ازدواج/ ازدواج سنتی / چه افرادی تمایل به ازدواج دارند

روانشناسی: ۱۴ نوع از ویژگی مردان بدکه به ما تذکر میدهد که این فرد اصلا مناسب برای ازدواج یا دوستی با ما نیست + عکس

22:30 - 1401/08/18
آشنایی برای مجردها این امکان را فراهم می کند تا از شرکای بالقوه خود بیشتر شناخت پیدا کنند. تعامل بیشتر زن و مرد با یک دیگر این امکان را می دهد که آگاهانه تر برای آینده زندگی خود تصمیم بگیرند. این موضوع زمانی بسیار مهم می شود که دو نفر تصمیم دارند وارد رابطه جدی برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک شوند.

در این میان از آنجایی که خانم ها عاطفی هستند و زود اعتماد می کنند، باید در فرایند شناخت مرد مورد نظرش بیشتر وقت بگذارند. اگر به‌عنوان یک خانم وقت نگذارید تا ویژگی‌های خاصی را که ممکن است مرد مورد نظر تان نشان می‌دهد، ارزیابی نکنید، در خطر تصمیم‌گیری اشتباه هستید.

ازدواج یک رابطه طولانی مدت است به همین علت باید در انتخاب شریک عاطفی تان بسیار دقیق باشید. بنابراین در این مطلب به ویژگی های مردان بد برای ازدواج و دوستی، می پردازیم. اگر مردی این ویژگی ۱۴ را دارد نباید با او ازدواج کنید یا دوست شوید. او در نهایت ناامید تان می کند.

۱.مردی با وضعیت مالی ناپایدار

قبل از این که تصمیم بگیرید با هر مردی وارد رابطه جدی شوید، مهم است که از شرایط کلی مالی او آگاهی داشته باشید. زیرا مسائل مالی علت اصلی اختلافات در ازدواج ها و زندگی زناشویی است. آیا او اغلب بی کار است؟ یا به سادگی از کار کردن متنفر می شود؟ آیا او تعداد زیادی “اسباب سرگرمی” شخصی و چیزهای بیهوده را بدون توجه به عواقب آن خریداری می کند؟ آیا او عادت دارد هنگام رفتن به سینما، کنسرت یا زمانی که بیرون غذا می خورید از شما بخواهد که قبض را پرداخت کنید؟

ین مساله بیشتر در مورد ازدواج با مردی است که می تواند مسئولیت های مالی را به درستی انجام دهد. شما باید با مردی ازدواج کنید که مسئولیت مالی دارد و می تواند پس انداز کند. بنابراین باید با مردی ازدواج کنید تا شغلی داشته باشد و از وضعیت مالی پایدار برخوردار باشد

روانشناسی: ۱۴ نوع از ویژگی مردان بدکه به ما تذکر میدهد که این فرد اصلا مناسب برای ازدواج یا دوستی با ما نیست + عکس16

.

۲. ویژگی های مردان بد برای ازدواج و دوستی، مردی وابسته

مردی که مادرش را دوست دارد، بسیار دوست‌داشتنی و قابل احترام است. اما شما نمی‌خواهید با مردی ازدواج کنید که هنوز تلفن را قطع کرده و مادرش را می‌پرستد. مگر این که حاضر باشید مقایسه‌های مداوم شما با مادرش را تحمل کنید و “مادر من این کار را انجام نمی‌دهد.” ازدواج با چنین پسری مساوی است با ازدواج با مادر او نیز. برای چنین مردانی، مادرا شان هنوز بخش بزرگی از زندگی آنها را کنترل می کنند. آن ها عادت دارند با مادرشان مشورت کنند تا در مورد بسیاری از چیزهای زندگی از جمله تصمیمات شغلی و زندگی عاشقانه اش نظر دهند. چنین مردان وابسته به مادرشان به مراقبت عادت دارند و نه تنها از مادرش بلکه از سایر زنان زندگی خود نیز این انتظار را دارند.

