طرز تهیه پاستا اسفناج

طرز تهیه غذای فوق العاده خوشمزه و بدون گوشت که عاشقش میشی!

00:42 - 1401/05/18
پاستا اسفناج یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و بین المللی است که اصالت آن به کشور ایتالیا تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.
طرز تهیه پاستا اسفناج

پاستا اسفناج یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و بین المللی است که اصالت آن به کشور ایتالیا تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج ۲۰۰ گرم
شیر ۱٫۵ لیوان
پاستا ۱ بسته
خامه صبحانه ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
سینه مرغ ۲۰۰ گرم

سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیر به مقدار کافی
پودر پیاز و پودر تخم گشنیز به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پاستا اسفناج خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش می زنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه سس خردل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه، پودر پیاز و پودر تخم گشنیز به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سینه مرغ به طعم دهنده ها آغشته شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد آن بروند. پس از گذشت این زمان، اسفناج را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۲ قاشق آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم اسفناج کاملا بخار پز شود. زمانی که اسفناج کاملا پخت، آنرا به همراه سیر، خامه، شیر و پنیر پارمسان درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا سس پوره شود.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در این فاصله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، سینه های مرغ مزه دار شده را به تابه اضافه کرده و بلافاصله حرارت را زیاد می کنیم تا سینه مرغ کاملا سرخ شده و آب نیندازد. پس از اینکه آب، جوش آمد پاستا را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. زمانی که سینه مرغ کاملا پخته و سرخ شد، سس اسفناج را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سینه های مرغ به مدت ۳ دقیقه درون سس بجوشند.

مرحله هشتم

زمانی که پاستا پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را آبکشی می کنیم. در ادامه پاستا را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس اجازه می دهیم پاستا به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و پاستا اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه برگ ریحان و مقداری پنیر پارمسان روی پاستا به عنوان تزیین ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.