طرز تهیه قورمه سبزی | فوت و فن قورمه سبزی

طرز تهیه قورمه سبزی شوهر پسند | راز قورمه سبزی جا افتاده چیست؟

01:38 - 1401/04/21
قورمه سبزی از غذاهای اصیل ایرانی است. قورمه سبزی طرفداران زیادی در ایران وحتی کشورهای دیگر دارد. مردم کشورهای دیگر ایران را با غذای جذاب قورمه سبزی می شناسند.
طرز تهیه قورمه سبزی

پاتوق آنلاین : قورمه سبزی از غذاهای اصیل ایرانی است که غیر ممکن است کسی آن را دوست نداشته باشد. قورمه سبزی طرفداران زیادی در ایران و حتی کشورهای دیگر دارد. مردم کشورهای دیگر ایران را با غذای جذاب قورمه سبزی می شناسند. در ادامه قصد داریم به شما طرز تهیه قورمه سبزی اصیل تهرون رو آموزش بدیم.

طرز تهیه قورمه سبزی شوهر پسند | راز قورمه سبزی جا افتاده چیست؟3

خورش قورمه سبزی یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قورمه سبزی تهرانی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای قورمه سبزی ایرونی

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گوشت سردست ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
لیمو عمانی ۴ عدد
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی ½ پیمانه
سبزی خورشتی ۱ کیلوگرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی تهرانی

مرحله اول

برای تهیه خورش قورمه سبزی تهرانی ابتدا باید لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را از شب قبل درون یک کاسه آب بخیسانیم. در صورت امکان دو تا سه مرتبه آب درون کاسه را عوض می کنیم و آب تازه می ریزیم تا نفخ لوبیا به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله سوم

حالا مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم عطر ادویه ها خارج شود. پس از اینکه عطر ادویه ها خارج شد، گوشت را پس از شستشو، به صورت قورمه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

گوشت را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس لوبیا را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. لوبیا را هم دو دقیقه تفت می دهیم، سپس ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب آنرا می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا باید اجازه دهیم گوشت و لوبیا به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزند تا نیمپز شوند. در هیمن حین سبزی خورشتی را که شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع می باشد را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس سبزی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل کشیده شود و سبزی به روغن بیفتد.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه گوشت نیمپز شد، سبزی را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به مدت یک ساعت دیگر روی حرارت ملایم بماند تا به طور کامل جا بیفتد.

مرحله هشتم

در همین حین لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود. در پایان پخت خورش، لیمو عمانی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر خورش روی حرارت بماند.

مرحله نهم

حالا باید اجازه دهیم تا قورمه سبزی روغن بیندازد. برای جمع شدن روغن خورش می توانیم یک قطعه کوچک یخ به آن اضافه کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مناسب می کشیم، سپس به همراه برنج آبکشی یا کته سرو می کنیم.

طرز تهیه قورمه سبزی شوهر پسند | راز قورمه سبزی جا افتاده چیست؟6

طرز تهیه قورمه سبزی شوهر پسند | راز قورمه سبزی جا افتاده چیست؟9