آشپزی / کرانچی سیب زمینی /غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی/ کباب چنجه

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی /تا حالا کرانچی سیب زمینی درست کردی اینجوری درست کن که میگم طعمش بی نظیر و همه عاشقش میشن+ عکس

16:59 - 1401/11/08
کرانچی سیب زمینی یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرانچی سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۵۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
کنجد (اختیاری) به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پودر آویشن و پاپریکا به مقدار کافی

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کرانچی سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به قطعات کوچکتر خرد کرده و درون یک قابلمه می ریزیم. حالا به اندازه کافی به قابلمه آب می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ها کاملا پخته و نرم شوند. زمانی که پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با پشت چنگال پوره می کنیم.

مرحله سوم

حالا نشاسته ذرت را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و پاپریکا به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری از پوره سیب زمینی جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره سیب زمینی را با کمک دست روی سطح صاف کرده تا حالت لوله‌ ای پیدا کند، سپس به اندازه های دلخواه برش می زنیم. حالا مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس پوره سیب زمینی فرم داده شده را به دلخواه درون مقداری کنجد می غلطانیم تا سطح آنها را کاملا بپوشاند. حالا آنها را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کرانچی ها کاملا سرخ و طلایی شوند، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری گذاشته تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کرانچی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.