ثبت نام خودرو / قرعه‌کشی/بدون قرعه‌کشی

آغاز ثبت نام خودرو بدون قرعه‌کشی تحویل فوری از فردا

02:06 - 1401/06/19
ثبت نام سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو از فردا آغاز می‌شود و به مدت سه روز تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت سه روز و تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.

در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه حدود ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی، ۳۰ درصد به فروش فوق‌العاده و پیش فروش و ۲۰ درصد ظرفیت به خروج خودروهای فرسوده اختصاص داده می‌شود. البته ظرفیت خروج خودرو‌های فرسوده ۱۰ درصد فراتر از مقدار مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

افزایش ۸ برابری شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو

طبق گفته مسئولان وزارت صمت شانس برنده شدن برای خودرو‌های پر‌طرفدار در این دوره ۸ برابر افزایش یافته است و با ادامه این روند انتظار می‌رود با افزایش تولید تا پایان سال تمامی خودرو‌ها از شمول قرعه کشی خارج شوند.

بر این اساس ممکن است در سومین فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها، به دلیل افزایش تولید ایجاد شده، شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی باشیم. ضمن اینکه تنها تفاوت نوبت سوم تخصیص یکپارچه خودروها با دو مرحله قبلی، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

در این دوره برای اولین بار طی سال‌های اخیر خودرو هایما با ظرفیت آزاد و بالا در قالب فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شده است.

روش فروش با قرعه‌کشی تا پایان سال خاتمه می‌یابد

پیش از این منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز تاکید کرده بود: با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات خودرویی از فرآیند قرعه کشی همراه شده است و با تداوم روند تکمیل خودرو‌های ناقص که تا کنون ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و همچنین کسب آمادگی لازم در زنجیره تامین برای افزایش تولید و استفاده از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو و قرعه کشی تا پایان سال خاتمه پیدا می‌کند