روانشناسی | روانشناسی خانواده | روابط زوجین | رابطه زناشویی

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟

14:41 - 1401/11/13
بسیاری از خانم‌ها از شریک عاطفی‌شان انتظار دارند که حداقل در مناسبت‌های خاص، از آنها هدیه دریافت کنند. خانم‌ها معمولا با هدیه گرفتن، بسیار خوشحال می‌شوند و از این طریق متوجه می‌شوند که طرف مقابل چقدر به آنها علاقه دارد.
کادو برای همسر

پاتوق آنلاین: «شوهرم بهم کادو نمیده»، «تا حالا دوست پسرم بهم هدیه نداده»، «چیکار کنم شریک عاطفیم برام هدیه بخره؟»، «شاید نامزدم منو دوست نداره که بهم هدیه نمیده» شاید این جملات برایتان آشنا باشند یا شاید شما هم درگیر این موضوع باشید که چرا شوهر یا نامزد(دوست پسر) شما، برایتان هدیه نمی‌خرد و کادو نمی‌دهد. بسیاری از خانم‌ها از شریک عاطفی‌شان انتظار دارند که حداقل در مناسبت‌های خاص، از آنها هدیه دریافت کنند. خانم‌ها معمولا با هدیه گرفتن، بسیار خوشحال می‌شوند و از این طریق متوجه می‌شوند که طرف مقابل چقدر به آنها علاقه دارد. بنابراین اگر در رابطه هستید، هدیه دادن را فراموش نکنید! در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که چرا بعضی از مردان هدیه نمی‌دهند؟ آیا کادو ندادن، نشانه دوست نداشتن است؟ و اگر شما انتظار دارید که شریک عاطفی‌تان به شما هدیه بدهد، چه کار باید بکنید؟

انواع زبان عشق

ابتدا لازم است انواع زبان عشق را بشناسید تا متوجه شوید شریک عاطفی‌تان و شما، بیشتر از کدام زبان عشق برای ابراز علاقه استفاده می‌کنید. ممکن است زبان عشق شما هدیه دادن باشد، اما زبان عشق طرف مقابل‌تان کلامی یا عملی باشد. در نتیجه به دلیل این تفاوت، مشکلات و اختلاف نظراتی مثل کادو ندادن، ایجاد می‌شود. در ادامه، انواع زبان عشق را به شما معرفی می‌کنیم.

کلامی

برخی از افراد از طریق کلام محبت‌آمیز و عاشقانه، به طرف مقابل ابراز علاقه می‌کنند و دوست دارند طرف مقابل هم همانطور علاقه‌اش را نشان بدهد.

وقت گذاشتن برای یکدیگر

برخی از افراد هم انتظار دارند که طرف مقابل برایشان وقت بگذارد و خودشان نیز برای نشان دادن علاقه‌شان، بیشتر برای طرف مقابل وقت می‌گذارند. این افراد دوست دارند اولویت اول طرف مقابل باشند و اگر متوجه شوند که طرف مقابل برای قرارهای ملاقات برنامه‌ریزی نمی‌کند و بیشتر به کارهای خود مشغول است، این گونه برداشت می‌کنند که او دوست‌شان ندارد.

هدیه دادن

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟4

برخی از افراد نیز زبان عشق‌شان دادن و دریافت کردن هدیه است، یعنی اگر طرف مقابل به آنها هدیه بدهد، این گونه برداشت می‌کنند که علاقه‌مند و عاشق است و خودشان نیز برای ابراز علاقه، معمولا کادو می‌دهند.

کمک کردن به یکدیگر

بعضی از افراد نیز انتظار دارند طرف مقابل به آنها کمک کند و خودشان نیز برای ابراز علاقه، کمک کردن به شریک عاطفی‌شان را ترجیح می‌دهند. این افراد، خدمت‌رسانی به شریک عاطفی‌شان را جزء وظایف‌شان می‌دانند و از او نیز همین انتظار را دارند.

