طرز تهیه گشنیز کباب | مواد لازم تهیه گشنیز کباب

طرز تهیه گشنیز کباب کته زعفرونی غذای با اصالت ایرونی

08:30 - 1401/04/13
گشنیز کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گشنیز کباب در ادامه با ما همراه باشید.
طرز تهیه گشنیز کباب

گشنیز کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گشنیز کباب در ادامه با ما همراه باشید.

گشنیز کباب با کته زعفرونی مواد لازم : گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم پیاز رنده شده و آبگیری شده ۲ عدد دنبه رنده شده یک تکه سیر رنده شده دو حبه گشنیز محلی خرد شده ۳ ق غ سماق و فلفل قرمز و فلفل سیاه و دارچین و زیره سیاه و پودر تخم گشنیز و نمک رب غوره یک ق چ تمام مواد را مخلوط کنید و ده دقیقه ورز بدید و گریل یا کباب کنید ... ۵ عدد گوجه فرنگی رنده شده و کره محلی و نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز را بپزید ...

برای کته زعفرانی اصیل : ۵ پیمانه برنج هاشمی شمال و ۳ ق چ نمک و به اندازه دو بند انگشت آب بریزید و بزارید بپزه ...

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد بزرگ
لپه ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
گشنیز ۲۰۰ گرم
لیمو عمانی ۲ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه گشنیز کباب

مرحله اول

برای تهیه گشنیز کباب خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

زمانی که لپه کاملا پخته و آب درون قابلمه کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و لپه را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه لپه را به همراه ۱ عدد پیاز دو مرتبه چرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط لپه و پیاز چرخ شده را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ۱ عدد پیاز دیگر دو مرتبه چرخ کرده و به کاسه حاوی لپه چرخ شده اضافه می کنیم و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مایه کباب کاملا منسجم شده تا حین پخت وا نرود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه از مایه کباب به اندازه بزرگتر از گردو جدا کرده و در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم، سپس در روغن می اندازیم.

مرحله ششم

حالا به همین ترتیب کباب ها را فرم داده و درون روغن به خوبی سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گشنیز را شسته و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس درون همان تابه که کباب ها را سرخ کردیم، سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سبک و شیشه ای شود.

مرحله هشتم

حالا مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. در ادامه آرد سفید را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین رفته و کمی سرخ شود.

مرحله نهم

زمانی که آرد کمی سرخ شد و تغییر رنگ داد، ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم و به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله دهم

زمانی که مخلوط آب و آرد درون قابلمه جوش آمد، گشنیز سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه کباب ها را به قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم کباب ها درون قابلمه بمانند تا آب اضافی آن کاملا تبخیر شود.

مرحله یازدهم

پس از اینکه آب درون قابلمه کاملا تبخیر شد و کباب ها به روغن افتادند، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت گشنیز کباب را به همراه کته یا نان محلی سرو می کنیم. نوش جان.