افزایش حقوق کارمندان / افزایش حقوق بازنشستگان

خبر خوش/ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا این تایم + فیلم

11:33 - 1401/05/26
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: بسته پیشنهادی افزایش حقوق کارمندان دولت و لشگری خصوصا کسانی که مبلغ کمی دریافت می‌کنند آماده شده است و طی ماه‌ آتی نهایی می‌شود.

پاتوق آنلاین به گزارش از پایگاه خبری گل کوچیک : سخنگوی دولت با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهادی را به منظور افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری ارائه داده بود، اعلام کرد: افزایش حقوق کارمندان دولت طی ماه آتی در فرآیندهای قانونی قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت در آغاز نشست خبری هفتگی خود با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت هفته دولت در دولت تاسیس شده و ستادهای مشابهی در سایر دستگاه‌ها و استان‌های مختلف شکل گرفته است. این برنامه‌ها با حضور مقامات مختلف اجرایی انجام خواهد شد و وزرای دولت سفرهایی را در طول این هفته به استان‌ها خواهند داشت و طی آن هم خدمت را به مردم در شهرهای مختلف ارائه خواهند کرد و هم طرح‌های مربوط به آن استان را افتتاح می‌کنند و البته پاسخگوی مطالبات مردم هستند.

«دولت مردم» شعار هفته دولت

وی افزود: شعار هفته دولت، شعار «دولت مردم» است و نامگذاری‌هایی هم برای هر روز آن در نظر گرفته شده است. دوم شهریور میثاق با ولایت نام دارد، سوم شهریور فسادستیزی و عدالت، چهارم شهریور تحول و خلاقیت، پنجم شهریور خانواده و سلامت، ششم شهریور اخلاق و معنویت، هفتم شهریور دانش و پیشرفت و هشتم شهریور شجاعت و عقلانیت نام‌گذاری شده است.

هفته دولت مجموعا بیش از هزار و ۷۰۰ طرح بهره‌برداری می‌شود

بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: مطابق با اسامی این روزها در کشور طرح‌هایی اجرا خواهد شد. همچنین در هفته دولت مجموعا بیش از هزار و ۷۰۰ طرح به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و هزار و ۶۰۰ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد که این طرح ها از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و موجب اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

وی یادآور شد: خدمات ویژه‌ای از سوی دولت به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده که پس از تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان پیش از یک‌سالگی دولت سیزدهم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: معلمان در حال بارگزاری مدارک طبق زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش هستند. بعد از بیش از ده سال از بلاتکلیفی موضوع رتبه‌بندی معلمان، پیش از یک‌سالگی دولت سیزدهم این وعده رییس جمهوری جامه عمل پوشید و اجرایی شد.

بهادری جهرمی افزود: اساساً آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین می‌شود و امکان خروج از آن را ندارد. اصلاحات و ایرادات آیین‌نامه هم برطرف شده است و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را هم به عنوان علی الحساب در اختیار قرار داده که حتی پیش از تکمیل این فرایند، فعلا در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود.

خبر خوش/ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا این تایم + فیلم19

آخرین وضعیت افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این پیشنهادی را به منظور افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری ارائه داده بود. این پیشنهاد با سازمان برنامه و بودجه هم جلسات مشترکی را در پی داشت و این بسته پیشنهادی مشترک این دو مجموعه برای افزایش حقوق کارمندان دولت (با تمرکز بر عزیزانی که دریافتی کمتری دارند) نهایی شده است تا جبران حقوقی را برای کارمندان داشته باشد. باید این پیشنهاد مراحل نهایی شدن را طی کند تا امکان اجرایی شدن را پیدا کند و پیش بینی می‌کنم که طی ماه‌ آتی شاهد نهایی شدن آن در فرآیندهای قانونی خواهیم بود.

طرح آب رسانی الغدیر بیش از ۸۶ در صد پیشرفت داشته است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش ها مبنی بر اینکه طرح آب‌رسانی غدیر که پروژه‌ای برای بهبود کمی و کیفی آبرسانی در استان خوزستان با توجه به مشکلات متعدد مردم این استان در حوزه تامین آب شرب و آب کشاورزی است، در دولت سیزدهم چه پیشرفتهایی داشته و آیا زمان دقیقی برای تکمیل این پروژه مشخص شده؟ تأکید کرد: امروز این پیشرفت به بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است و سرعت پیشرفت به روز قابل رصد است. طرح با سرعت زیادی در حال پیشروی است‌. برآورد اولیه برای اجرای این طرح ۳۶ ماهه بوده است، اما الان دولت با سرعت حدوداً چهاربرابری آن را پیش می‌برد؛ چرا که از طرح‌های اولویت‌دار دولت است و آب شرب مناسب بیش از ۵۰ درصد از مردم عزیز استان خوزستان را می‌تواند تامین کند و در واقع این تامین آب شرب در ۲۶ شهرستان و هزار روستای این استان انجام می‌شود.