تماس فیزیکی

افرادی که این نوع از زبان عشق را دارند، کسانی هستند که برای نشان دادن علاقه خود، از تماس فیزیکی مثل لمس شانه، گرفتن دست، در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش کردن استفاده می‌کنند و همین انتظار را هم از طرف مقابل دارند.

حالا که با انواع زبان عشق آشنا شده‌اید، در ادامه دلایل کادو نخریدن بعضی از مردان را توضیح می‌دهیم.

چرا بعضی از مردان، هدیه یا کادو نمی‌دهند؟

تفاوت در زبان عشق

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟20

همانطور که در قسمت قبلی مقاله مطالعه کردید، انواع زبان عشق وجود دارد. بعضی از افراد، زبان عشق‌شان کادو دادن نیست، به همین دلیل بیشتر از طرق دیگر مثل تماس فیزیکی، کلام عاشقانه و یا کمک کردن به شما عشق‌شان را نشان می‌دهند. بیشتر مردان، معمولا با کمک کردن به شما، ابراز علاقه می‌کنند یعنی عشق‌شان را از طریق اعمال و رفتارشان نسبت به شما نشان می‌دهند. بنابراین یکی از دلایل مهم برای کادو ندادن شریک عاطفی‌تان، می‌تواند تفاوت در زبان عشق شما باشد. ببرسی کنید که او بیشتر از کدام روش‌های بالا برای ابراز علاقه استفاده می‌کند؟ شما چطور؟ ممکن است شما بیشتر جزء زبان عشق سوم یعنی هدیه دادن و دریافت کردن باشید.

خسیس بودن

بعضی از مردان نیز ممکن است به دلیل خساست، کادو نخرند. به خاطر داشته باشید که خساست با اقتصادی بودن تفاوت بسیاری دارد. افراد خسیس، حاضر نیستند برای خود یا دیگری خرج کنند، حتی اگر این خرج نکردن، پیامدهای بدی به همراه داشته باشد. این افراد معمولا پول‌هایشان را برای اهداف غیرمنطقی که احتمال وقوع‌شان بسیار کم است، نگه می‌دارند و پس‌انداز می‌کنند، اما افراد اقتصادی به موقع خرج می‌کنند و به اندازه کافی هم پس‌انداز می‌کنند.

مردان، دنیای مردانه خاص خود را دارند

یکی از دلایل اینکه شریک عاطفی‌تان برای شما کادو نمی‌خرد این است که معمولا مردان به اندازه زنان، به کادو دادن یا سورپرایز کردن اهمیت نمی‌دهند. این موارد، معمولا در بین خانم‌ها بیشتر رایج است. بنابراین در نظر داشته باشید که یک سری تفاوت‌ها بین شما و او وجود دارد که می‌تواند به دلیل دنیای مردانه و دنیای زنانه باشد. اگرچه مردان و زنان ممکن است شباهت‌هایی با هم داشته باشند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند و یکی از تفاوت‌ها، در زمینه هدیه و کادو دادن یا ندادن است.

از انتظارات و توقعات شما، اطلاع ندارد

اگر تا به حال نگفته باشید که انتظار دریافت هدیه را از او دارید، ممکن است او اصلا نداند که شما چنین توقع و انتظاری از او دارید، چون همه افراد طرز تفکر و انتظارات یکسان ندارند. ممکن است به دلیل اینکه خودش چنین انتظاری از شما ندارد و هدیه دادن یا گرفتن برایش چندان مهم نیست، نداند که شما چنین چیزی را از او می‌خواهید.

عدم علاقه کافی

یکی از دلایل دیگر، می‌تواند عدم علاقه کافی نسبت به شما باشد. مردان معمولا وقتی برای کسی هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌دانند همیشه در کنار او خواهند بود. ممکن است هدیه ندادن او، نشانه عدم سرمایه‌گذاری کافی در رابطه عاطفی‌تان باشد. البته زود قضاوت نکنید. باید دلایل را به خوبی بررسی کنید چون شاید دلیل آن، یکی از علل فوق باشد و نه عدم علاقه کافی.

