طرز تهیه ترشی غوره

ترشی غوره تا حالا درست کردی؟ | کنار غذا خیلی میچسبه

09:00 - 1401/06/19
ترشی غوره یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با رسپی های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی غوره در ادامه با ما همراه باشید.
طرز تهیه ترشی غوره

ترشی غوره یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که با رسپی های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی غوره در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم ترشی غوره
غوره ۲۰۰ گرم
آب جوشیده ولرم ½ لیوان
سرکه سفید ½ لیوان
نمک ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترشی غوره

مرحله اول

برای تهیه ترشی غوره خوشمزه در ابتدای کار غوره را می شوییم و روی یک دستمال حوله ای پهن می کنیم تا کاملا خشک شود. در ادامه آب جوشیده ولرم را به همراه نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب و نمک را به خوبی مخلوط کرده تا ذرات نمک حل شوند، سپس سرکه سفید را به کاسه اضافه کرد و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه یک شیشه درب دار انتخاب کرده و غوره را درون شیشه می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط آب و سرکه را درون شیشه ریخته تا سطح غوره را کاملا بپوشاند، سپس درب شیشه را بسته تا از ورود هوا جلوگیری شود. حالا شیشه را به مدت ۲ تا ۳ هفته در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان شیشه را درون یخچال قرار می دهیم. زمانی که غوره تغییر رنگ داد، ترشی آماده سرو است. در نهایت از ترشی غوره می‌ توانید به عنوان چاشنی برخی از خورش ها استفاده کنید. نوش جان.