آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی

پاستا پنیری خوشمزه رو اینجوری درست که عالی میشه + عکس

15:05 - 1401/09/28
پاستا پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پنیری در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فرمی ½ بسته
قارچ ۶ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۳ عدد
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنیری

مرحله اول

برای تهیه پاستا پنیری خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه که حاوی مقداری روغن مایع می باشد می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و به خوبی تفت می دهیم.

پاستا پنیری خوشمزه رو اینجوری درست که عالی میشه + عکس4

مرحله دوم

زمانی که پیاز طلایی و کاراملی شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا حدی که گوشت تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه سیر رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها آزاد شود، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه به تابه می افزاییم. حالا حرارت را کمی زیاد کرده و تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله چهارم

در این فاصله پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم تا پوره شوند، سپس به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شده و آب اضافی اش کشیده شود. حالا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس پاستا فرمی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پاستا کاملا پخته و نرم شود

مرحله ششم

در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. زمانی که آب اضافی گوجه‌ فرنگی تبخیر شد مقداری پنیر پیتزا و خامه صبحانه را به تابه اضافه کرده سپس مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در ادامه پاستای آبکشی شده را به تابه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا پاستا و مواد میانی باهم ترکیب شوند. حالا پاستا را درون ظرف ریخته و روی آنرا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم و طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم پاستا پنیری به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شده و روی آنر طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت پاستا پنیری را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

پاستا پنیری خوشمزه رو اینجوری درست که عالی میشه + عکس1