وضعیت تهران بحرانی شد

خبر فوری : وضعیت تهران بحرانی شد/ اعلام آماده باش در پایتخت+عکس

21:16 - 1401/09/22
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با تشدید شدت آلودگی هوا همه دستگاه‌های خدمات رسان به حالت آماده باش در آمده و توصیه اکید می‌شود که مردم به‌ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا توسط مدیریت بحران در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: آلودگی هوا تداوم دارد و شاهد انباشت آلاینده‌ها هستیم.

او با اشاره به کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها اظهارداشت: به همه شهروندان توصیه می‌شود در تردد خودروها مدیریت لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده حساس باشند و با توجه به اعلام‌ های قبلی از وقوع آسیب و خطرهای احتمالی جلوگیری کنند.

او اظهار داشت: با تشدید شدت آلودگی هوا همه دستگاه‌های خدمات رسان به حالت آماده باش در آمده و توصیه اکید می‌شود که مردم به‌ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند و کاهش تردد خودروها و اتخاذ تدابیر مدیریتی در دستور کار باشد.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۱۶۲ قرار دارد و کیفیت هوای تهران برای همه گروه‌های جامعه ناسالم است.

براساس تقسیم بندی کیفیت آلودگی هوا، زمانی که شاخص در نقطه ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار بگیرد، کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم است. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند. افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.