مربای انار

تا حالا مربای انار درست کردی؟ / مربای این میوه خوشمزه و خوش رنگ رو اینجوری که میگم درست کن که فوق العاده خوشمزه میشه+ عکس

00:25 - 1401/11/14
مربای انار بسیار خوشمزه و خوش آب و رنگ است! می توانید با نان و کره از مزه بی نظیر این مربا لذت ببرید. تهیه مربای انار هم دستورالعمل خیلی ساده‌ای دارد که در این نوشتار خواهید دید.
مواد لازم مربای انار
دانه انار ترش ۷ پیمانه (۱۶۰۰ گرم)
شکر سه و نیم پیمانه (۷۵۰ گرم)
جوهر لیمو ۱ قاشق چای خوری سرخالی
میوه به (اختیاری) ½ به متوسط
مغز گردو (اختیاری) به مقدار دلخواه

تا حالا مربای انار درست کردی؟ / مربای این میوه خوشمزه و خوش رنگ رو اینجوری که میگم درست کن که فوق العاده خوشمزه میشه+ عکس4

طرز تهیه مربای انار

مرحله اول

برای تهیه مربای انار خوشمزه در ابتدای کار، انار دان شده و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ‌ریزیم، سپس درب قابلمه را می ‌گذاریم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم که شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب انار شروع به جوشیدن کرد، جوهر لیمو را اضافه می‌ کنیم و دوباره درب قابلمه را می‌ گذاریم تا چند جوش ریز بزند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس مواد را از صافی رد می ‌کنیم.

مرحله سوم

حالا آب انار صاف شده را دوباره درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را مجددا روی حرارت ملایم می ‌گذاریم و اجازه می دهیم آب انار کمی غلیظ شود. وقتی که آب انار غلیظ شد، میوه به را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مربا یکی از مواد غذایی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه…

مرحله چهارم

در این مرحله به خرد شده را به قابلمه اضافه می ‌کنیم و وقتی به به طور کامل پخت، دانه های انار را دوباره به قابلمه اضافه می ‌کنیم. حالا باید صبر کنیم که شهد مربا به غلظت مناسب برسد و به خوبی غلظ شود.

مرحله پنجم

برای اینکه متوجه شویم مربا به قوام رسیده است، مقداری از شهد مربا را بین دو انگشت تست می کنیم، اگر مربا بین دو انگشت کش دار شود، یعنی مربا به قوام رسیده است و می توانیم آنرا از روی حرارت کنار بگذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله در صورت تمایل مقداری مغز گردوی خرد شده و گلپر نیز به مربا اضافه می کنیم. در نهایت مربا را در محیط آشپزخانه کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شود، سپس درون ظرف مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

تا حالا مربای انار درست کردی؟ / مربای این میوه خوشمزه و خوش رنگ رو اینجوری که میگم درست کن که فوق العاده خوشمزه میشه+ عکس2

مربای آلبالو یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود.

مرحله هفتم

نکته ای که باید در مورد این مربا به آن توجه داشته باشید این است که با ۷۵۰ گرم شکر طعم مربا تقریبا ترش می شود. در صورتی که می خواهید طعم مربا ملس تر باشد، بهتر است حدود ۱ کیلوگرم شکر اضافه کنید.