ترشی مخلوط | طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری | این ترشی رو حتما درست کن

13:55 - 1401/05/30
ترشی مخلوط با بادمجان یکی از ترشی های خوشمزه و بی نظیر است که خیلی سریع و راحت آماده می شود. همانطور که می دانید ترشی مخلوط انواع فراوانی دارد.
طرز-تهیه-ترشی-مخلوط-فوری--این-ترشی-رو-حتما-درست-کن-

ترشی مخلوط با بادمجان یکی از ترشی های خوشمزه و بی نظیر است که خیلی سریع و راحت آماده می شود. همانطور که می دانید ترشی مخلوط انواع فراوانی دارد و ما در این بخش دستور تهیه ترشی مخلوط با بادمجان آماده کردیم که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. در ادامه با طرز تهیه ترشی مخلوط فوری با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری | این ترشی رو حتما درست کن16

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری را ببینید.

ترشی مخلوط با بادمجان یکی از ترشی های خوشمزه و بی نظیر است که خیلی سریع و راحت آماده می شود. همانطور که می دانید ترشی مخلوط انواع فراوانی دارد و ما در این بخش دستور تهیه ترشی مخلوط با بادمجان آماده کردیم که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. در ادامه با طرز تهیه ترشی مخلوط فوری با بارونک همراه باشید.

ترشی مخلوط از ترشی های خوشمزه و معروفی است که در بین ایرانیان ...

مواد لازم ترشی مخلوط فوری

گل کلم 2 عدد
بادمجان نیم کیلو
هویج 1 کیلو
سیر نیم کیلو
فلفل سبز تند 300 گرم
سبزی ترشی خشک 1 پیمانه
سرکه سفید یا قرمز به مقدار کافی
ادویه ترشی 3 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ترشی مخلوط فوری

مرحله اول

برای شروع، ابتدا تمامی مواد ترشی را خوب می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آبشان برود و خشک شود. سپس هر کدام را در ظرف جداگانه به اندازه دلخواه خرد می کنیم. در صورت تمایل سعی کنید مواد را کمی ریز و یکدست خرد کنید تا ترشی شما شکل ظاهری زیباتری داشته باشد.

مرحله دوم

بعد از خرد کردن مواد، آنها را روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم و به مدت ۲ ساعت صبر می کنیم تا مواد کامل خشک شوند. سعی کنید حتما مواد خشک شوند، بعد ترشی را آماه کنید. چون اگر مواد خشک نباشند، باعث می شود ترشی شما زود خراب شود و کپک بزند.

مرحله سوم

در ادامه سرکه قرمز را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. وقتی سرکه به جوش آمد، به آن نمک و ادویه اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم. حتما مقدار نمک را چک کنید که ترشی زیاد شور یا بی نمک نشود.

مرحله چهارم

حالا در یک ظرف بزرگ، مواد خرد شده را به خوبی با هم مخلوط می کنیم و در این مرحله سبزی خشک را هم به مواد اضافه می کنیم و کامل مواد را ریز و رو می کنیم تا مواد ترشی کاملا با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در انتها مواد را درون شیشه های کوچک و درب فلزی می ریزیم تا ظرف ها پر شود. سپس مخلوط سرکه داغ را هم روی ترشی ها می ریزیم، تا جایی که سرکه کامل روی مواد را بگیرد. درب ظرف ها را محکم می بندیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله ترشی آماده است و می توانید آن را چند روزی در محیط آشپزخانه قرار دهید تا بماند و آماده خوردن شود. اما اگر عجله دارید و می خواهید ترشی شما سریع و فوری آماده شود، در ادامه مراحل با ما همراه باشید.

ترشی بادمجان شکم پر ساده از ترشی های خوشمزه و مجلسی پرطرفدار می باشد و ...

مرحله ششم

بعد از آماده کردن ترشی ها، در یک قابلمه بزرگ مقداری آب می ریزیم و شیشه های ترشی را درون آن می چینیم. بعد قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا کم کم آب به جوش بیاید. آب قابلمه که به جوش آمد، حدود ۱۵ دقیقه زمان می گیریم و بعد از ۱۵ دقیقه جوشیدن، حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا آب قابلمه سرد شود.

مرحله هفتم

ترشی ها را بعد از خنک شدن از قابلمه در می آوریم و درون یخچال می گذاریم تا یک روز بماند و آماده خوردن شود. امیدواریم از خوردن این ترشی مخلوط فوری و خوشمزه با بادمجان لذت ببرید.

ترشی هویج و گل کلم یکی دیگر از ترشی های خوشمزه ای است که به راحتی ...

نکات طرز تهیه ترشی مخلوط فوری

ادویه ترشی مخلوط فوری

ادویه ترشی عبارت است از جوز هندی، پودر گلپر، پودر زیره، پودر رازیانه، پودر فلفل سیاه، پودر زنجبیل، پودر خردل. از هرکدام از اینها نصف قاشق چای خوری بر می داریم و با هم مخلوط می کنیم و در ترشی استفاده می کنیم. می توانید این ادویه را به صورت آماده از بازار تهیه کنید.