آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

سوپ خوشمزه قارچ رو اینجوری درست کن که همه به این دست پخت عالیت نمره 20 بدن + عکس

13:42 - 1401/11/03
سوپ قارچ یکی از پیش غذاهای رستورانی است که می توانید آنرا به صورت گیاهی یا با گوشت مرغ درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه سوپ قارچ در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۲۵۰ گرم
هویج ۱ عدد
فلفل سبز ۱ عدد
فلفل قرمز ۱ عدد
سیر ۱ الی ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری سر پر

شیر ۱ لیوان
فلفل و نمک به میزان لازم
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
شوید و جعفری تازه به میزان لازم
کره ۱ قاشق غذاخوری
آب داغ ۴ الی ۵ لیوان

طرز تهیه سوپ قارچ

مرحله اول

برای تهیه سوپ قارچ ابتدا قارچ ها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته ورقه ای برش می دهیم و کنار می گذاریم. پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم. تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم و کره را همراه با روغن زیتون داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا آب شود.

مرحله دوم

سپس پیاز را هم داخل تابه می ریزیم و مداوم تفت می دهیم تا نرم و سبک شود. بعد تا پیاز نرم شود هویج را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا سریع فلفل دلمه ای ها را می شوییم و کلاهک و هسته های آن را خارج می کنیم و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم و به مایه سوپ می افزاییم. خوب مواد را تفت می دهیم تا کمی نرم شوند.

 سوپ خوشمزه قارچ رو اینجوری درست کن که همه به این دست پخت عالیت نمره 20 بدن + عکس14

سوپ شیر یکی از سوپ های جدید و خوشمزه ایرانی است که می توانید در مهمانی های خود از آن به…

مرحله چهارم

زمانیکه سبزیجات سبک شدند سیر را هم پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه کاملا ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قارچ ها را نیز در این مرحله به سوپ می افزاییم و مجددا همگی مواد را خوب تفت می دهیم تا قارچ ها نیز نرم شوند.

مرحله پنجم

وقتی همگی مواد تفت خوردندآرد را هم اضافه می کنیم و با مواد ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. بعد تا تقریبا ۱ بند انگشت آب جوش روی مایه سوپ می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا ۱۰ دقیقه بعد آب در حال جوشیدن باشد، در این مدت هر از گاهی سوپ را هم می زنیم.

مرحله ششم

بعد از آنکه زمان اشاره شده در بالا گذشت،شیر را داخل شیرجوش می ریزیم تا گرم شود و بعد به سوپ اضافه می کنیم. ادویه ها که شامل فلفل، نمک است را همراه با شوید، جعفری به مواد می افزاییمو مجددا هم می زنیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله هفتم

در آخر قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سوپ قارچبا سبزیجات را داخل ظرف سرو می ریزیم و با کمی جعفری یا شوید روی آن را تزئین می کینم. نوش جان