روانشناسی: ۱۴ نوع از ویژگی مردان بدکه به ما تذکر میدهد که این فرد اصلا مناسب برای ازدواج یا دوستی با ما نیست + عکس2

روانشناسی: ۱۴ نوع از ویژگی مردان بدکه به ما تذکر میدهد که این فرد اصلا مناسب برای ازدواج یا دوستی با ما نیست + عکس0

۳.مرد غمگین و بدبین

بعضی از مردان تقریبا از همه چیز اطرافشان ناراضی هستند. آنها به سختی می توانند خوبی های زندگی را ببینند و چنین فضای منفی در اطراف خود دارند. چنین افرادی همیشه چیزی برای شکایت پیدا می کنند، عادت دارند همیشه دیگران را سرزنش کنند. در بیشتر موارد، چنین افرادی مانند همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند. زندگی با چنین مردانی واقعا دشوار است.

۴. مرد که همه چیز را به نفع خود می خواهد

مردانی هستند که به طور طبیعی خودخواه هستند و همه چیز را به نفع خود می خواهند. آنها عادت دارند اعمال، احساسات و رفتار دیگران را به نفع خود تفسیر کنند. وقتی مردی چنین تمایلاتی دارد و در حین قرار ملاقات از آنها استفاده می کند، شما با وجود این که به او إحساس خاصی دارید باید از او دوری کنید. زیرا چنین مردی همیشه از نظرات خود محافظت می کند و به طور کلی می خواهد شما را در آن جهت خاص بکشاند. در یک رابطه بلندمدت مانند ازدواج، چنین مردانی قابل تحمل نیستند. بهتر است از او دوری کنید.

۵. ویژگی های مردان بد برای ازدواج و دوستی، مرد متجاوز

سوء استفاده ها به شکل های مختلفی وجود دارد. اساساً به معنای مجبور کردن کسی به انجام هر کاری است که خلاف میل او باشد. مردانی که بد رفتار می کنند. به سختی می توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند و همیشه از نظر مزاجی به نقطه سوء استفاده نزدیک هستند، باید از آن ها دوری کنید. زیرا چنین مردانی عادت دارند از حد خود بگذرند و به هر خط قرمزی تجاوز کنند. آن ها لذت می برند که آزار روانی، جسمی، عاطفی، کلامی یا حتی اقتصادی به شریک زندگی شان بدهند. بنابراین نباید با یک مرد بد سرشت و متجاوز کنار بیایید. قطعا شما لیاقت شریک زندگی بهتری را دارید.

۶.مردی که اولویت اول او، کار است

یک مرد جاه طلب، پرتلاش و موفق در زندگی عالی است. با این حال، مردی که با کار و شغلش گره خورده و همیشه اولویت او کار است، مناسب ازدواج نیست. زیرا زمانی که یک مرد هدف اصلی خود را در زندگی حرفه ای کار می داند، مشکل بزرگی است. این به این دلیل است که تمایل رسیدن به اوج اغلب باعث می شود تا زمانی که به چنین اهدافی دست نیافته است، از نظر عاطفی در دسترس نباشد

. بنابراین، در حالی که ممکن است از امنیت مالی او برخوردار باشید، ممکن است از نظر جسمی و احساسی ناامید شوید. این بیشتر به دلیل عدم حضور عاطفی او در رابطه است. همچنین، چنین مردی به سختی شما یا رابطه را در اولویت زندگی خود قرار می دهد. به ندرت آنها کسانی هستند که بحث های مربوط به رابطه، برنامه ریزی برای آینده رابطه یا موارد مرتبط دیگر را آغاز می کنند.

