شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟

09:01 - 1401/11/09
 تعریف کردن شوهر از زنان دیگر در مقابل شما قطعا بسیار دردناک است و باعث ناراحتی و رنجش شما می‌شود اما قطعا دلایلی پشت این رفتار نهفته است. در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد این دلایل صحبت کنیم و سپس به راه حل‌ها بپردازیم.

پاتوق آنلاین: تعریف کردن شوهر از زنان دیگر در مقابل شما قطعا بسیار دردناک است و باعث ناراحتی و رنجش شما می‌شود اما قطعا دلایلی پشت این رفتار نهفته است. در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد این دلایل صحبت کنیم و سپس به راه حل‌ها بپردازیم. واکنش شما نسبت به تعریف و تمجیدهای شوهرتان، بسیار مهم است و تعیین می‌کند که او این رفتار را ادامه بدهد یا خیر. پس باید روی راه حل‌ها و واکنش‌هایتان نسبت به این موضوع، بیشتر تمرکز کنید.

چرا شوهرم از زنان دیگر تعریف می‌کند؟

می‌خواهد نظر بدهد که چه تغییراتی را در خودتان اعمال کنید اما از راه اشتباه استفاده می‌کند

می‌خواهد شما را متوجه کند که از چه لحاظ باید تغییر کنید اما چون راه درست ابراز کردن آن را بلد نیست، با این روش می‌خواهد نقاط ضعف‌تان را به شما بازگو کند. مثلا به جای اینکه بگوید:«عزیزم وقتی رفتی موهات رو رنگ کنی، به نظرم این دفعه موی بلند رو امتحان کنم. فکر کنم خیلی بهت بیاد. نظر تو چیه؟»، می‌گوید:«دیدی خانم شکیبی (همکارش) چقدر موهاش خوشگله. من خیلی اون رنگی دوست دارم.» یا مثلا می‌گوید:«از نرگس یاد بگیر. ببین چقدر به خودش می‌رسه. خوش به حال شوهرش» او فکر می‌کند تنها روشی که برای تغییر دادن شما وجود دارد، این است که از دیگری تعریف کند تا شما یاد بگیرید و نمی‌داند که این کار باعث رنجش شما می‌شود و حتی ممکن است بیشتر لج کنید و در برابر تغییرات مقاومت کنید.

می‌خواهد حسادت شما را تحریک کند و توجه‌تان را به خودش جلب کند

شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟2

اگر در زندگی مشترک به شوهرتان کم توجه می‌کنید یا او انتظارات بیشتری از شما دارد اما شما برآورده نمی‌کنید، این موضوع می‌تواند منجر به رفتارهای اشتباه برای جلب توجه شما شود. او شاید بخواهد با یک سری رفتارها، حسادت‌تان را تحریک کند تا بیشتر به او توجه کنید. مثلا با تعریف و تمجید کردن از یک شخص دیگر، نگاه کردن به یک خانم و… می‌خواهد حسادت‌تان را تحریک کند. بنابراین این مورد هم می‌تواند یکی از دلایل تعریف کردن از زنان دیگر باشد.

همسر شکاک و بدبین (با زن شکاک چطور برخورد کنم؟)

او بیش از حد صداقت به خرج می‌دهد

اگر صادقانه بگوییم، خانم‌ها هم ممکن است گاهی جذب پسرها یا مردان دیگری شوند یا در ذهن‌شان بگویند:«وای این چقدر خوشتیپ و خوش قیافه هست.» یا «ای کاش این مرد شوهر من بود.» چون همه ما اطراف‌مان را می‌بینیم و نمی‌توانیم چشمان‌مان را ببندیم و بیرون از خانه قدم بزنیم. پس ممکن است چیزهایی را ببینیم که بیشتر از آنچه که داریم دوست داریم اما شاید آن قدر جرات نداشته باشیم یا صادق نباشیم که پیش شوهرمان بیان کنیم اما هستند افرادی که به راحتی بیان می‌کنند چون چیزی را نمی‌توانند مخفی در دل‌شان نگه دارند. پس ممکن است شوهرتان به دلیل بیش از حد صادق بودن این حرف را به شما زده باشد وگرنه علت خاصی ندارد.

می‌خواهد با این کار شما را عصبانی کند تا متوجه شود که به او خیانت می‌کنید یا نه

یکی از دلایل این است که شوهرتان با عصبانی کردن شما با این حرف، می‌خواهد شما اعتراف کنید که به او خیانت می‌کنید یا خیر. به عنوان مثال وقتی او از خانم دیگری تعریف می‌کند، ممکن است شما عصبانی شوید و بگویید:«فکر نکن فقط تویی که از یکی دیگه خوشش میاد. به نظرم علی از تو خوش قیافه‌تره.» و با این جمله او متوجه می‌شود که فرد دیگری به جز شما در زندگی‌تان وجود دارد یا خیر.

خیانت می‌کند

شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟9

یکی از دلایل تعریف کردن از خانم دیگر این است که او با آن فرد در ارتباط است و شاید به شما خیانت می‌کند، البته نمی‌توان فقط از روی این نشانه چنین برداشت قطعی را انجام داد، بلکه این موضوع می‌تواند فقط یکی از احتمالات باشد.