بهادری جهرمی افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که این طرح اگر با همین سرعت پیشرفت داشته باشد تا پایان تابستان شاهد افتتاح این پروژه حداقل در برخی از قسمت‌های جدی آن باشیم.

تورم ۴۲ درصد تورم قابل‌قبولی نیست

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: در خصوص وضعیت اقتصادی می‌دانیم که کشور در سال‌های اخیر وضعیت خوبی را نداشته است. تورم‌های بالای ۳۵ تا ۴۰ درصدی طی چند سال اخیر، تورم قریب به ۶۰ درصدی در شهریور سال گذشته یعنی دقیقاً در زمان آغاز به کار دولت جدید شرایط را برای هم‌میهنان سخت و سنگین کرده بود.

حل مشکلات مزمن‌ اقتصادی نیازمند زمان است

بهادری جهرمی یادآور شد: طبیعتاً اصلاح این وضعیت نابسامان اقتصادی و مشکلات مزمن‌شده اقتصادی نیازمند سپری‌شدن زمان لازم و برنامه‌ریزی‌های جدی است. یکی از سیاست‌های دولت به منظور حل و مدیریت این مشکلات اقتصادی همین سیاست اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها است و اصلی‌ترین سیاست دولت در این زمینه مهار نقدینگی و خلق پولی است که پیش از این صورت گرفته‌است.

سخنگوی دولت گفت: میزان حجم نقدینگی موجود در کشور در سال ۱۳۹۲، پانصدهزار میلیارد تومان بوده است. در سال ۱۴۰۰ یعنی در شهریورماه آن سال این حجم به بیش از چهارهزار هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و طی هشت سال بیش از هشت برابر شده است و ما با یک بمب نقدینگی در آغاز این دولت مواجه بودیم و این بمب هم طبیعتاً مثل یک بهمن در حال بزرگتر شدن بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای کنترل نرخ تورم اظهار کرد: دولت سیاست‌های جدی برای کنترلی رشد نقدینگی که اثر آن رشد مستمر تورم است، در پیش گرفته است و با هدایت بخشی از نقدینگی موجود، رشد اقتصادی که در دهه ۹۰ میانگین آن چهار صدم درصد بوده است، با هدایت نقدینگی و با پروژه‌هایی مثل پیشرانان اقتصادی، امروز در این سه فصل ابتدایی دولت، تقریباً میانگین این آمار رشد نقدینگی روی عدد پنج قرار دارد.

تورم ۱۲ ماهه ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است

بهادری جهرمی تاکید کرد: عدد تورم ۵۹/۳ درصدی شهریور ۱۴۰۰ امروز به عدد حدود ۴۲ درصد رسیده است. یعنی حدودا تورم ۱۲ ماهه ما ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. تورم ۴۲ درصد تورم قابل‌قبولی نیست، اما میزان کنترل این نرخ رشد تورم باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اینها آثار همین سیاست‌های اقتصادی است که شاهد آن بودیم.

با تداوم مسیر معیوب گذشته تورم به بالای ۶۰ درصد می‌رسید

سخنگوی دولت همچنین اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه‌جانبه میان دولت و مردم، با همین سرعت، شاهد کاهش سیر صعودی تورم و تبدیل شدن آن به سیر نزولی باشیم. من یادآوری می‌کنم با آن سیر صعودی تورم ۶۰ درصدی شهریور ۱۴۰۰ اگر با همین مسیر معیوب گذشته پیش می‌رفتیم و سیاست‌های فعلی در پیش گرفته نمی‌شد، قطعاً عدد تورم ما بسیار از عدد ۶۰ بالاتر بود.

خبر خوش/ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا این تایم + فیلم5

وزیر پیشنهادی کار در زمان قانونی معرفی می شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل معرفی نشدن وزیر پیشنهادی کار به مجلس، گفت: مطابق قانون مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر سه ماه است و تأخیری در این زمینه صورت نگرفته و در زمان قانونی، شخص مورد نظر معرفی خواهد شد و تا پایان شهریور ماه گزینه مدنظر دولت به مجلس معرفی خواهد شد و وزارتخانه متولی دارد و بلاتکلیف نمانده است.

خبر جدید از برجام نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت برجام تصریح کرد: جلسات مربوطه برگزار شده و خبر جدیدی بیش از آنچه وزارت خارجه اعلام کرده است اتفاق نیفتاده است.

در دست اجرا بودن ۲۶۵ دستور از ۳۶۵دستور رییس جمهور در سفرهای استانی

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی از سفرهای استانی رئیس جمهور، تأکید کرد: دولت در کمتر از یکسال موفق شد به تمامی استان‌ها مراجعه داشته باشند و از نزدیک با مشکلات آشنا شود و با شنیدن صدای مردم و درددل مستقیم آنان و گفت‌وگوی دوجانبه مردم، دولت را نزدیک به خودشان احساس می‌کنند نه با فاصله از خودشان.

