همبرگر مرغ /آشپزی

تا حالا همبرگر مرغ خوشمزه درست کردی بیا تا بگم چطوری باید درست کنی

22:36 - 1401/07/09
همبرگر مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر مرغ رو در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۵ نفر
سینه مرغ ۱ کیلوگرم
سیر ۲ حبه
نان همبرگر ۱۰ عدد
گوجه فرنگی ۵ عدد
کاهو ۱ عدد کوچک
خیارشور ۵ عدد
پیاز قرمز ۲ عدد

سس کچاپ به مقدار کافی
سس مایونز به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
ادویه کاری به مقدار کافی
مواد لازم سوخاری کردن
تخم مرغ ۲ عدد

کورن فلکس ۱ لیوان
آرد سوخاری ۱ لیوان
آرد ۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه همبرگر مرغ

مرحله اول

برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه سیر درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم، سپس درون یک کاسه منتقل می کنیم‌. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه مواد را به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند، سپس از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و به صورت برگر فرم می دهیم. حالا کورن فلکس که به آن برگ ذرت گفته می‌شود را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا چند پالس می زنیم تا کورن فلکس کمی خرد شود و آنرا درون یک ظرف مناسب می ریزیم و آرد سوخاری را به آن می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله همبرگرها را ابتدا درون آرد سفید می غلطانیم تا سطح آنها را کاملا کاور کند. پس از آن برگرها را به ترتیب درون کاسه حاوی تخم مرغ، سپس درون ظرف حاوی کورن فلکس می غلطانیم تا سطح آنها را پوشش بدهد.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقدار زیادی روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه همبرگر های مرغ را درون قابلمه گذاشته و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از سرخ کردن همبرگر ها آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در ادامه روی نان های همبرگر را با مقداری سس کچاپ و مایونز رومال می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پیاز قرمز را به همراه گوجه فرنگی، کاهو و خیارشور به صورت دلخواه خرد کرده و روی نان همبرگر می چینیم، سپس همبرگر مرغ را روی آنها گذاشته و نان همبرگر روی برگر می گذاریم سرو می کنیم. نوش جان.