۷.ویژگی های مردان بد برای ازدواج و دوستی، مرد خودشیفته

چنین مردانی احساس توهم به اهمیت خود و حس عمیقی برای تحسین دارند. اساساً، آنها معتقدند که برتر از دیگران هستند. نقاط ضعف آنها را نمی بینند و معمولاً به احساسات دیگران توجهی ندارند یا أصلا برای شان مهم نیست. همه چیز در زندگی یک مرد خودشیفته مربوط به او و فقط اوست. وضعیت او به دلیل احساسات اغلب ناپایدار او تشدید می شود. یک خودشیفته به طور کلی آماده است تا از هر ابزاری برای رسیدن به هر چیزی که می خواهد استفاده کند. تصور نادرست او از خودش اغلب باعث می شود که خود را برتر از دیگران نشان دهد.

حتی آن‌ها که شما را با تعارف و هدایا غافل گیر می کند، هدفشان این است که شما از آنها قدردانی کنید. یک مرد خودشیفته هیچ گونه حس همدلی با افراد دیگر را ندارد. در نتیجه، او به سختی قادر خواهد بود به نیازهای عاطفی یا فیزیکی شما آن طور که می خواهید رسیدگی کند. همه چیز مربوط به او است و بنابراین، بهتر است از چنین مردی دوری کنید.

۸.مرد خسیس و خودخواه

برخی از مردان اغلب فکر می کنند که جهان حول آنها می چرخد. چنین مردانی اغلب بسیار خسیس و خودخواه هستند. حتی اگر دارایی های مادی بیش از حد داشته باشند. پیوند ازدواج در مورد دو نفر است که زندگی خود را به هر شکل ممکن با هم تقسیم می کنند. مردی که به سادگی بهترین ها را برای خودش می خواهد بدون این که حتی افراد نزدیک زندگی اش را در نظر بگیرد، انتخاب بدی است. زندگی با چنین مردی تا آخر عمر چیزی است که باید فقط حول تصمیمات او بچرخید.

۹.مرد بازیگر

تا زمانی که شما جذاب‌ترین فردی باشید که می‌شناسند، دور شما می چرخد. چنین مردانی به سختی راضی می شوند و همیشه منتظر هیجان جدید بعدی هستند. چیزهایی تکراری را دوست ندارند. نگرش کلی او نسبت به رابطه شما اغلب باعث می شود که خودتان را در مرحله دوم حدس بزنید. شما تا حد زیادی گیج شده اید. زیرا به سختی برنامه ریزی می کنید در مورد آینده رابطه با هم صحبت کنید. چنین مردی بسیار زبان باز است. او زمانی که از شما خسته می شود به راحتی سراغ معشوقه های جدید می رود. به همین علت چنین مردی برای ازدواج مناسب نیست. زیرا او نمی تواند در زندگی مشترک تعهدی نسبت به شما داشته باشد.

۱۰. مردی کنترل گر

این نوع مرد همیشه می خواهد همه چیز را در رابطه به شما دیکته کند. او همیشه می خواهد کنترل همه چیز را در اختیار داشته باشد. مثل این است که او از شما می خواهد که هیچ ایده ای در مورد زندگی نداشته باشید. هیچ حرفی در آن نداشته باشید، اما شما با هر چیزی که او می گوید موافقت کنید. آیا او همیشه از شما می‌خواهد که آنچه را که می‌خواهد بپوشید، با دوستانش بچرخید و همیشه فیلم‌هایی را که بیشتر دوست دارد ببینید؟ آیا او عادت دارد که بخواهد تلفن همراه شما را چک کند تا ببیند شما در حال انجام چه کاری هستید؟

با گذشت زمان، چنین تمایلات کنترلی اغلب می تواند از نظر احساسی و جسمی ترسناک و حتی آزاردهنده شود. شما نه تنها باید مراقب چنین مردی باشید، بلکه باید راه خود را برای خروج از چنین رابطه ای یک طرفه بیابید.

۱۱. ویژگی های مردان بد برای ازدواج و دوستی، مرد خیانتکار

اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید و او بارها و بارها به شما خیانت می‌کند، وقتی ازدواج کردید چه انتظار دیگری دارید؟ این که او ناگهان تغییر می کند زیرا با بهترین فرد دنیا ازدواج کرده است؟ شما باید به سرعت از چنین رویاهای خیالی بیدار شوید.

