طرز تهیه کیک انجیر

طرز تهیه کیک انجیر با طعم بی نظیر و تابستونی

19:41 - 1401/05/25
کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انجیر در ادامه با ما  همراه باشید.
طرز-تهیه-کیک-انجیر-

کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انجیر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک انجیر
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع ½ لیوان
ماست ۱ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۲٫۵ لیوان
انجیر ۵ عدد درشت

طرز تهیه کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کیک انجیر خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس اضافه کردن هر کدام آنرا به ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

حالا درون و اطراف قالب را با کره سرد چرب می کنیم، سپس نصف مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه انجیرها را به صورت ورقه ای برش زده و با فاصله از هم بدون هیچ گونه فشاری روی مایه کیک می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مابقی مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آنرا کاملا صاف می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس کیک را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم، سپس با اسلایس های انجیر تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.