شهره لرستانی | همسر شهره لرستانی | اینستاگرام شهره لرستانی

افسردگی شدید شهره یا مازیا لرستانی بعد هورمن تراپی و سبیل در آوردن علنی شد/

23:17 - 1401/09/04
شهره لرستانی پستی در اینستاگرام منتشر کرده و گفته است «در حال پرهیز و مراقبت از عمر باقیمانده ام هستم...»

شهره لرستانی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون است. شهره لرستانی در فیلم ها بسیار خوش درخشیده است. شهره لرستانی اخیرا ماجرای تغییر جنسیتش را علنی کرد. ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی واکنش های بسیاری برانگیخت. شهره لرستانی نام خودش را مازیار معرفی کرده است.

شهره لرستانی پستی در اینستاگرام منتشر کرده و گفته است «در حال پرهیز و مراقبت از عمر باقیمانده ام هستم...»

افسردگی شدید شهره یا مازیا لرستانی بعد هورمن تراپی و سبیل در آوردن علنی شد/14

زندگی شخصی شهره لرستانی

شهره صالحی لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد و اصالتا اهل خرم آباد است.

این بانوی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد، پدر او قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و برادر دارد. پدر این بانوی هنرمند در سال 1400 فوت کرده است.

شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته فیلمنامه نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال 1373 دریافت کرد.

او خود را یک لر می‌داند که به ایلی بودن عادت دارد و می گوید، نه فقط با بستگان درجه یک بلکه ما با خانواده‌مان در خرم‌آباد و بروجرد و تهران همه و همه در تماسیم هر روز باید از هم خبر داشته باشیم. من به‌دلیل مشغله کاری کمتر اما کلا خانواده همه از حال هم باخبرند و این خاصیت لر بودن است.

شهره لرستانی از دوران کودکی هم به بازیگری علاقه مند بود و از زمانی که تنها 5 سال داشت نمایش هایی را برای اهالی خانه اجرا و کارگردانی میکرد.

شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.

ازدواج میان هنرمندان به دلیل شرایط شغلی که آنها دارند و دغدغه هایی که زندگی هنری ایجاد میکند تا حدودی دشوار است و شهره لرستانی با توجه به این موضوع تابه حال نتوانسته تصمیمی برای ازدواج بگیرد و به نظرش درک شرایط زندگی با یک هنرمند دشوار است و به همین دلیل ترجیح داده است که مجرد بماند.

ماجرای شکست عشقی شهره لرستانی

افسردگی شدید شهره یا مازیا لرستانی بعد هورمن تراپی و سبیل در آوردن علنی شد/11

شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد اما به دلایل مختلفی این عشق نافرجام ماند و زندگی او را کاملاً تحت تاثیر قرار داد. این بازیگر کشورمان پس از شکست عشقی به مدت 8 سال از بازیگری جدا شد و به انزوا و افسردگی روی آورد و تنهایی و بیماری او سبب شد دچار 40 کیلو اضافه وزن شود.

شهره لرستانی کم‌کاری تیروئید، مشکلات هورمونی و افسردگی را عامل اضافه‌وزن و چاقی‌ خود می‌داند. او یک بار موفق شد چهل کیلو از وزنش را با تغذیه کم کند و انگیزه کاهش وزن خود را عاشق شدن دوباره اش می‌داند اما دوباره اضافه وزن یافت.

این هنرمند سال گذشته (1400)عمل اسلیو معده انجام داده و کاهش وزن بسیاری داشته است، او در مراسم ختم پدر خود با ظاهری متفاوت و شوکه کننده حاضر شده و تغییرات ظاهری او بسیار محسوس بود.

تاسیس خانه پیشکسوتان

شهره لرستانی در زمان هشت سال افسردگی و دوری از بازیگری برای فراموشی مشکلات خود به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان افتاد.

این هنرمند در رابطه با تاسیس خانه پیشکسوتان می گوید:

آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد.همه این کارها را می‌کردم که عشق از دست رفته‌ ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم.

علاقه شهره لرستانی به گربه هایش

افسردگی شدید شهره یا مازیا لرستانی بعد هورمن تراپی و سبیل در آوردن علنی شد/18

شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

شهره لرستانی فعالیت خود را از سال 1364 با بازیگری در تئاتر شروع کرد و در همان دوران دانشجویی 17 نمایش را کارگردانی نمود. او با هنرمندان سرشناسی چون محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، علی دهکردی و... هم دوره بود.

او در سال 1370 برای اولین بار با فیلم سینمایی نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد قدم به دنیای سینما گذاشت و مجموعه اغر بخیر ساخته مجید بهشتی در سال 1365 اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود.

این بانوی هنرمند با سریال آپارتمان اصغر هاشمی در سال 1371 بیش از پیش در میان مردم شناخته شد و از این سریال به عنوان نقطه اوج فعالیت هایش نام برده است.

