مربای زرشک

تا حالا مربای زرشک درست کردی؟ | طرز تهیش رو اینجا یاد بگیر

12:09 - 1401/06/13
مربا زرشک یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که معمولا با زرشک تازه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زرشک در ادامه با ما همراه باشید.
مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک

تا حالا مربای زرشک درست کردی؟ | طرز تهیش رو اینجا یاد بگیر17

مربا زرشک یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که معمولا با زرشک تازه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زرشک در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه ۳ پیمانه
شکر ۴ پیمانه
آب ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای زرشک

مرحله اول

برای تهیه مربای زرشک خوشمزه و مجلسی ابتدا زرشک ها را به خوبی پاک می کنیم، سپس آنها را درون آبکش می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه زرشک ها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به صورت لایه ای لابه لای دانه های زرشک می ریزیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و آنرا درون یخچال قرار می دهیم. برای اینکه زرشک ها آب بیندازند، بابد قابلمه را به مدت یک شب درون یخچال قرار دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان، قابلمه را از یخچال خارج می کنیم، سپس آب را به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا برای اینکه مربای شفاف و خوشرنگ تری داشته باشیم، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. حالا اجازه می دهیم زرشک با حرارت ملایم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزد و شربت مربا نیز غلیظ شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، ۱ قاشق از شربت مربا بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم، در صورتی که شربت بین انگشت حالتی کشدار داشت، یعنی شربت مربا به قوام رسیده است.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا به قوام رسید، زعفران دم کرده را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کرده و بعد از دو دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا اجازه می دهیم مربا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف ریخته و در یخچال قرار می دهیم.