به شما علاقه‌ای ندارد

ممکن است تعریف و تمجید کردن از یک خانم به این دلیل باشد که شما را دوست ندارد و به همین دلیل جذب یک فرد دیگری شده است.

از کجا بدانم شوهرم به من خیانت می‌کند و به فرد دیگری علاقه‌مند شده است؟

در این بخش از مقاله، نشانه‌هایی را توضیح می‌دهیم که با شناسایی کردن آنها در ارتباط تان مطمئن شوید که آیا همسرتان به شما خیانت می‌کند و به شخص دیگری علاقه‌مند شده است یا خیر.

اخیرا به شما دروغ می‌گوید یا پنهان‌کاری می‌کند

شاید شوهرتان به شما دروغ بگوید که کجا رفته است یا چه کار می‌کند و بعد شما دروغش را متوجه شوید، یا شاید از شما پنهان‌کاری می‌کند و شما متوجه آنها می‌شوید. این موارد می‌تواند یکی از نشانه‌ها و زنگ خطرها باشد.

او شما را با زنان دیگر مقایسه می‌کند

مقایسه کردن شما با زنان دیگر، یکی از نشانه‌ها است و همانند تعریف و تمجید کردن از زنان دیگر پیش شما، می‌تواند دردآور و ناراحت‌کننده باشد. ممکن است او به کسی که شما را با او مقایسه می‌کند، علاقه‌مند شده باشد.

میلی به برقراری ارتباط جنسی با شما ندارد

شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟16

اگر شوهرتان میلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد، باید بررسی کنید و ببینید مشکل کجا است؟ آیا مشکلی در رابطه زناشویی یا زندگی مشترک‌تان وجود دارد یا خیر؟ یا بی میلی‌اش به دلیل بی علاقگی به شما است؟

شوهرم به ارتباطم با همکاران مرد حساس است (نحوه برخورد با همکار مرد)

بدون هیچ دلیلی تغییرات زیادی در ظاهرش ایجاد شده است

اگر ناگهان متوجه شدید که همسرتان سعی می‌کند بیش از حد شیک پوش باشد و به خودش برسد، ممکن است دلیل خاصی پشت این رفتار پنهان شده باشد. البته مراقب باشید سوءتفاهم رخ ندهد. برخی از مردان به دلیل شرکت در جلسات کاری، به خودشان رسیدگی می‌کنند و شیک و تمیز لباس می‌پوشند اما اگر این موضوع دلیل شغلی یا دلیل دیگری ندارد، می‌تواند شک‌برانگیز باشد.

تاریخچه پیام‌های موبایلش را پاک می‌کند

اگر قبلا شوهرتان به شما اجازه می‌داد از موبایلش استفاده کنید و داخلش را ببینید اما حالا تاریخچه پیام‌هایش را پاک می‌کند و یا اصلا اجازه نمی‌دهد نزدیک به موبایلش بروید، می‌تواند یک زنگ خطر باشد. البته برخی از افراد کلا اعتقاد دارند که موبایل جزء حریم خصوصی است اما اگر رفتار فردی در زندگی مشترک تغییر کند و از یک جایی به بعد اعتقاد داشته باشد که نباید به موبایلش دست بزنید، این موضوع کمی شک‌برانگیز است که چه چیزی باعث شده نظرش در مورد موبایل و حریم شخصی بودن یا نبودن آن در زندگی مشترک تغییر کند؟

بدون هیچ دلیل خاصی دیر به خانه می‌آید

بدون اینکه کار خاصی داشته باشد، هر شب دیر به خانه می‌آید و جواب درستی هم به شما نمی‌دهد که چرا دیر می‌آید.

احساس می‌کنید تغییر کرده است

اگر احساس می‌کنید همسرتان تغییر کرده است و با شما ارتباط خوبی ندارد در صورتی که مشکل خاصی با هم ندارید، ممکن است علت آن بی علاقگی به شما باشد.

زود قضاوت نکنید و دست به تشخیص نزنید

حتی اگر چند مورد از این نشانه‌ها در زندگی مشترک‌تان وجود دارد، زود قضاوت نکنید و دست به تشخیص نزنید. بهتر است از زوج درمانگران همیار عشق کمک بگیرید تا ارتباط با همسرتان بررسی شود و راهکارهای لازم به شما داده شود.

شوهرم از زنان دیگر تعریف و تمجید می‌کند. چگونه با او برخورد کنم؟

با خونسردی، احساسات‌تان را با شوهرتان در میان بگذارید

شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟4

به او بگویید که چه احساسی به شما دست می‌دهد وقتی که او از خانم دیگری تعریف و تمجید می‌کند و از او بپرسید که اگر شما چنین کاری می‌کردید، او چه احساسی خواهد داشت؟ با این سوال به او کمک می‌کنید که به موضوع از زاویه دید شما نگاه کند و درک کند که چه احساسی به شما دست می‌دهد. اگر شما را دوست داشته باشد، قطعا این رفتار را تغییر خواهد داد و تکرار نخواهد کرد تا شما اذیت نشوید.

