خود از رنگ‌ های مات و کم‌ رنگ استفاده می‌ کنید، می ‌توانید هنگام خرید پرده پانچ رنگ های کم رنگ و راه راه آن را انتخاب نمایید.

پرده پانچ کلاسیک

از طرح‌ های دیگری که در پرده‌ های پانچ بکار می ‌برند می ‌توان ترکیبی از برگ های فانتزی و برگ گل را نام برد که برای فضای دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می ‌گیرند، در واقع با استفاده از این نوع پرده ‌ها می ‌توانید دکوراسیون داخلی خود را بسیار لوکس و کلاسیک نشان دهید، از این پرده ها بیشتر برای ست کردن مبلمان سلطنتی استفاده می ‌کنند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه18

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید مدل پرده پانچی

همان ‌طور که متوجه هستید خرید پرده برای خانه بسیار مهم می ‌باشد و بیشتر از هر وسیله دیگری به آن توجه می ‌کنند، چرا که از اصلی ‌ترین عضو دکوراسیون خانه به شمار می ‌رود، هنگام خرید پرده پانچ نکات زیادی وجود دارد که باید آن ‌ها را رعایت نمایید، در ادامه این نکات را برای شما بیان می ‌کنیم.

انتخاب حرفه‌ ای

هنگام انتخاب پرده علاوه‌ بر توجه به اندازه و ویژگی ‌های ابعاد اتاق، باید حجم دیواری که پنجره در آن قرار دارد .و ارتفاع آن ‌ها را مورد بررسی قرار داد، چرا که این‌ مورد می ‌تواند به شما کمک کند که از چه نوع پرده‌ای استفاده کنید.

به عنوان مثال فضاهای کوچک را باید با پرده ‌های ساده ‌تری پوشش داد و از جزئیات کمتری هم استفاده کرد، در نهایت از هزینه اضافی جلوگیری خواهد کرد و لایه‌ های اضافی را از بین می ‌برند.

به این نکته دقت داشته باشید که برای فضای باز می ‌توانید از رنگ ‌هایی استفاده نمایند که از دکوراسیون داخلی خانه شما تیره‌ تر باشد، اما این کار انتخاب پرده برای فضاهای کوچک در باید رنگ‌ هایی متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید.

تناسب داشتن سبک پرده با دکوراسیون خانه

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ موردی به اندازه‌ عدم تناسب سبک پرده با دکوراسیون داخلی نمی ‌تواند وقت شما را هدر دهد.به این معنا که اگر پرده ‌ای که انتخاب می ‌کنید با دکوراسیون داخلی شما تناسب نداشته باشد حس بدی را به شما القا خواهد کرد و دکوراسیون شما را خیلی دمده نشان می ‌دهد.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه9

به‌ طور کلی اگر شما از سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده ‌اید، می ‌توانید از پرده ‌های پانچ ساده و بدون جزئیات و تصاویر استفاده نمایید. یا اگر وسایل مورد نظر خود را با دکوراسیون ‌های کلاسیک پوشش داده‌ اید، می‌توانید پرده‌ هایی با رنگ‌ های کلاسیک انتخاب کنید.

تناسب پرده با شرایط اقلیمی

زمانی که پرده را برای دکوراسیون داخلی و پذیرایی خود انتخاب کنید باید به آب ‌و هوای محل زندگی خود توجه ویژه‌ ای داشته باشید. و برای فصل سرد و گرم سال پرده‌های متفاوتی را انتخاب نمایید.

به این نکته دقت داشته باشید که در فضاهای مختلف منزل مانند اتاق خواب ، آشپزخانه یا پذیرایی و در مناطقی که از آب‌ و هوای سردی برخوردار هستند. از پارچه‌ های ضخیم و تیره برای پرده استفاده خواهند کرد، اما مناطقی که از آب‌ و هوای گرمی دارند ، برای اتاق خواب و یا پذیرایی خود از پرده های نازکی و یا توری دار چون پرده زبرا پذیرایی را به کار می‌ برند.

توجه به ویژگی‌ های پنجره

علاوه‌ بر ابعاد مواردی مثل نحوه باز و بسته شدن درب و پنجره‌ها و موقعیت آن در داخل دیوار همچنین ایراداتی که دارا هستند. را باید در نظر داشته باشید. این موارد می‌تواند به شما کمک نماید که پرده‌ای مناسب با نوع درب و پنجره خود انتخاب کند.

کاربرد و زیبایی پرده پانچ

به این نکته دقت کنید که هنگام انتخاب پرده‌ طرح‌ های زیادی در بازار وجود دارد که می ‌تواند از ورود نور مستقیم آفتاب به داخل خانه جلوگیری کند.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه17

اما در مقابل پرده‌ های دیگری وجود دارند که از زیبایی خاصی برخوردار هستند .ولی نمی ‌توان آن ‌ها را به‌ صورت کاربردی مورد استفاده قرار داد. در نتیجه هنگام خرید باید اطلاعات مناسبی را از فروشندگان در مورد پرده بدست آورید.

انتخاب پرده با ابعاد مناسب

دقت داشته باشید که میله ای که برای پرده انتخاب می‌ شود باید دو برابر عرض پنجره باشد و به تناسب آن پارچه را برای میله مورد نظر خود انتخاب کنید،

همچنین این پرده ها با داشتن چین کافی می ‌توانند این مقدار اضافی را پوشش دهند. به این نکته دقت کنید که هر چقدر پرده نسبت ‌به میله بیشتر باشد، فضای جالبی را نشان نخواهد داد.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه11

از طرفی پرده‌ هایی کم چین و کم‌ عرض هستند هنگام باز یا بسته بودن نمای بدی را به فضا می ببخشند. بنابراین تناسب عرض پرده ب یکی از مهم‌ ترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

دقت کنید که هنگام خرید پرده ساده باید ارتفاع آن با کف زمین همسطح باشد.در غیر این صورت اگار از پرده ناقص و نصفه نیمه ای استفاده کرده اید، همچنین باید محل شروع نصب پرده 15 سانیت متر از قاب بالاتر باشد.

خرید یراق آلات مناسب با پرده

یکی از اجزای کاربردی پرده می توان ییراق آلات را نام برد. که فضایی را برای خانه شما رقم می ‌زند، آویزهای کناری، نگهدارنده، میله پرده و … همگی دارای تنوع زیادی می ‌باشند. بنابراین هنگام انتخاب این موارد باید اول از همه به دکوراسیون داخلی خود توجه داشته باشید.

جدیدترین مدل پرده شیک و جدید برای عید | با این مدل پرده خونت حسابی شیک میشه2

لازم به ذکر است که بر روی این موضوع تاکید داشته باشیم که پرده ای که برای بخش های مختلف خانه خریداری می شود. از هر مدلی که برخوردار باشد، برای مدت زمان کوتاهی استفاده نخواهد شد. چرا که از هزینه های بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.