اگرچه بسیار کلیشه ای به نظر می رسد. اما این جمله که یک خیانت کار همیشه یک خیانت کار خواهد بود، اغلب برای بسیاری از افراد خیانت کار صادق است. به زبان ساده، یک متقلب به سختی تغییر می کند و شما در تنهایی بهتر از بودن با چنین مردی هستید.

۱۲. مردی که از تعهد هراس دارد

آیا مردی که می شناسید در تعهد به چیزی مشکل دارد؟ مردی که با تعهد مشکل دارد، هرگز انتظار ندارد که یک رابطه از مرحله آشنایی گاه به گاه تکامل یابد. او اغلب از صحبت کردن در مورد چیزهایی مانند احساسات خودخجالتی است. وقتی مردی چنین مشکلاتی دارد، تلاش برای وادار کردن او به ازدواج واقعاً بی معنی است. اگر واقعاً خواهان یک رابطه عاشقانه طولانی مدت هستید، بهتر است از مردی با این ویژگی دوری کنید.

۱۳.مرد دروغ گو

روابط طولانی مدت موفق تا حد زیادی به دلیل اعتماد مشترک بین زوج ها باقی می مانند. بدون عنصر اعتماد بین شما و شریک زندگی تان، نه تنها احساس ناامنی خواهید کرد، بلکه عملاً هیچ شانسی برای بقای رابطه شما وجود ندارد.

در حالی که درجات مختلفی از دروغ وجود دارد، اما مواردی وجود دارند که می توانند برای یک رابطه بسیار مضر باشند. اگر مرد شما دروغ گو است و هیچ صداقتی نسبت به شما ندارد لازم است در مورد رابطه خود تجدید نظر کنید. شما باید از چنین مردی در زندگی خود دوری کنید و حتی از او جدا شوید زیرا نمی توانید هر بار با دروغ های او کنار بیایید.

به همین ترتیب، یک زن به مردی نیاز دارد که نه تنها مایل باشد و بتواند از او محافظت کند، بلکه آماده باشد تا از او در برابر تمام دنیا دفاع کند. شما مطمئناً یک مرد بی اعصاب نمی خواهید که نتواند از شما حمایت کند، حتی اگر به خانواده اش مربوط باشد.مردی که شما شایسته آن هستید کسی است که بتواند تصمیمات مسئولانه ای را برای رابطه اتخاذ کند. او همچنین باید کسی باشد که جرات حمایت از شما را حتی در بدترین شرایط داشته باشد.

سخن آخر

شما نمی توانید مردی را تغییر دهید

مهمترین چیزی که در این مطلب باید درک کنید این است که شما نمی توانید هیچ مردی را تغییر دهید. باور نکنید که با گذشت زمان می توانید با راهنمایی و تلاش مردی را تغییر دهید و او را تبدیل به مرد دلخواه تان کنید. به سادگی تغییر مرد مورد نظر خود را فراموش کنید. بهتر است به دنبال چیزی باشید که ممکن است، تا این که برای غیرممکن ها تلاش کنید. بنابراین، بهتر است از درگیر شدن با یک مرد خودشیفته و خود بزرگ بین اجتناب کنید و خودتان را نجات دهید. با این حال، معمولاً تشخیص علائم و ویژگی های منفی در اوایل یک رابطه دشوار است. اکثر مردم، از جمله شما، عموماً بهترین رفتار و ویژگی های خود را در اوایل رابطه نشان می دهید. به همین دلیل است که اغلب پیشنهاد می شود که باید حداقل شش ماه برای شناخت یک مرد وقت بگذارید. این مدت باید حداقل دوره آشنایی قبل از هر تصمیم جدی تعهدی مانند نامزدی یا ازدواج باشد.