مروری بر فیلم های شهره لرستانی

افسردگی شدید شهره یا مازیا لرستانی بعد هورمن تراپی و سبیل در آوردن علنی شد/15

شهره لرستانی تجربه بازی در آثار متعددی را در کارنامه هنری اش دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

مجموعه نمایشی «منم دوستت دارم 2» به تهیه کنندگی مهران رسام و کارگردانی مجید پرکار است که بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، شهره لرستانی، مسعود فروتن، گیتی معینی، عسل قرایی، آرش شیری، سارا تیزچنگ و بارانا چهری در آن به هنرمندی پرداخته اند.

نخستین فصل این سریال با بازی امیرحسین صدیق و نگار عابدی در نیمه دوم سال 99 روی آنتن شبکه سلامت رفت. شهره لرستانی با ظاهری جدید در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و هنگام فیلمبرداری این سریال در غم درگذشت پدر خود به سوگ نشست.

سریال «منم دوستت دارم» برای اولین بار در ایام نوروز 1400 به روی آنتن شبکه سلامت رفت و، صفحه شخصی خود را با یادداشتی غم انگیز به روز کرد.

شهره لرستانی در سریال خوشنام

سریال خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف زاده و به نویسندگی محسن کیایی و علی کوچکی و بازنویسی فهیمه سلیمانی است که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش می شود.

هومن حاجی عبداللهی، حمید لولایی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولد بیگی، نیلوفر رجایی فر، عباس جمشیدی‌فر، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، سیاوش چراغی پور و با حضور رابعه مدنی، خسرو احمدی، اکبر سنگی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، محمدرضا داوود نژاد، فاطمه شکری، کریم قربانی، رضا فیاضی، شیوا خنیاگر، الهه جعفری و... از بازیگران این سریال هستند.

هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال بوده و شهره لرستانی در نقش «پروین» مادر او می باشد.

با خانمان یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی برزو نیک نژاد، به نویسندگی امیر برادران و به تهیه کنندگی زینب تقوایی محصول سال 1399می‌باشد.

این مجموعه روایتگر داستان یک استاد دانشگاه به نام مسعود (حسام محمودی) است که قصد ازدواج با دختر عموی خود، سمانه (مارال فرجاد) می باشد اما اختلافات خانوادگی مانع این وصلت شده‌ است.

در این بین افشای رازی دربارهٔ گذشته خانوادگی مسعود، زندگی او را با تحولاتی رو به رو می‌کند.

حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، مارال فرجاد، امیر کاظمی، فرزانه سهیلی، امیر آتشانی، حامد وکیلی، گیتی معینی، مریم سلطانی، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی و بهنام تشکر و شقایق دهقان، بازیگران اصلی باخانمان هستند.

اخراجی‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز است. این فیلم روایتگر داستان مجید یکی از جوانان جنوب شهر است که عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می شود و میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به همراه دوستانش به جبهه برود و....

در این فیلم اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا، کاظم مادرشاهی، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق شریف، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، مینا جعفرزاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی, سیدجواد هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.شهره لرستانی در این فیلم نقش همسر محمد رضا شریفی نیا (حاجی گرینوف ) را ایفا نموده است.

سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی سال 87 از شبکه یک سیما پخش شد و یکی از سریال های پربیننده تلویزیون بود.

داستان این سریال درباره دو باجناق و خانواده هایشان است که با مشکلات پیش آمده در دوره ای تصمیم می گیرند که در کنار هم زندگی کنند و اقدام به تاسیس یک شرکت خدماتی میکنند اما این ماجرا با اتفاقات متعدد دیگری هم همراه میشود.

شهره لرستانی در این سریال ایفاگر نقش حنا همسر سیروس املشی با بازی مهران رجبی بود و یکی از بازی های ماندگارش را در این سریال به نمایش گذاشت و با هنرمندانی چون محمد کاسبی، نادیار دلدار گلچین، آناهیتا افشار، علی صادقی، اشکان اشتیاق، مریم سلطانی و... همبازی بود.

سریال امام علی(ع) به کارگردانی داوود میرباقری سال 75 از شبکه یک سیما پخش شد و به یکی از سریال های ماندگار تلویزیون تبدیل گردید.

این سریال با نقش آفرینی هنرمندان زیادی همراه بود و شهره لرستانی یکی از بازیگرانی بود که در این سریال مقابل دوربین رفت و نقش مریم دختر عثمان و همسر مروان را بازی کرد.

فیلم شناسی شهره لرستانی

در ادامه این مطلب شما را با فیلم ها، سریالها و آثار دیگر کارنامه هنری شهره لرستانی بیشتر آشنا میکنیم.

