مو / زیبایی / مدل مو/ آرایشی

تاثیر جادویی این ۴ ماسک با تخم مرغ بر پرپشت شدن موها+ عکس

14:07 - 1401/08/13
پرپشت شدن مو، تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است و به طور طبیعی موهای شما را مرطوب و ترمیم می کند و در عین حال تغذیه بسیار مورد نیاز موهای آسیب دیده را تامین می کند. علاوه بر این، تخم مرغ همچنین با تحریک پوست سر، رشد مو را افزایش می دهد و از شکستگی جلوگیری می کنند. تخم مرغ باعث افزایش استحکام مو، جلوگیری از شکستن و بهبود بافت آن می شود.

بنابراین باید از تخم مرغ برای رشد مو استفاده کرد. تخم مرغ ارزان است، به راحتی در دسترس است و زمانی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی و همچنین زمانی که از ماسک تخم مرغ برای مو استفاده می کنید، موهای سالم، درخشان و پرپشتی خواهید داشت.

تاثیر جادویی این ۴ ماسک با تخم مرغ بر پرپشت شدن موها+ عکس4

در این پست ما چند ایده ساده ماسک موی تخم مرغ را به اشتراک می گذاریم که برای داشتن موهایی سالم، درخشان، پرپشت و صاف بسیار موثر است. برای یادگیری این دستور العمل های ماسک موی تخم مرغ بسیار ساده برای موهای بلندتر و قوی تر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۱.ماسک مو زرده تخم مرغ برای موهای خشک

این ماسک مو یک درمان پروتئینی فشرده مو است. زرده تخم مرغ حاوی پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب و ویتامین هایی مانند A، D و E است. این مواد مغذی باعث رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می کنند. روغن زیتون ماده دیگر این ماسک است که ضمن لایه برداری، موهای شما را تقویت و نرم می کند. همچنین رنگ را تیره می کند و از سفیدی زودرس جلوگیری می کند. وجود زرده تخم مرغ و روغن زیتون سرشار از ویتامین، این ماسک مو را برای جلوگیری از ریزش مو، به ویژه برای موهای خشک و زبر، ایده آل کرده است.

پرپشت شدن مو، ۲ عدد زرده تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ فنجان آب لازم دارید. زرده های تخم مرغ را در ظرفی بریزید و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و نصف فنجان آب اضافه کنید. مخلوط را با دو انگشت به طور مساوی روی پوست سر خود بمالید.

تاثیر جادویی این ۴ ماسک با تخم مرغ بر پرپشت شدن موها+ عکس16

پس از استفاده از مخلوط، یک کلاه دوش بپوشید تا مخلوط تا ریشه موهای شما نفوذ کند. پس از ۱۵-۲۰ دقیقه، آن را همان طور که معمولاً انجام می دهید بشویید. بسته به بافت موهای تان، می توانید شامپو را بعد از این درمان مو انتخاب کنید. از این ماسک می توانید ۲ بار در ماه استفاده کنید.

پرپشت شدن مو، روغن بیش از حد مو می تواند منجر به مشکلات زیادی شود. باع مسدود شدن منافذ، ایجاد آکنه و سایر عفونت های پوستی می شود. با این ماسک مو می توان چربی موهای تان را کنترل کرد. این ماسک حاوی عسل است که یک درمان درخشان برای آکنه و روغن زیتون است که خاصیت نرم کنندگی دارد.

پرپشت شدن مو، ۲ عدد سفیده تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون برای این ماسک لازم است. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. ماسک را با انگشتان خود به طور مساوی روی پوست سر خود بمالید. پس از استفاده، یک کلاه دوش بگذارید تا مخلوط خشک شود. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. بسته به بافت موهایتان آن را بشویید و شامپو بزنید. اگر موهایتان بلند است، می توانید مقدار بیشتری از این ماسک مو درست کنید. از این ماسک می توانید در ماه دو تا سه بار استفاده کنید.

۳.ماسک تخم مرغ، روغن نارگیل و روغن بادام

پرپشت شدن مو، این ماسک تخم مرغ برای رشد و ضخامت مو و خشکی مو معجزه می کند و به شما کمک می کند تا از تمام مزایای حالت دهنده عمیق مواد تشکیل دهنده آن بهره مند شوید. روغن بادام و نارگیل هر دو دارای خواصی هستند که می توانند به موهای خشک حیات دوباره بدهند. پروتئین سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کرده و اجازه دهید ماسک به خوبی روی سر شما بماند تا به خوبی جذب پوست سر و ریشه های مو شود. ۲ عدد سفیده تخم مرغ، روغن بادام ۴ قاشق غذاخوری، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.

پرپشت شدن مو، یک کاسه بردارید و ۴-۵ قاشق غذاخوری روغن بادام، ۳-۴ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ، ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و به آرامی ماسک را روی موها و پوست سر خود بمالید. موهای خود را با آب سرد و شامپو بشویید. از نرم کننده استفاده نکنید برای بهترین نتیجه از ماسک سه بار در هفته استفاده کنید و شاهد یک زندگی دوباره در موهای خشک و ضعیف خود باشید.

۴. ماسک تخم مرغ، آبلیمو و کشک

تاثیر جادویی این ۴ ماسک با تخم مرغ بر پرپشت شدن موها+ عکس3

تبلیغ

این ماسک تخم مرغ کمک بزرگی است که شما را از شر ریزش مو خلاص می کند. تخم‌مرغ و کشک با هم نه تنها موهای ضعیف را تقویت می‌کنند، بلکه کشک علاوه بر این که یک نرم‌کننده عالی است، خاصیت جلوگیری از ریزش مو و جلوگیری از شوره سر دارد.

پرپشت شدن مو، ۱ عدد تخم مرغ را با همزن بزنید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری کشک و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کنید. حالا ماسک را به آرامی با کمک یک برس روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند. ماسک را با شامپوی خود بشویید.

نکته مهم

پرپشت شدن مو، سخت ترین کار در مورد استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسک مو، از بین بردن بوی آن است. هرگز از آب داغ برای شستشوی موهای خود استفاده نکنید. زیرا می تواند تخم مرغ را بپزد و بوی آن را برای مدت طولانی نگه دارد. در عوض، مقداری آب لیموی تازه یا آب پرتقال به آب سرد اضافه کنید و از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید. لیمو و پرتقال هر دو اسیدی هستند بنابراین پوست سر شما را تمیز می کنند و بوی مطبوعی به موهای شما می دهند.

پرپشت شدن مو، همچنین می توانید سرکه را با آب سرد مخلوط کنید تا موهای خود را از روی ماسک موی تخم مرغ بشویید. سرکه بوی تند تخم مرغ را از بین می برد و همچنین موخوره را کنترل می کند و به موهای شما درخشندگی می بخشد. البته اگر از تخم مرغ برای رشد و ضخامت مو استفاده می کنید، لازم نیست نگران ریزش مو، شوره سر و موهای وز یا کدر باشید.