اگه خونت پُر از مورچه شده این کاری که میگم رو سریع انجام بده

19:47 - 1401/07/22
اگر مورچه خونه و زندگیت رو برداشته این ترفند رو انجام بده تا برای همیشه از دستشون راحت شی...

معمولا در فصل مرطوب مورچه‌ها زیاد می‌شوند که گاهی خلاصی از دست آن‌ها سخت‌تر هم می‌شود. یکی از معضلات اصلی هجوم مورچه‌ها به خانه به جز گزیدگی حمله آن‌ها به مواد غذایی است.کافی است کمی خرده یا تکه‌های غذا روی زمین ریخته شده باشد و نتوانید بالافاصله آن‌ها را جمع کنید؛ آن وقت با هجوم مورچه‌ها مواجه می‌شوید. یا اگر مواد غذایی را همیشه در ظروف در بسته نگهداری نکنید، با این مشکل رو به رو می‌شوید. ۹ ترفند ساده برای دفع سریع مورچه‌ از خانه را بخوانید.

سرکه

معمولا بیشتر ما در خانه سرکه داریم. می‌توان با این ماده طبیعی مورچه‌ها را دفع کرد. بوی تند سرکه مورچه‌ها را فراری می‌دهد. برای این کار مقدار برابر آب و سرکه‌ سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها اسپری کنید و چند روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ای باقی نماند. بهتر است این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه و آشپزخانه‌تان بریزید که احتمال موجود مورچه در این قسمت‌ها بیشتر است.

آب و مایع ظرفشویی

ترکیب آب و صابون یا مایع ظرفشویی نیز برای دفع مورچه‌ها جوابگو است. یک بطری اسپری را با کمی مایع ظرفشویی و آب گرم پر کنید و چند روز در نقاطی که مورچه‌ها در تردد هستند اسپری کنید.

آب لیمو

ترکیب آب و لیمو نیز برای نابودی مورچه‌ها مناسب است. مقدار مساوی آب و آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید و در نقاط تردد مورچه‌ها اسپری کنید.

دارچین

دارچین به دلیل بوی تندی که دارد برای فراری‌دادن مورچه‌ها مناسب است. حدود نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با کمک یک دستمال تا چند روز روی نواحی رد مورچه بکشید. نعناع و فلفل سیاه از دیگر ادویه‌هایی هستند که می‌توانید برای فراری‌دادن مورچه‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

پوست خیار

مورچه‌ها نمی‌توانند طعم خیار را تحمل کنند. استفاده از پوست خیار هم روشی بسیار ساده و راحت برای فراری دادن مورچه‌ها است. یک خیار را پوست بگیرید و پوست آن را در نقاطی که رد مورچه وجود دارد قرار دهید. حتما هر روز پوست خیارها را عوض کنید تا زمانی‌ که اثری از این حشرات نباشد.

خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک راه‌حل شگفت‌انگیز برای از‌بین‌بردن مورچه‌ها است که به‌صورت طبیعی مورچه‌ها را فراری می‌دهد. مقداری از خاک دیاتومه را در مسیر رد مورچه‌ها بریزید، دقت کنید این خاک نباید خیس باشد.

خاک دیاتومه فورا مورچه‌ها را نمی‌کشد اما مشکل هجوم آن‌ها را طی چند روز حل می‌کند. این پودر نرم، لیپیدهای لایه‌ خارجی براق پوسته‌ حشرات را جذب می‌کند و باعث کم‌آبی آن‌ها و کشتن‌شان می‌شود.

تمیز کردن خانه

ساده‌ترین راه تمیز نگه داشتن خانه است. مورچه‌ها از خودشان رد و اثر بر جا می‌گذارند تا مورچه‌های دیگر آن‌ها را دنبال کنند. تمیز کردن خانه و از‌بین‌بردن باقی‌مانده‌ خوراکی‌هایی که بوی آن‌ها مورچه‌ها را به خود جلب می‌کند بهترین گزینه برای فراری دادن مورچه‌ها است.

جوش‌شیرین

شما می‌توانید با ریختن مقدار کمی جوش‌شیرین در محل عبور مورچه‌ها از دست این حشرات خلاص شوید.

پوست مرکبات

برای رهایی سریع از دست مورچه‌ها می‌توان از پوست مرکبات هم استفاده کرد. پوست مرکبات و آب را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید و آن را در محل عبور مورچه‌ها اسپری کنید.