طرز تهیه مشته بادمجان

دلبری‌ کردن دخترهای شیرازی با این غذای جذاب + طرز تهیه

23:02 - 1401/05/23
مشته بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به استان فارس تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشته بادمجان با ما همراه باشید.
طرز تهیه مشته بادمجان

پاتوق آنلاین: مشته بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به استان فارس تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشته بادمجان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • بادمجان ۳ عدد متوسط
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • آرد نخودچی یا سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • پاپریکا و فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
  • زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار کافی

دلبری‌ کردن دخترهای شیرازی با این غذای جذاب + طرز تهیه1

طرز تهیه مشته بادمجان

مرحله اول

برای تهیه مشته بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می زنیم. در ادامه برای رفع تلخی بادمجان ها مقداری نمک روی آنها می پاشیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱ ساعت استراحت کنند. در ادامه ۱ پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد نخودچی، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و گوشت کاملا منسجم شود. حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا گوشت های قلقلی را درون تابه چیده و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را با دست کمی فشار می دهیم تا آب میان بافتی شان خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را به همراه مقداری زردچوبه درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس بادمجان ها را از تابه خارج کرده و پیاز را می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای برش زده و روی پیاز داغ می چینیم. حالا بادمجان های سرخ شده را روی گوجه فرنگی ها قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله گوشت های قلقلی را روی بادمجان ها می چینیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در ادامه درب تابه را می بندیم تا به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که مشته بادمجان به روغن افتاد، تابه را از روی حرارت برداشته و آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت مشته بادمجان را به همراه نان یا پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.