به همسرتان بیشتر توجه کنید

شاید او به دنبال تحریک کردن حسادت و جلب توجه از شما باشد. اگر این مشکل به علت بی توجهی شما به همسرتان اتفاق افتاده است، سعی کنید توجه‌تان را به او بیشتر کنید و عشق را به رابطه‌تان تزریق کنید تا دیگر شوهرتان به دیگران توجه نکند، بلکه تمرکزش روی زندگی خودش باشد. وقتی هیجان و عشق ارتباط کاهش پیدا می‌کند، باعث خستگی و دلزدگی زوجین از یکدیگر می‌شود. هر از چند گاهی باید به ارتباط‌تان هیجان تزریق کنید تا صمیمیت و عشق بین‌تان افزایش پیدا کند و رابطه بهبود پیدا کند.

نحوه برخورد با خواهر شوهر حسود (خواهر شوهرم با من خوب نیست)

نیاز نیست در مورد این مسئله با کسی صحبت کنید

برخی از خانم‌ها هستند که وقتی مشکلی در زندگی مشترک‌شان پیش می‌آید، آن را با دوست و آشنا و خانواده در میان می‌گذارند. گمان نکنید افرادی که به حرف‌ها و درد و دل‌هایتان گوش می‌دهند لزوما افراد سالم و درستی هستند. شاید آنها بعدا از نقطه ضعف شما و همسرتان استفاده کنند و به زندگی‌تان نفوذ کنند و آن را از هم بپاشند. برای هر کسی هر چیزی را تعریف نکنید حتی اگر بی نهایت به او اعتماد دارید. بهتر است در مورد مشکلات‌تان با مشاور صحبت کنید و یا برای تخلیه احساسات و افکارتان، آنها را روی کاغذ تخلیه کنید. حتی گفتن مشکلات به خانواده‌ها هم درست نیست چون دید خانواده‌ها نسبت به شما و همسرتان تغییر می‌کند و بد می‌شود و از آنجا دخالت‌های مخرب شروع می‌شود. بهتر است مشکلات‌تان را خودتان حل کنید و رازدار باشید و به کسی نگویید. اگر به کمک و راهنمایی نیاز داشتید، مشاور متخصص بهترین گزینه برای کمک کردن به شما است.

از خودتان بپرسید که چقدر به او اعتماد دارید؟

چقدر به او اعتماد دارید؟ اگر اعتماد دارید که بسیار عالی است اما اگر اعتماد ندارید، علت آن چیست؟ آیا علت بی اعتمادی‌تان به گذشته شما و اتفاقات تلخی که برایتان افتاده است برمی‌گردد یا به دلیل مشکلات و خیانت‌های زندگی مشترک فعلی‌تان است؟ اگر بی اعتماد هستید، آن را ریشه‌یابی و حل کنید چون زندگی کردن با شک و تردید، هم شما را اذیت می‌کند و هم ارتباط‌تان را بیشتر خراب می‌کند.

از فضای مجازی فاصله بگیرید و همسرتان را چک نکنید

اگر همسرتان در فضای مجازی خانم‌هایی را دنبال می‌کند و از آنها تعریف و تمجید می‌کند، بهتر است شما برای مدتی از فضای مجازی فاصله بگیرید و او را چک نکنید که چه کسی را فالو کرده است و چه کار می‌کند تا کمتر عصبی و مضطرب شوید.

ارتباط با همسرتان را بهبود ببخشید

شوهرم مدام از زنای دیگه تو خونه تعریف میکنه باهاش چیکار کنم؟15

مشکلات ارتباط‌تان را پیدا کنید و آنها را بهبود ببخشید تا بتوانید ارتباط خوبی با همسرتان داشته باشید. هرچقدر صمیمیت و عشق در رابطه‌تان بیشتر باشد، احتمال اینکه تعهد در رابطه‌تان به وجود بیاید، بیشتر می‌شود. سعی کنید زندگی صلح‌آمیز و عاشقانه‌ای برای خودتان بسازید.

سخن پایانی

تعریف و تمجید کردن زن یا شوهر از افراد دیگر به غیر از همسرشان، مسلما دردآور و ناراحت‌کننده است و در همسر احساسات منفی زیادی را ایجاد می‌کند. در این مقاله در مورد دلایل تعریف کردن مرد از زنان دیگر توضیح دادیم و سپس راهکارهایی برای برخورد با این موضوع و حل مشکل دادیم. بهتر است وقتی با این تعریف و تمجیدها مواجه می‌شوید، با خونسردی در مورد آن با شوهرتان صحبت کنید که دوست ندارید این کار را بکند و از او بخواهید که این کار را تکرار نکند. ریشه‌یابی کنید و علت این مشکل را مشخص کنید. آیا علت آن بی علاقگی به شما است؟ علت آن خیانت است یا برانگیختن حسادت و جلب توجه شما؟ سپس با توجه به علت آن، از راهکارهای این مقاله استفاده کنید.