طرز تهیه فیله حلزونی با سس آلبالو

مرغ حلزونی تا حالا درست کردی؟ | یه غذای خوشمزه که عاشقش میشی

19:20 - 1401/06/17
توی این مطلب میخوایم برای شمایی که دنبال طعم و مزه جدید با مرغ هستید یه غذای آسون و خوشمزه درست کنیم. اگه دوست دارید طرز تهیه فیله حلزونی با سس آلبالو رو یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.
طرز تهیه مرغ حلزونی

اگه دوست دارید یه غذای جذاب و خوشمزه با مرغ درست کنید از فیله حلزونی با سس آلبالو غافل نشید چرا که به شدت خوشمزه و خوش قیافَس. گوشت مرغ یکی از پر استفاده ترین گوشت ها در آشپزیه و امروزه خیلی از غذاهای سنتی و فست فودی باهاش تهیه میشن. دلیل استقبال زیاد از مرغ مقرون به صرفه تر و سالم تر بودنش نسبت به گوشت قرمزِ. اما گاهی اوقات از خوردنش خسته میشیم که دلیلش اینِ که همیشه به یک شکل درستش میکنیم. این در حالیه که با کمی ابتکار میتونید یه عالمه طعم و مزه جدید با مرغ خلق کنید. مثلا به جای زرشک پلو با مرغ معمولی میتونید مرغ پرتقالی یا فیله مرغ با سس آلبالو رو درست کنید.

توی این مطلب میخوایم برای شمایی که دنبال طعم و مزه جدید با مرغ هستید یه غذای آسون و خوشمزه درست کنیم. اگه دوست دارید طرز تهیه فیله حلزونی با سس آلبالو رو یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه فیله حلزونی با سس آلبالو برای 4 نفر

فیله مرغ 400

پیاز متوسط ۲ عدد

زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

زردچوبه 1/5 قاشق چایخوری

دارچین 1/2 قاشق چایخوری

شکر حدود 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)

آلبالو هسته گرفته 1 پیمانه

رب انار ملس 3 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

مرغ حلزونی تا حالا درست کردی؟ | یه غذای خوشمزه که عاشقش میشی2

طرز تهیه فیله مرغ حلزونی با سس آلبالو

1- فیله‌های مرغُ به صورت نواری برش بدید با یه پیاز خلالی خرد شده + نمک + فلفل سیاه + زعفران + زردچوبه + آبلیمو + 2 قاشق روغن مزه دار کنید و اجازه بدید چند ساعت در یخچال بمونه. سپس فیله‌ها رو رول کنید و با کمک خلال دندان فیکس کنید داخل تابه چند قاشق روغن بریزید و اجازه بدید فیله ها با آب خودش بپزه. برای اینکه آب بندازه در ظرف ببندید و روی حرارت متوسط بذارید هر از گاهی فیله‌ها رو زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌هاش به صورت یکنواخت سرخ بشه. اگر طعم کره رو دوست دارید می‌تونید به جای روغن از کره استفاده کنید. به گزارش شایانیوز لازم نیست مرغ ها رو حتما به صورت حلزونی بپیچید میتونید با مرغ تکه ای هم این غذای جذاب درست کنید.

2- هسته آلبالو رو دربیارید با رب انار مخلوط کنید. (میتونید قبلش آلبالو ها رو داخل غذاساز بریزید تا کاملا له بشن) پیاز نگینی خرد شده رو با زردچوبه + دارچین + فلفل قرمز + نمک تفت بدید وقتی طلایی شد آلبالو و رب انار بهش اضافه کنید چند دقیقه تفت بدید سپس کمی آب جوش بریزید تا آلبالو ها بپزن و یه سس غلیظ داشته باشید. در نهایت بچشید اگر ترش بود کمی شکر اضافه کنید.

مرغ حلزونی تا حالا درست کردی؟ | یه غذای خوشمزه که عاشقش میشی14