طرز تهیه حلوای شیر

طرز تهیه حلوای شیر مجلسی با طعم بی نظیر

10:15 - 1401/06/14
حلوای شیر خشک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و خوش عطر است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر خشک در ادامه با ما همراه باشید.

حلوای شیر خشک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و خوش عطر است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر خشک در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر خشک
آرد ۲ پیمانه
شیر خشک قنادی ۱٫۵ پیمانه
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۳ پیماننه سرخالی
آب ۳ پیمانه
گلاب ½ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

پودر هل ½ قاشق چایخوری
کره ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۱ لیوان
روغن جامد ⅓ لیوان

طرز تهیه حلوای شیر خشک

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر خشک خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم ،سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شدند، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و پودر هل به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم شربت جوش بیاید. پس از جوش آمدن شربت بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا به سراغ درست کردن حلوا می رویم، برای این منظور آرد شیرینی پزی را به همراه شیر خشک قنادی و نشاسته ذرت درون الک ریخته، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع و روغن جامد را به همراه کره به تابه اضافه کرده سپس به صورت مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. زمانی که مواد آردی به رنگ نسکافه ای در آمد، شربت را طی دو مرحله به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه حلوا را به صورت مداوم و پیوسته روی حرارت هم می زنیم تا شربت جذب حلوا شود، سپس تابه را به صورت گهواره تکان می دهیم تا حلوا درون تابه جمع شود. حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری حلوا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم. در نهایت باقی مانده حلوا را درون قیف یکبار مصرف با سر ماسوره دلخواه ریخته و روی آن پایپ می کنیم. نوش جان.