آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

اگر دلت سالاد مرغ میخواد که خودت درست کنی / اینجوری درست کن که خیلی خوشمزه وعالی میشه + عکس

17:58 - 1401/11/03
سالاد مرغ از سالادهای بسیار پرطرفدار بین المللی است که می توانیم از آن به عنوان یک وعده کامل برای شام یا ناهار نیز استفاده کنیم،
مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو ۱ بوته
سینه مرغ یک عدد
هویج ۳ عدد
خیارشور ۶ الی ۷ عدد
کنسرو ذرت یک عدد
جعفری یک دسته
پیاز و زردچوبه برای پخت مرغ

مواد سس
لیمو ترش کوچک ۱ عدد
ماست ۱٫۵ لیوان
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ خوشمزه اول سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس پیاز را به صورت درشت خرد کرده و به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش آمد، کف های سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه مرغ پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاهو را به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس هویج ها را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه خیار شورها را رنده می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود.

مرحله چهارم

کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آنرا به همراه سینه مرغ ریش ریش شده، خیارشور و هویج رنده شده به کاسه حاوی کاهو اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به دیگر مواد می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به سراغ آماده کردن سس می رویم. برای این منظور آب لیمو ترش را به طور کامل می گیریم و پس از صاف کردن درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سس مایونز را به همراه سس خردل، ماست و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانیم کمی شکر هم به سس اضافه می کنیم. در ادامه سس را به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد سالاد را به آرامی زیر و رو می کنیم تا سس به طور کامل تمام مواد سالاد را کاور کند. در نهایت روی سالاد را با سلفون می پوشانیم و یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس جذب سالاد شود، سپس سرو می کنیم.