آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

جوجه کباب رو تو فر اینجوری درست کن تا هم طرد و خوشمزه بشه هم طعمش عالی بشه +عکس

15:56 - 1401/06/17
جوجه کباب در فر یکی از روش های سالم پخت این غذای جذاب است که با کالری کمتری می توانیم آنرا درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب در فر در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۸۰۰ گرم
ماست ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
نمک و پودر سیر هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل چیلی و فلفل سیاه هر کدام ۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سبز تند ۴ عدد

طرز تهیه جوجه کباب در فر

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب در فر ساده ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه ماست به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه پودر سیر، فلفل چیلی و فلفل سیاه به سینه مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳ دقیقه ماساژ می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس سینه مرغ با طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله سوم

حالا روی کاسه حاوی جوجه کباب را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی و فلفل سبز را می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی را به همراه فلفل سبز همسان با هم خرد می کنیم، سپس سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم تا حین پخت نسوزند.

مرحله پنجم

حالا یکی در میان لابه لای سینه های مرغ گوجه فرنگی و فلفل سبز به سیخ می کشیم تا مواد تمام شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس جوجه کباب ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان جوجه کباب را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه جوجه کباب را به همراه سس باربیکیو، ترشی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.