آیفون | آیفون 14

آیفون 14 این 5 آپشن اندروید را دزدید | سرقت آیفون از اندروید علنی شد

06:15 - 1401/06/21
اپل در آیفون ۱۴ و به ویژه مدل‌های پرچمدار آن، تغییراتی را در پیش گرفته است که در خط تولید آیفون، اولین تجربه‌ها محسوب می‌شود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد

اپل در آیفون ۱۴ و به ویژه مدل‌های پرچمدار آن، تغییراتی را در پیش گرفته است که در خط تولید آیفون، اولین تجربه‌ها محسوب می‌شود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این تغییرات در اصل ویژگی‌هایی است که از اندروید کپی برداری شده است.اپل بالاخره گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خود را معرفی کرد که آخرین دستاورد‌های این شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

اپل بالاخره گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خود را معرفی کرد که آخرین دستاورد‌های این شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این تغییرات در اصل ویژگی‌هایی است که از اندروید کپی برداری شده و شاید برای همین باشد که وبسایت androidcentral از آن به عنوان «سرقت از اندروید» یاد کرده است.

در اینجا قصد داریم تا شما را با پنج ویژگی خاصی که آیفون ۱۴ از اندروید به سرقت برده آشنا سازیم.

ویژگی Dynamic Island

شاید مهم‌ترین قابلیت اعلام شده در طول رویداد Far Out اپل، معرفی جزیره دینامیک Dynamic Island با آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس بود. اپل سرانجام کاری را انجام داد که همه از زمان معرفی آیفون X منتظر آن بودند و ناچ را کنار گذاشت. جزیره دینامیک ممکن است ویژگی جدید انقلابی به نظر برسد، اما واقعیت این است که این قابلیت در ابتدا با گوشی ال‌جی V۱۰ معرفی شد.

در واقع این ال‌جی بود که در تلاش برای ارائه روشی متفاوت برای تعامل با اعلان‌های کاربران، «صفحه دوم» را معرفی کرد. با استفاده از صفحه دوم، کاربران می‌توانستند میانبر‌هایی را برای مخاطبین تنظیم کنند، اعلان‌های دریافتی را مشاهده کنند و هر آهنگی که در حال پخش است، کنترل کنند که همه این‌ها بدون استفاده از نمایشگر اصلی بود. با این حال، Dynamic Island اپل این قابلیت را بسیار بهینه‌تر کرده است.

دوربین سلفی سوراخ پانچ

وقتی صحبت از بریدگی دوربین سلفی می‌شود، احتمالاً همه علاقمندان از تأکید بیش از حد اپل به بریدگی‌های سنتی آزرده خاطر می‌شوند. البته همه ما می‌دانستیم که اپل سرانجام این بردگی‌ها را کنار خواهد گذاشت و مسئله تنها زمان بود که باید می‌گذشت. سرانجام اپل سری آیفون ۱۴ را برای این تغییر انتخاب کرد که البته این موضوع نیز منحصر به مدل‌های برتر بود.

هوآوی اولین شرکتی بود که دوربین سلفی حفره‌ای را اجرا کرد و این بریدگی به سرعت مورد توجه سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار گرفت. بسیاری از برند‌های اندرویدی در اغلب گوشی‌های خود و حتی در مدل‌های پایین رده از این نوع بریدگی استفاده می‌کنند. حالا که اپل از سوارخ پانچ برای دوربین سلفی خود آنهم در گوشی‌های برتر سری آیفون ۱۴ روی آورده، گوشی‌های اندرویدی رو به دوربین‌های زیر صفحه نمایشگر آورده اند.

نمایشگر همیشه روشن

نمایشگر همیشه روشن (AOD) مدتهاست در تلفن‌های اندرویدی وجود داشته و به کاربران راهی سریع و آسان برای مشاهده زمان و هر گونه اعلان می‌دهد. اپل این قابلیت را با iOS ۱۶ در دسترس قرار داده است که این بدان معناست که تنها آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از آن برخوردار خواهند بود.

نرخ تازه سازی پویا

اپل به جای اصطلاح «نرخ‌های تازه‌سازی پویا»، از اصطلاح تبلیغاتی و فانتزی ProMotion استفاده کرده است به نحوی که مخاطب را متقاعد کند که با یک فناوری تازه متولد شده روبرو است. ولی واقعیت این است که این فناوری مدتهاست در اغلب گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود و حتی به برخی گوشی‌های پایین رده نیز رسیده است.

مجموعه آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ProMotion خود اکنون می‌تواند به صورت پویا صفحه نمایش را تاز ۱ تا ۱۲۰ هرتز به روز کند. OnePlus ۹ Pro و Oppo Find X۳ Pro اولین گوشی‌هایی بودند که به لطف نمایشگر LTPO، نرخ تازه سازی پویا را بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز ارائه کردند.

تشخیص تصادف خودرو

تشخیص تصادف خودرو برای اولین بار در مارس ۲۰۲۰ برای دارندگان گوشی‌های پیکسل ۲، ۳ و ۴ به اندروید اضافه شد. این کار با استفاده از حسگر‌های مختلف حرکت و صدای محیطی که در تلفن Pixel تعبیه شده است، امکان پذیر شد. هنگامی که یک تصادف اتومبیل توسط تلفن تشخیص داده می‌شود، یک زنگ هشدار به صدا در می‌آید، که از شما می‌خواهد تا تعیین کنید که آیا به کمک بیشتری نیاز دارید یا خیر. اگر پاسخی دریافت نشود، خدمات اضطراری شماره‌گیری می‌شود و موقعیت شما گزارش می‌شود.

در ژوئن ۲۰۲۲، مشخص شد که ویژگی تشخیص تصادف خودرو ممکن است برای مدت طولانی در انحصار تلفن‌های پیکسل نباشد. کد پنهان در اپلیکیشن امنیت شخصی گوگل نشان می‌دهد که این قابلیت می‌تواند در به‌روزرسانی آینده راه خود را به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز باز کند. اما در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد گوگل و اپل تنها تولیدکنندگان گوشی با این قابلیت خواهند بود.

منبع: فرارو