کارگردانی شهره لرستانی

در پوست شیر:تئاتر تلویزیونی، 1379

عمه ماه‌منیر:فیلم تلویزیونی، 1387

بی‌بی خاتون :فیلم تلویزیونی، 1387

زیر خاکی :فیلم تلویزیونی،1389

باور آرامش:فیلم تلویزیونی،1392

ماجراهای خاله دنا و شپلک :مجموعه تلویزیونی، 1393

تولد جنجالی:فیلم سینمایی،1394

آرامش از نوعی دیگر:تئاتر تلویزیونی، 1396

فیلم های سینمایی شهره لرستانی

نیاز:علیرضا داودنژاد،1370

آذرخش:احمدرضا درویش، 1371

مأموریت آقای شادی:محمدرضا زهتابی، 1371

پناهنده:رسول ملاقلی‌پور،1372

مروارید سیاه:حبیب‌اله بهمنی و شفیع آقا محمدیان، 1373

لیلی با من است:کمال تبریزی، 1374

توطئه:علی قوی‌تن، 1374

محبوبه:احمد حسنی مقدم،1377

زیر درخت هلو:ایرج طهماسب،1384

گیس‌بریده :جمشید حیدری،1385

اخراجی‌ها:مسعود ده نمکی، 1385

نصف مال من، نصف مال تو:وحید نیکخواه آزاد،1385

تسویه‌حساب :تهمینه میلانی، 1386

اخراجی‌ها 2 :مسعود ده نمکی، 1387

کیش و مات :جمشید حیدری، 1388

یک جیب پر پول :قدرت‌الله صلح‌میرزایی،1388

حلقه‌های ازدواج :شاهین باباپور،1388

ایران برگر :مسعود جعفری جوزانی،1393

آشوب :کاظم راست‌گفتار،1394

24 سپتامبر :مریم ابراهیم‌وند، 1394

شکلاتی :سهیل موفق، 1395

دم‌سرخ‌ها :آرش معیریان،1396

خجالت نکش :رضا مقصودی، 1396

به وقت خماری :محمدحسین لطیفی،1396

هزارپا :ابوالحسن داوودی،1396

آپاچی :آرش معیریان،1397

اژدر:رضا سبحانی،1397

سریال های تلویزیونی شهره لرستانی

اغر بخیر :مجید بهشتی،1365

هتل پرستاره :ایرج طهماسب، 1369–1367

هزاران برگ و هزار رنگ:حسین فردرو و حسین محب‌اهری، 1370–1368

آپارتمان :اصغر هاشمی، 1371–1372

حماسه ایثار :کاظم بلوچی، 1372

میثاق خون :حسین مختاری، 1372

آوای فاخته :بهمن زرین‌پور،1373

سپیده‌دمان:1374

به رنگ صدف :عباس رنجبر،1375

امام علی :داود میرباقری، 1375

دستی بر آتش :معصومه تقی‌پور،1376

هتل :مرضیه برومند،1377

مختارنامه :داود میرباقری، 1381

فرار بزرگ:محمدحسین لطیفی،1383

قرارگاه مسکونی :سیدجواد رضویان،1385

ساعت شنی :بهرام بهرامیان،1386

پیامک از دیار باقی :سیروس مقدم،1386

سه در چهار :مجید صالحی، 1386

ملودی شهر بارانی (تله‌تئاتر) :هادی مرزبان و مسعود فروتن، 1387

اشک‌ها و لبخندها :حسن فتحی،1387

دارا و ندار :مسعود ده‌نمکی، 1389

سه پنج دو :حسین سهیلی‌زاده،1390

چمدان :خسرو ملکان،1391

کلاه پهلوی :سید ضیاءالدین دری،1391

دختری به نام آهو :قدرت‌الله صلح‌میرزایی، 1391

اولین انتخاب :مهدی صباغ‌زاده،1392

ما فرشته نیستیم :فلورا سام، 1393

آرامش از نوعی دیگر (تله‌تئاتر) :شهره لرستانی و مسعود فروتن،1396

حکایت‌های کمال :قدرت‌الله صلح میرزایی ،1398

روزهای ابدی :جواد شمقدری،١٣٩٩

با خانمان :برزو نیک نژاد، 1399

شهره لرستانی در اولین انتخاب

ستاره اسکندری، شهره لرستانی و مجید مظفری در سریال اولین انتخاب

شهره لرستانی در نمایش خانگی

موچین :حسین تبریزی،1398

مرجانه گلچین و شهره لرستانی

مرجانه گلچین و شهره لرستانی در سریال موچین

عکسهای شهره لرستانی

کودکی شهره لرستانی

کودکی شهره لرستانی

شهره لرستانی

عکس قدیمی از نوجوانی شهره لرستانی

شهره لرستانی و خسرو شکیبایی

شهره لرستانی و خسرو شکیبایی

شهره لرستانی در هزارپا

شهره لرستانی و سارا بهرامی در هزارپا

شهره لرستانی

گریم شهره لرستانی در فیلم عروسی سیندرلا

شهره لرستانی و سحر جعفری جوزانی

شهره لرستانی و سحر جعفری جوزانی در پشت صحنه ایران برگر

شهره لرستانی

شهره لرستانی

شهره لرستانی در برنامه دورهمی