آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

طرز تهیه مرغ مدیترانه خوشمزه / مرغ رو اینجوری درست کن که همه از طعمش انگشت به دهن بمونن

21:17 - 1401/06/13
مرغ مدیترانه ای یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ مدیترانه ای در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرغ مدیترانه ای

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ ۴۰۰ گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد کوچک
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم زیره ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه ½ قاشق چایخوری

پودر لیمو عمانی ½ قاشق چایخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا ۲ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه مرغ مدیترانه ای مجلسی ابتدای کار سینه و ران مرغ را مرینیت می کنیم، برای این منظور پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت خلالی و سیر را به صورت رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه روغن زیتون، پودر لیمو عمانی، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر تخم زیره، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، پودر آویشن و نمک به پیاز و سیر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد مرینیت را با هم مخلوط می کنیم، سپس سینه و ران مرغ را به آن اضافه می کنیم و بعد مرغ ها را ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا گوشت مرغ مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینه و ران مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس گوشت های مرغ را درون آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی سینه و ران مرغ را با ورق فویل می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا مغز پخت شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان ورق فویل را از روی سینی بر می داریم و اجازه می دهیم تکه های گوشت مرغ به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مرغ مدیترانه ای را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با اسلایس های لیمو ترش تازه و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. در آخر مرغ مدیترانه ای را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.