آشپزی | نکات آشپزی | فوت و فن آشپزی

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه

21:03 - 1401/11/11
خورشت مرغ یکی از غذاهای مجلسی و محبوب برای ایرانیان است، اگر این خورشت انتخاب شما برای مهمانی است میتوانید با فوت و فن هایی طعم این غذا را به یاد ماندنی کنید.
خورشت مرغ

پاتوق آنلاین: خورشت مرغ یکی از غذاهای مجلسی و محبوب برای ایرانیان است، اگر این خورشت انتخاب شما برای مهمانی است میتوانید با فوت و فن هایی طعم این غذا را به یاد ماندنی کنید.

فوت و فن کدبانوها برای خوشمزه شدن خورشت مرغ

خورش مرغ از محبوب ترین غذاهای مجلسی ایرانی است که معمولا در کنار زرشک پلو سرو می شود. خورش مرغ خیلی سریع و راحت آماده شده و غذای مناسبی برای میهمانی ها می باشد. اگر مهمانی بزرگی در راه دارید و خورش مرغ غذای انتخابی شماست، با فوت و فن های ساده که در این بخش از آشپزخانه آورده ایم، می توانید این غذا را طوری طبخ نمایید که مهمانانتان طعم آن را از یاد نبرند.

مزه دار کردن یا مرینیت کردن مرغ

برای پخت یک خورش مرغ خوشمزه بهتر است مرغ را تمیز کرده و حتما پوست آن را بکنید و سیر، پیاز را ریز خرد کنید و یک ساعت در آن بخوابانید. خواباندن مرغ در آب و نمک نیز سبب می شود مرغی تردتر و خوشمزه تر داشته و تمام قسمت های بدن مرغ طعمی یکدست و عالی داشته باشند.

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه4

سرخ کردن مرغ

قطعات مرغ را کمی تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. شما باید هر سمت قطعات مرغ را 4 تا 5 دقیقه سرخ کنید تا هم مزه بهتری بگیرد و هم در زمان پخت وا نرود.

استفاده از سیر و پیاز

سیر و پیاز را خیلی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید. سیر و پیاز سبب می شود خورش مرغ شما خوشمزه تر شود و طعمی عالی به خود بگیرد.

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه18

سرخ کردن رب

برای این که خورش خوشرنگ تر شود، رب را در یک ظرف جداگانه به همراه مقداری روغن سرخ کرده و یا می توانید رب را همراه پیاز و سیر سرخ نمایید و به خورش اضافه نمایید. می توانید به جای رب، از خود گوجه فرنگی استفاده کنید، اما باید گوجه فرنگی ها را پوست کنده و خرد کنید، سپس آن ها را بپزید تا آب گوجه تبخیر شده و سپس از آن به جای رب استفاده نمایید.

استفاده از هویج و فلفل دلمه ای

از هویج و فلفل دلمه ای نیز می توانید در طبخ این خورش استفاده کنید، این کار به بهتر شدن طعم خورش کمک فراوانی می کند.

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه18

استفاده از ادویه

ادویه یکی از رازهای خوشمزه شدن انواع غذاها است. به خورش مرغ خود زردچوبه و فلفل اضافه کنید زیرا کاملاً بوی مرغ را می گیرد. زردچوبه را حتما تفت دهید تا بوی آن گرفته شود. اضافه کردن مقداری پودر دارچین به خورش مرغ باعث خوشمزه تر شدن و خاص تر شدن طعم این خورش می شود اما برخی افراد ممکن است طعم آن را نپسندند.

افزودن زعفران

زعفران به خورش مرغ طعم خوبی می بخشد و رنگ آن را بی نظیر می کند پس نیم ساعت آخر پخت مرغ به آن زعفران بیافزایید.

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه1

استفاده از آلو

خورش مرغ به طور معمول بدون آلو تهیه می شود اما اگر شما دوست دارید می توانید از آلوی برقانی، آلو بخارا و... در طبخ مرغ استفاده کنید. نکته مهم این است که آلو برقانی می تواند خورش را خوشمزه تر کند اما ممکن است روی رنگ خورش تاثیر منفی بگذارد.

افزودن قرقروت و آبلیمو

اگر دوست دارید خورش مرغ شما کمی ترش مزه شود، هنگام پخت آن کمی قرقروت یا آبلیمو به آن اضافه نمایید، البته اگر طعم مرغ برایتان مهم تر از رنگ آن است زیرا ممکن است این مواد روی رنگ خورش اثر بگذارند.

خورشت مرغ رو اینطوری که میگم بپز تا طعمش بی نظیر شه19

افزودن آب به مرغ

بهتر است زمان تهیه سس مرغ آب کمتری به آن اضافه کنید. اگر مقدار آبی که شما به مرغ اضافه می کنید، زیاد باشد، غذای شما طعم خوبی نخواهد داشت.