آشپزی / غذاهای سنتی خوشمزه

طرز تهیه کباب قشقایی با طعم بی نظیر+ عکس

21:58 - 1401/06/09
طرز تهیه کباب قشقایی کباب قشقایی یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

کباب قشقایی یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب قشقایی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت و دنبه گوسفندی ۱ کیلو گرم
آب جوش ۵ پیمانه
روغن و کره محلی ۱ پیمانه
نان لواش محلی ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
نمک ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب قشقایی

مرحله اول

برای تهیه کباب قشقایی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت تکه های مکعبی یکسان مانند کباب چنجه خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه آب جوش را به گوشت های خرد شده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه برای این اینکه بو و طعم زهم گوشت و دنبه ها به طور کامل از بین برود کف روی گوشت ها را با کفگیر می گیریم و دور می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله به اندازه کافی نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را کم می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم آب گوشت کاملا کشیده شود و گوشت ها به خوبی بپزند.

مرحله چهارم

زمانی که آب اضافی گوشت کاملا تبخیر شد، گوشت ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه روغن محلی و کره محلی را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا ذوب شوند

مرحله پنجم

حالا نان های محلی را خرد کرده و درون روغن سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و درون ظرف سرو قرار می دهیم. در ادامه تکه های گوشت را درون روغن و کره محلی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه تکه های گوشت و دنبه کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی نان های سرخ شده قرار می دهیم. در نهایت کباب را با دور چین دلخواه و به سلیقه خود با نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.