ترشی / ترشی نازخاتون

ترشی نازخاتون تا الان درست کردی ؟ بیا تا بگم این ترشی خوشمزه رو چطوری باید درست کنی + عکس

02:21 - 1401/07/07
ترشی نازخاتون یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی نازخاتون با ما همراه باشید.
مواد لازم ترشی نازخاتون
بادمجان ۳ عدد
سیر ۳ حبه
سرکه یا آبغوره ¾ لیوان
سبزیجات معطر به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه ترشی نازخاتون

مرحله اول

برای تهیه ترشی نازخاتون خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته، سپس روی حرارت گاز یا زغال قرار می‌ دهیم تا به روش کبابی کاملا پخته و نرم شوند. در ادامه پوست بادمجان های کبابی را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به همراه سیر به صورت ساطوری خرد می کنیم، سپس سبزیجات معطر (جعفری، نعنا، ترخون و مرزه) را می شوییم. در ادامه سبزیجات معطر را به صورت ریز ساطوری کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا بادمجان و سیر ساطوری شده را به همراه سرکه درون کاسه ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در رسپی اصلی این نوع ترشی از آبغوره استفاده می شود، اما به دلیل ماندگاری کم آبغوره از سرکه استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند در ادامه یک ظرف مناسب درب دار انتخاب کرده، سپس درون آنرا با یک دستمال تمیز کاملا خشک می کنیم.

رحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم ترشی به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را از یخچال خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.