طرز تهیه مربای نارنگی

تا حالا مربای نارنگی درست کردی؟ | طرز تهیش رو اینجا یاد بگیر

19:29 - 1401/06/15
مربا نارنگی یکی از انواع مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای نارنگی در ادامه با ما همراه باشید.
طرز تهیه مربای نارنگی

مربا نارنگی یکی از انواع مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای نارنگی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مربای نارنگی
نارنگی ۱ کیلو گرم
شکر ۲ پیمانه
آب نارنگی یا آب پرتقال ۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق چایخوری
کره ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق مرباخوری
پودر پوست پرتقال (اختیاری) ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای نارنگی

مرحله اول

برای تهیه مربای نارنگی خانگی ابتدای کار پوست اولیه و ثانویه نارنگی را جدا می کنیم، سپس فیله نارنگی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را به همراه آب نارنگی به فیله های نارنگی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم نارنگی جوش بیاید، سپس کف روی مربا را با کفگیر جدا می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه کره به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مربای نارنگی به مدت ۱ ساعت بپزد. توجه داشته باشید زمان پخت نارنگی بیش از زمان تعیین شده نباشد به دلیل آن که مربا تلخ می شود. در ادامه پودر پوست پرتقال را به مربا اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مربای نارنگی را هم می زنیم و پس از گذشت ۱ ساعت حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مربا در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود، سپس یک ظرف مناسب و درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مربا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس درب ظرف را می بندیم و ظرف را به مدت ۱ روز برعکس قرار می دهیم تا هوای اضافی درون شیشه گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان شیشه را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم مربا نارنگی به مدت ۱ روز درون یخچال بماند تا کاملا خنک شود. در آخر پس از گذشت این زمان مربا نارنگی را به همراه نان تازه، کره و خامه در وعده صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.