طرز تهیه عصاره پای مرغ

میخوای بعد از عمل زود سر پا شی؟ این غذا رو حتما درست کن بخور

23:52 - 1401/06/19
این غذا بعد از عمل جراحی 100 درصد بدنتان را تقویت می کند
طرز تهیه عصاره پای مرغ

عصاره پای مرغ یکی از انواع منابع مقوی کلسیم و ویتامین دی است که برای محکم شدن استخوان های کودکان بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عصاره پای مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم عصاره پای مرغ
پای مرغ ۱ کیلوگرم
هویج ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۱ بوته
کرفس ۲ ساقه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
زردچوبه و پودر زنجبیل از هرکدام ۱ قاشق چایخوری
نمک و برگ بو به مقدار کافی

طرز تهیه عصاره پای مرغ

مرحله اول

برای تهیه عصاره پای مرغ مقوی در ابتدای کار پای مرغ را به خوبی شسته و ناخن های آنرا کاملا جدا می کنیم. حالا هویج، پیاز، سیر، کرفس و فلفل دلمه ای را به صورت درشت خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پای مرغ، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل را به همراه مقداری نمک و برگ بو به قابلمه اضافه کرده، سپس به اندازه ای که روی مواد را کاملا بپوشاند به قابلمه آب اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب درون قابلمه جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد بلافاصله حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم پای مرغ به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت ساعت کاملا پخته شود

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان یک آبکش مناسب روی یک کاسه گذاشته و عصاره پای مرغ را درون آبکش می ریزیم تا از مواد جدا شود. حالا گوشت پای مرغ را از استخوان ها جدا کرده و به کاسه حاوی عصاره پای مرغ می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را با گوشت کوب برقی به خوبی میکس کرده تا عصاره پای مرغ سفید رنگ شود. حالا عصاره مرغ را درون یک قالب مستطیل شکل می ریزیم و مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و عصاره را به اسلایس های دلخواه برش می زنیم، سپس اسلایس ها را درون فریزر نگهداری می کنیم. از عصاره پای مرغ درون سوپ استفاده کنید. نوش جان.