قورمه سبزی | طرز تهیه قورمه سبزی | مواد لازم قورمه سبزی

چیکار کنیم که قورمه سبزی سیاه و غلیظ بشه؟ | بیا اینجا تا ترفندشو بهت بگم

21:13 - 1401/11/08
در ادامه رازهایی از سیاه شدن سبزی قورمه به شما خواهیم گفت.

چیکار کنیم قورمه سبزی غلیظ و سیاه بشه؟

در ادامه رازهایی از سیاه شدن سبزی قورمه به شما خواهیم گفت. برخی به قورمه سبزی رب گوجه اضافه می کنند. باید بدانید که اگر میخواهید قورمه سبزی شما سیاه بشه نباید رب گوجه به آن اضافه کنید یا اگر اضافه می کنید مقدار آن خیلی کم باشد. اگر از گرد لیمو عمانی در قورمه سبزی استفاده کنید باعث می شود رنگ خورش تیره شود.

سبزی برای سباه کردن قورمه سبزی

ریختن شنبیلیه خشک هنگام سرخ کردن سبزی قورمه می تواند آن را تیره کند. اما فراموش نکنید که اضافه کردن زیاد آن می تواند آن را تلخ کند. اگر قورمه سبزی شما تلخ شده است می توانید از روش های گرفتن تلخی قورمه سبزی استفاده کنید.

برای اینکه قورمه سبزی سیاه بشه باید اول از همه سبزی تازه و مناسبی خریداری کنید. اگر قصد دارید برای خرید بهترین سبزی مشاوره بگیرید همین الان با ما تماس بگیرید.

بعد از اینکه سبزی تازه را خریداری کردید می توانید برای پخت قورمه سبزی از آن استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که در حرارت متوسط و در روغن زیاد آن را سرخ کنید. سرخ کردن را تا جایی ادامه دهید که رنگ آن از حالت سبز خارج شود. اما حواستان باشد که سبزی نسوزد. این موضوع نیاز به دقت زیادی دارد.

اگر میخواهید بدانید که سبزی کم سرخ شده است یا زیاد، بعد از سیاه شدن سبزی، مقداری از آن را داخل قاشق بریزید و فشار دهید. باید آب و روغن سیاه از آن خارج شود. در این حالت می توانید نتیجه بگیرید که سبزی را به میزان مناسب سرخ کرده اید که هم سبزی سیاه بشه و هم نسوزد.

البته سرخ کردن کم و یا زیاد سبزی قورمه علاوه بر سیاه شدن یا نشدن آن، طعمش را هم شدیدا تغییر میدهد. ما توصیه می کنیم برای بدتر نشدن طعم سبزی قورمه، از سرخ کردن زیاد آن خودداری کنید.

امیدواریم پاسخ این سوال که چیکار کنیم قورمه سبزی سیاه بشه را گرفته باشید.