مرغ تنوری | طرز تهیه مرغ تنوری

بلدی مرغ تنوری مجلسی درست کنی؟ | این مرغ رو برای مهمونات بپز تا حیرت زده شن

07:30 - 1401/08/06
مرغ تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه سس انار سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تنوری در ادامه با ما همراه باشید.

مرغ تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه سس انار سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تنوری در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ۸۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد کوچک
فلفل دلمه ای قرمز ۲ عدد کوچک
سیر ۲ حبه
آب لیمو ترش تازه ۱ عدد
عسل ۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون به مقدار کافی

سرکه به مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه، زیره و پاپریکا به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ تنوری

مرحله اول

برای تهیه مرغ تنوری خوشمزه در ابتدای کار بال و بازوی مرغ را جدا کرده و مرغ را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس مقداری سرکه، آب و نمک به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ شب درون محلول سرکه بماند تا بوی زهم آن از بین برود. پس از گذشت این زمان مرغ را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که آب اضافی مرغ خارج شد، آنرا درون یک کاسه مناسب گذاشته و مقداری روغن زیتون، فلفل سیاه، پاپریکا و آب لیمو ترش تازه روی آن می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا مرغ مزه دار شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا طعم دهنده ها به خورد مرغ بروند‌. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و سیر به اندازه های دلخواه خرد کرده و درون تابه گریل می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و سبزیجات را کاملا گریل می کنیم. حالا سبزیجات را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری پودر تخم گشنیز، نمک، فلفل سیاه، زیره، پاپریکا، عسل، روغن زیتون و آب لیمو به غذاساز اضافه کرده، سپس به خوبی می کس می کنیم تا مواد ترکیب و پوره شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ ها را درون سینی فر گذاشته و روی آنها را با سس می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم مرغ ها به مدت ۱ تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. نوش جان.