وی افزود: در مورد اجرایی شدن مصوبات فارغ از سفر آخر، بیش از ۴ هزار و ۷۹۸ مصوبه در سفرهای استانی داشتیم و رئیس‌جمهور ۳۶۵ دستور صادر کردند که ۲۶۵ دستور در دست اجرا قرار دارد و ۷۰ دستور در دست پیگیری است. بیش از هزار جلسه تاکنون با مدیریت معاونت اجرایی رئیس جمهوری برای تحقق دستورات برگزار شده است.

برنامه دولت برای ارزان کردن سفر اربعین

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای برگزاری راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: اولین جلسه ستاد اربعین با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و دستورات لازم برای فراهم کردن اقدامات لازم داده شد. حذف ویزا، بازگشایی مرزها، اعلام سقف قیمت پروازها و طرح‌هایی هم برای سفر ارزان در حال برنامه‌ریزی هستند که از نمونه اقدامات دولت تلقی می‌شود.

وی افزود: زیبایی مراسم اربعین، مردمی بودن آن است و ما از مردم دعوت می‌کنیم که با مشارکت مردمی و با نذرهای فرهنگی کمک حال برگزاری باشکوه این سفر باشند. دولت هم با جدیت و به صورت جهادی این مسیر را پیش خواهد برد.

آمار فوتی‌های بالای ۷۰۰ نفر کرونا را به روزهای صفر فوتی هم رساندیم

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره سوال نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت، تصریح کرد: عملکرد وزارت بهداشت در حوزه کرونا مشخص است و ما از آمار فوتی‌های بالای ۷۰۰ نفر در روز در شرایطی که دانشگاه‌ها، مدارس، ورزشگاه‌ها تعطیل بودند، به آمار بعضی روزها صفر فوتی هم رسیدیم و این محصول اقدامات وزارت بهداشت و همکاری مردم است.

وی تاکید کرد: اقدامات وزارت بهداشت در این یکسال محدود به کنترل کرونا نبوده است. در این یکسال تخت‌های کودکان از حدود ۵۰۰ تخت به هزار و ۵۰ تخت رسیده و تقریباً دو برابر شده است. تعداد تخت‌های بیمارستان رشد حدود ۱۰ درصدی در این یکساله داشته و ۱۰ هزار تخت اضافه شده است. طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی هم که امروز تا ۹۸ درصد اجرا شده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: در حوزه بیمه همگانی قریب به ۶ میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و باید امسال مردم جشن همگانی شدن بیمه را برگزار کنند که مرهون تلاش همکاران وزارت بهداشت با همکاری نهادهای مسئول دیگر است.

خبر خوش/ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا این تایم + فیلم1

برخورد با ترک فعل‌ها در تأمین مسکن باید مطالبه همه مردم باشد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره روند افزایش بهای اجاره مسکن و توجه نکردن به دستورات دولت در این زمینه، گفت: کم کاری‌ها در حوزه مسکن در سال‌های گذشته باعث شد این کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای بدل شود که رفع ایرادات و اصلاح این مشکل نیازمند تکمیل طرح‌هایی چون نهضت ملی مسکن است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت نیازمند صرف زمان برای تکمیل طرح‌های نهضت ملی مسکن است و طرح مورد نظر اجاره‌بها به عنوان مُسکّن تصویب شده است و آثار بنیادی در این زمینه نیازمند تکمیل این طرح‌هاست تا دولت هم به رضایت برای ثبات در بازار برسد. برخورد با ترک فعل‌ها در تأمین مسکن هم باید مطالبه همه مردم باشد.

طرح جدید دولت برای واردات خودرو در هیات دولت

سخنگوی دولت درباره طرح جدید دولت برای واردات خودرو، اظهار کرد: آیین‌نامه این طرح تقدیم دولت شده و کلیات آن هم تصویب شده که البته در برخی مواد، نیازمند بررسی بود و اصلاحاتی لازم داشت. کمیسیون اقتصادی دولت جلسات مستمری برای پیگیری موضوع و بررسی نتیجه کارشناسی تشکیل می‌دهد تا سایر بازارهای کشور تحت تأثیر قرار نگیرد.

نظارت‌های ستادی مکمل سفرهای استانی دولت

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه نظارتی رییس‌جمهوری اظهار کرد: این امر یکی از ابتکارات دولت سیزدهم است. تاکنون رییس جمهوری از شش وزارتخانه بازدید داشته است اما دو وزارتخانه از این میان یعنی وزارت جهاد کشاورزی و راه و مسکن شهرسازی در چارچوب این طرح بازدید شده‌اند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در این طرح گزارش‌های عملکردی دستگاه دریافت می‌شود و مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد. در جلسه نظارت ستادی رییس جمهوری، تمرکز بر اولویت‌های آن دستگاه است. بنابراین مصوبات جلسه ماهانه منظم پایش و پیگیری می‌شود.

وی افزود: نظارت‌های ستادی را مکمل سفرهای استانی دولت خواند و نتیجه آنچه در نظارت میدانی در استان‌ها انجام می‌شود در ستاد و آنچه در ستاد انجام می‌شود در استان‌ها پیگیری و ارزیابی می‌شود.