سالاد مرغ و کاهو

طرز تهیه سالاد مرغ مجلسی برای مهمونی های خانوادگی

12:00 - 1401/06/19
سالاد مرغ و کاهو یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو در ادامه با ما همراه باشید.
طرز-تهیه-سالاد-مرغ-

سالاد مرغ و کاهو یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
کاهو ۱ عدد کوچک
ماست ۲ لیوان
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش
خیارشور ۸ عدد

هویج ۲ عدد کوچک
ذرت ۱ فنجان
پودر آویشن ۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز و نمک از هرکدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ و کاهو خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم. حالا سینه مرغ خرد شده را به تابه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه سینه مرغ را تفت می دهیم تا کاملا پخته شود، سپس نزدیک به پخت نمک، فلفل قرمز و پودر آویشن را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه ماست را به همراه سس مایونز و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه ذرت به کاسه حاوی سس می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا کاهو را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله پنجم

در ادامه کاهو را به کاسه اضافه کرد و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس سس به خورد مواد برود. در ادامه سینه های مرغ پخته شده را به کاسه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم. نوش جان.