ترفند آشپزی | نکات آشپزی

چه جوری تلخی پیاز داغ رو از بین ببرم؟ | با این ترفندی که میگم تلخی پیاز داغ رو بگیر

02:06 - 1401/11/11
گاها پس از نگهداری پیاز سرخ شده، طعم آن به تلخی می رود که در این صورت طعم غذا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد. در ادامه مطلب به شما راهکارهایی خواهیم داد...

پاتوق آنلاین: چرا پیاز داغ سرخ شده تلخ می شود؟ روش های از بین بردن تلخی پیاز داغ چیست؟ پیاز از گذشته تا کنون یکی از مواد غذایی بسیار پر کاربرد در غذاهای خانگی ایرانی بوده است. از آنجایی که نگهداری حجم بالای پیاز در فضای آشپز خانه مقدور نیست و از طرفی، خطر فساد آن را افزایش می دهد، بسیاری از بانوان ایرانی پیاز ها را به صورت سرخ شده بسته بندی و نگهداری می کنند.

سرخ کردن پیاز یکی از روش های شناخته شده است که مدت نگهداری آن را افزایش می دهد. چنانچه سرخ کردن و بسته بندی پیاز ها به صورت اصولی انجام شود، طعم آن تا ماه ها بدون تغییر باقی مانده و به طبع، پخت غذا با آن بهتر و خوش طعم تر خواهد بود. با این وجود گاها پس از نگهداری پیاز سرخ شده، طعم آن به تلخی می رود که در این صورت طعم غذا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

یکی از دلایل تلخی پیاز می تواند در پی استفاده از روغن نامرغوب برای سرخ کردن پیاز ها باشد. همچنین اگر پیاز ها برای مدت زیادی سرخ شده و سیاه شوند، طعم آن تغییر کرده و تلخ می شود. استفاده از این پیاز در غذا، نه تنها عطر و طعم غذا را تغییر می دهد بلکه به دلیل داشتن ترکیبات اکسیدان، سرطان زایی آن را افزایش می دهد.

با این ترفند تلخی پیاز داغ رو بگیر

با این وجود برای جلوگیری از تلخ مزه شدن پیاز قبل از خرد کردن، آن را برای لحظاتی در آب جوش گذاشته و سپس سریعاً آن را درون آب سرد فرو ببرید و سپس آن را خرد کنید. و یا چند دقیقه قبل از برش پیاز، آن را در فریزر و یا ظرف حاوی سرکه قرار دهید.