چیپس سرکه ای

طرز تهیه چیپس سرکه ای در منزل | چیپس گرون نخر تو خونت اینجوری درست کن

19:42 - 1401/06/15
چیپس سرکه ای یکی از انواع تنقلات های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس سرکه ای در ادامه با ما همراه باشید.

چیپس سرکه ای یکی از انواع تنقلات های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس سرکه ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم چیپس سرکه ای
سیب زمینی ۴ عدد
آب سرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
سرکه ½ لیوان
یخ ۱ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیپس سرکه ای

مرحله اول

برای تهیه چیپس سرکه ای به روش خانگی در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. حالا ورقه های سیب زمینی را چندین مرتبه می شوییم.

مرحله دوم

در ادامه آب را به همراه نمک، سرکه و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم، سپس ورقه های سیب زمینی را درون آن می ریزیم و تکه های یخ را درون کاسه روی ورقه های سیب زمیی می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم ورقه های سیب زمینی به مدت ۲ ساعت درون مخلوط آب و سرکه بمانند تا مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته و بدون آبکشی آجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را روی یک دستمال تمیز می چینیم تا آب اضافی شان کشیده شده و خشک شوند. حالا یک قابلمه گود روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که سیب زمینی ها درون آن شناور بمانند روغن می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، ورقه های سیب زمینی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند. در نهایت چیپس ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری گذاشته تا روغن اضافی شان کشیده شود. نوش جان.