آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

این کباب قفقازی دلبر رو درست کن تا خانواده از مزه این خوشمزه لذت ببرند+ عکس

14:37 - 1401/07/13
کباب قفقازی یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب قفقازی در ادامه با ما همراه باشید
مواد لازم برای ۴ نفر
راسته گوساله ۴۰۰ گرم
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
ماست ½ لیوان
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۴ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
کره ۵۰ گرم
فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه کباب قفقازی

مرحله اول

برای تهیه کباب قفقازی رستورانی ابتدای کار سینه مرغ و راسته گوساله را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا ماست را به همراه پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه تکه های گوشت و مرغ را درون مخلوط ماست می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت و مرغ را خوب مخلوط می کنیم تا مواد به خورد آن ها برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا گوشت و مرغ مزه دار شوند.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان گوشت و مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت مربعی هم اندازه با تکه های گوشت خرد می کنیم، سپس یک تکه سینه مرغ و یک تکه گوشت به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تکه فلفل دلمه ای پس از گوشت و مرغ به سیخ می کشیم و به همین ترتیب مواد را به سیخ می کشیم تا تمام شوند. در ادامه ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ های کباب را روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. برای جلوگیری از خشک شدن کباب کره و زعفران دم کرده را با هم مخلوط می کنیم، سپس با کمک برس روی کباب در حین کباب شدن می مالیم.

مرحله هفتم

در صورت تمایل مقداری گوجه فرنگی و فلفل سبز هم روی منقل کباب می کنیم. پس کباب های قفقازی را پس از اینکه به طور کامل پختند درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان.