روانشناسی /روانشناسی در رنگ لباس /روانشنانسی برای زن و شوهر

شخصیت شناسی : بگو از چه رنگ لباسی خوشت میاد تا بگم چه شخصیتی داری

12:01 - 1401/05/03
تاثیر روانشناسی رنگ ها در شخصیت چیست

به گزارش از پایگاه پاتوق آنلاین: وقتی صحبت ارتباطات می شود، تاثیر روانشناسی رنگ ها بی نظیر است. ناخودآگاه رنگ احساسات را بر می انگیزد، واکنش ها را القا می کند و شیوه های تفکر را تغییر می دهد. رنگ می تواند خلق و خوی شما را تحریک یا تسکین دهد، فشار خون شما را بالا یا پایین بیاورد و حتی اشتهای شما را برانگیزد. چه ذاتی باشد و چه آموزشی، غیرقابل انکار است که رنگ تأثیر مهمی بر نحوه زندگی ما دارد.

با استفاده از اصول اولیه نظریه رنگ می توانید به روانشناسی رنگ های فردی بپردازید. رنگ از یک تجربه بصری دور است و این می تواند بر روحیه، خواسته ها و واکنش های شماتأثیر بگذارد. با این حال، اگر نمی دانید چگونه از آن به طور موثر استفاده کنید، چنین ابزار قدرتمندی هدر می رود.

به این ترتیب، شناخت شخصیت و تأثیرات روانی رنگ ها در لباس - از جمله سایه ها و رنگ های مختلف که بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یکسان است - بسیار حیاتی است.

روانشناسی رنگ ها در لباس محیط کار

روانشناسی رنگ ها در لباس یک موضوع بسیار جالب است و انتخاب رنگ هایی که در محیط های شرکتی انجام می دهید، بر تعامل شما با مشتریان، همکاران و تأثیر شما در محیط کار تأثیر می گذارد. رنگ ها پیام های ناخودآگاهی را به کارفرمایان، مشتریان و شرکای تجاری احتمالی ارسال می کنند.

مرور اساسی بر روانشناسی رنگ ها در لباس به شرح زیر است:

  • رنگ های تیره بیشتر رسمی، غالب و معتبر تلقی می شوند.
  • رنگ های روشن باعث می شود کاربر بیشتر دوستانه و نزدیک به نظر برسد.
  • برخی از رنگ های روشن اعتماد به نفس و انرژی را منتقل می کنند.
  • رنگ های خاموش محافظه کار و کمتر تهدید آمیز هستند.
  • و رنگ های متضاد نیز می توانند پیام خاصی را ارسال کنند.

درجه تضاد بیشتر مانند پوشیدن کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید یا کت و شلوار سرمه ای و پیراهن سفید می تواند تصویری بسیار قدرتمند ایجاد کند. در حالی که درجه تضاد پایین تر مانند کت و شلوار خاکستری روشن و پیراهن آبی روشن شما را نزدیکتر و دوستانه تر نشان می دهد.

این فقط برخی از دستورالعمل های بسیار گسترده و کلی برای روانشناسی رنگ ها در لباس است. در روانشناسی، رنگ های خاص و پیام های آگاهانه و ناخودآگاه که هر کدام از رنگ ها می توانند ارسال کنند، با جزئیات بیشتری همراه است.

شخصیت شناسی : بگو از چه رنگ لباسی خوشت میاد تا بگم چه شخصیتی داری14

روانشناسی رنگ ها در شخصیت

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از رنگ ها را دوست دارید و از برخی دیگر متنفر هستید؟ رنگ ها مانند احساسات، بر اساس شخصیت متفاوت درک می شوند. احساس شما در مورد برخی رنگ ها برآمده از تجربیات قبلی شما در کودکی است؛ زیرا این سال ها همچنان بر زندگی شما تأثیر می گذارد. حتی اگر آن تجربیات و رویدادها را به خاطر ندارید، آنها به طور ناخودآگاه در شما نهفته اند. برخی از موارد روانشناسی رنگ ها در شخصیت عبارت اند از:

مشکی

سیاه به عنوان شر یا نشانه مرگ و عزاداری تعبیر می شود. علاوه بر این، شخصیت های خرافاتی و بدخواه مانند جادوگران را به تصویر می کشد. در مصر باستان، این رنگ نشانه زندگی و تولد دوباره بود.

سفید

رنگ سفید احساس بی گناهی و خلوص را ایجاد می کند. در اتاق ها استفاده می شود تا حس کنند که اتاق بزرگ است؛ اما حس خصومت و خالی بودن را نیز ایجاد می کند. از آن برای رنگ آمیزی بیمارستان ها استفاده می شود؛ زیرا حس تمیزی و عقیم بودن را به همراه دارد.

قرمز

رنگ های قرمز و گرم به طور کلی طیف وسیعی از احساسات از عشق تا پرخاشگری را ایجاد می کند. قرمز معمولاً به عنوان رنگ عشق تلقی می شود و احساسات بسیار شدیدی را در افراد ایجاد می کند.

آبی

آبی معمولاً مورد علاقه مردان است و نمادی از آرامش است. آبی همچنین می تواند غم و بی تفاوتی را منتشر کند. تحقیقات نشان می دهد که افراد در اتاق هایی که با آبی رنگ آمیزی شده اند، بیشترین بهره وری را دارند. بنابراین، توصیه می شود که دفاتر و سایر امکانات کاری با رنگ آبی رنگ آمیزی شود.

شخصیت شناسی : بگو از چه رنگ لباسی خوشت میاد تا بگم چه شخصیتی داری8

سبز

رنگ سبز نماد موفقیت، سلامتی و باروری است. این اثر آرامش بخش فوری دارد و گفته می شود که در روند بهبود کمک می کند.

زرد

این رنگ متناقض ترین رنگی است که می بینید؛ زیرا رنگی شاد محسوب می شود و توجه را به خود جلب می کند، مردم اغلب عصبانیت خود را از دست می دهند و در آن احساس سرخوردگی می کنند و نوزادان در اتاق های زرد رنگ بیشتر گریه می کنند.

بنفش

این یک رنگ الهی است که نشانه خرد و معنویت است. مدت ها پیش، این نشان دهنده ثروت بود؛ زیرا رنگ آمیزی پارچه به رنگ بنفش بسیار دشوار بود و چیزهای زیادی در طبیعت وجود نداشت که این رنگ را نشان دهد.

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

آژانس های تجاری و تبلیغاتی قبل از انتخاب اینکه در برنامه توسعه نام تجاری یا کمپین تبلیغاتی از چه چیزی استفاده کنند، به رنگ فکر می کنند. با انتخاب دقیق رنگ مناسب، یک آگهی می تواند پیام قدرتمندی را به بیننده ارسال کند؛ حتی قبل از اینکه وقت داشته باشند بخوانند و بفهمند تبلیغات چه چیزی را تبلیغ می کند.

آژانس های تبلیغاتی از روانشناسی رنگ ها استفاده می کنند تا بتوانند از آنها برای متقاعد کردن مشتری استفاده کنند. به عنوان مثال، همه می دانند که قرمز علامت خطر است و مردم به طور خودکار به یک علامت هشدار دهنده قرمز واکنش نشان می دهند تا از خطر جلوگیری کنند. چرا اینطور است؟ نظریه های تکاملی معتقدند که انسان اولیه یاد گرفت که رنگ قرمز را با خطر مرتبط کند: خون، گوشت نپخته یا صورت قرمز دشمن متجاوز. یک آگهی باید با استفاده دقیق از رنگ ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که یک پیام ناخودآگاه مثبت ارسال می کند و مناسب آنچه که شرکت می فروشد و همچنین بازار هدف است.

شخصیت شناسی : بگو از چه رنگ لباسی خوشت میاد تا بگم چه شخصیتی داری0

روانشناسی رنگ ها در معماری

روانشناسی رنگ ها در معماری در هر محیطی قرار دارد و تأثیر زیادی بر وضعیت عاطفی و روانی افراد می گذارد. از یک احساس شاداب گرفته تا آرامش، هر رنگ نقش اساسی در انسان دارد و باید به درستی استفاده شود که علاوه بر ایجاد حس خوب، زیبایی عالی را به فضاها ارائه دهد.

رنگ ها یکی از منابع زیادی هستند که معماری و دکوراسیون برای ایجاد پروژه های زیبا از ساده ترین تا بالاترین استاندارد به آن متکی هستند. بنابراین، علاوه بر تجزیه و تحلیل تأثیر هر رنگ بر محیط ها، باید نحوه استفاده از آن ها را در فضاها - به نحوی که به روانشناسی و احساسات کاربران فضاها کمک کند - درک کرد.

برای به دست آوردن بهترین تاثیرات مطلوب برای هر محیط، لازم است نکات مفهومی برای کاربرد روانشناسی رنگ در معماری را دنبال کنید:

محیط های متعادل

تن های روشن و خنثی را با هم ترکیب کنید یا از رنگ های روشن تر برای ایجاد این نمای محیط استفاده کنید.

تحریک رفتارهای خاص

هرگز در تحریک احساسات از طریق روانشناسی رنگ ها در معماری زیاده روی نکنید.

شخصیت شناسی : بگو از چه رنگ لباسی خوشت میاد تا بگم چه شخصیتی داری10

تن پایه را انتخاب کنید

یک رنگ پایه برای کل اتاق مورد نیاز است؛ در حالی که سایه های دیگر باید آن را تکمیل یا کنتراست کنند.

تأثیر بر احساس وسعت اتاق ها

رنگ های روشن تر همیشه تصویری از بزرگتر از آنچه که واقع است ارائه می دهند.

افزایش روشنایی

سفید، آبی یا سبز روشن را برای بهبود روشنایی محل انتخاب کنید.