الگوبرداری از اطرافیان

بعضی از مردان به دلیل اینکه در اطرافیان‌شان ندیده‌اند که هدیه خریدن مهم است یا می‌تواند دیگری را بسیار خوشحال کند و نوعی ابراز علاقه محسوب می‌شود، خودشان نیز نمی‌دانند که لازم است هر از چند گاهی برای شریک عاطفی‌شان هدیه بخرند. درواقع این مردان، از اطرافیان‌شان الگوبرداری کرده‌اند و مثل آنها، اهمیتی به هدیه دادن نمی‌دهند.

چه کار کنم شریک عاطفی‌ام برایم هدیه بخرد؟

انتظارات‌تان را بررسی کنید

برخی از خانم‌ها، انتظارات زیاد و غیرمنطقی از شریک عاطفی‌شان دارند. انتظارات‌تان را بررسی کنید و ببینید که طرف مقابل چقدر با خواسته‌ها و توقعات شما مطابقت دارد و آیا توانایی برآورده کردن آنها را دارد یا خیر.

وقتی گاهی هدیه می‌خرد، قدردانی کنید

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟12

اگر در مناسبت‌های خاص گاهی برایتان هدیه می‌خرد، از او قدردانی کنید و احساسات‌تان را بروز دهید تا متوجه شود چقدر از این کار او خوشحال می‌شوید. هرچقدر بیشتر خوشحالی و قدردانی‌تان را نشان دهید، او انگیزه بیشتری خواهد داشت که برای خوشحال کردن شما، برایتان هدیه‌های بیشتری بخرد.

حتی اگر هدیه را دوست ندارید، واکنش بدی نشان ندهید

اگر گاهی برایتان هدیه می‌خرد اما هدیه، باب میل‌تان نیست و دوستش ندارید، واکنش بدی نشان ندهید، بلکه از ته دل از او تشکر و قدردانی کنید و بگویید که هدیه گرفتن از طرف او، برایتان بسیار ارزشمند است.

خودتان نیز برای او هدیه بخرید

برای اینکه نشان بدهید که هدیه خریدن و دادن به شخص دیگر، چقدر می‌تواند خوشحال‌کننده باشد و به طرف مقابل حس خوبی بدهد، خودتان گاهی بدون مناسبت برای او هدیه بخرید و بگویید که چقدر از این کار، احساس خوبی می‌گیرید و این کار برای شما به نوعی نشان دادن عشق و علاقه است.

با او صحبت کنید

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟13

اگر او در مناسبت‌های خاص نیز برایتان هدیه نمی‌خرد، از او بپرسید که چرا هدیه خریدن را دوست ندارد؟ احتمالا او دلیل منطقی برای خود دارد یا گمان می‌کند که این کار معنی ندارد چون از طرق مختلف، علاقه‌اش را نشان می‌دهد. صحبت کردن درباره انتظارات و خواسته‌هایتان و اینکه چقدر از گرفتن هدیه از طرف او خوشحال می‌شوید، باعث می‌شود یکدیگر را درک کنید، از طرز تفکر یکدیگر اطلاع یابید تا او هم بتواند تا حدودی انتظارات شما را برآورده کند.

هدیه موردنظرتان را پیشنهاد دهید

اشکالی ندارد اگر برای تولد، سال نو و سایر جشن‌ها و مناسبت‌ها، خودتان هدیه‌ای که مدنظرتان است و مطمئن هستید که طرف مقابل می‌تواند برایتان تهیه کند را پیشنهاد دهید. شاید او نداند که شما چه هدیه‌ای را دوست دارید. بنابراین بهتر است صادق باشید و چیزی که در ذهن‌تان است و مطمئن هستید که منطقی است را از طرف مقابل بخواهید و بیان کنید.

از احساسات‌تان صحبت کنید

اگر به دلیل اینکه از او هدیه‌ای دریافت نمی‌کنید، احساس می‌کنید دوست‌تان ندارد یا برایتان ارزش قائل نیست، درباره این احساسات با هم صحبت کنید و با لحن مهربانانه و محترمانه بیان کنید که چه احساسی دارید. اگر او بداند که دریافت کردن هدیه برای شما تا این حد مهم است و دریافت نکردن آن در مناسبت‌های خاص، در شما احساسات منفی نسبت به طرف مقابل ایجاد می‌کند، ممکن است او دست به کار شود، عادت خود را تغییر دهد و در مناسبت‌های خاص برایتان هدیه بخرد تا نشان دهد شما را دوست دارد و برایتان ارزش قائل است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که احساسات‌تان را بازگو نکنید، طرف مقابل متوجه آن نخواهد شد.

توضیح دهید که هدیه مهم نیست بلکه مهم، نشان دادن احساسات است

اگر او گمان می‌کند که برایتان وسایل مادی و هدیه‌ها مهم هستند، بگویید که موضوع این نیست که هدیه و وسیله‌ای از طرف او دریافت نمی‌کنید، بلکه موضوع این است که نشان دادن احساسات از طریق هدیه دادن، بسیار کار خوبی است و احساسات مثبتی را در فرد ایجاد می‌کند.

چرا هدیه دادن مهم است؟

قدردانی و سپاس‌گزاری

هر یک از طرفین رابطه، قطعا کارهای خوبی برای یکدیگر انجام می‌دهند. این کارها، به خاطر این نیست که وظیفه‌شان است، بلکه به دلیل این است که یکدیگر را دوست دارند، مایل هستند برای هم وقت بگذارند، گاهی به یکدیگر کمک کنند و به هم عشق بورزند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن از شریک عاطفی‌تان تشکر و قدردانی کنید، هدیه دادن است.

معذرت‌خواهی

شوهرم هیچوقت بهم کادو نداده چیکار کنم شوهرم خودش برام کادو بخره؟9

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید از طرف مقابل‌تان معذرت‌خواهی کنید، هدیه دادن به او است. حتی دادن یک شاخه گل رز به عشق‌تان، باعث ایجاد احساس خوب در او می‌شود و همچنین کمک می‌کند که اگر کار اشتباهی را انجام داده‌اید، شما را زودتر ببخشد.

برای اینکه لبخند روی لب‌های عشق‌تان بنشیند

یکی از مزایای هدیه دادن این است که طرف مقابل‌تان بسیار خوشحال خواهد شد و لبخند بر روی لبانش خواهد نشست. این احساس خوب، از او به رابطه‌تان منتقل خواهد شد. همچنین خوشحال کردن عشق‌تان، برای شما نیز لذت‌بخش و خوشحال‌کننده خواهد بود.

بهبود رابطه عاطفی‌تان

هدیه دادن باعث می‌شود عشق، محبت و صمیمیت دوباره در رابطه‌تان جاری شود و رابطه‌تان بهبود پیدا کند. هر از چند گاهی، این کار باعث ترمیم رابطه می‌شود و تاثیر بسیار خوبی بر روی طرفین می‌گذارد.

سخن پایانی

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند از طرف عشق‌شان کادو بگیرند و این کار را نوعی ابراز علاقه می‌دانند. برخی از مردان، به دلایل مختلفی اهل کادو دادن نیستند و به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. اهمیت ندادن به کادو خریدن، فقط به دلیل خساست نیست، بلکه بیشتر مردان نمی‌دانند که هدیه دادن، طرف مقابل را بسیار خوشحال می‌کند و باعث بهبود رابطه می‌شود. اگر شریک عاطفی شما هم بیشتر مواقع هدیه نمی‌خرد، سعی کنید با او صحبت کنید که کادو ندادن، چه احساسات منفی را در شما ایجاد می‌کند؟ انتظارات و خواسته‌هایتان را نیز بیان کنید، البته ابتدا مطمئن شوید که انتظارات‌تان واقع‌بینانه و منطقی است. زمانی که برایتان هدیه می‌خرد، خوشحالی و قدردانی‌تان را نشان دهید تا طرف مقابل تشویق شود بیشتر این کار را انجام دهد. شما نیز گاهی بی‌مناسبت به او هدیه بدهید و بگویید که چقدر این کار، شما و طرف مقابل را خوشحال می‌کند و هدیه دادن برایتان به معنی ابراز علاقه است.