مدل مانتو / مانتوهای زمستانی 2022

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر

15:15 - 1401/04/09
همه خانم ها معمولا در کمد لباسمان مجموعه ای از مانتو ها را رنگ ها و جنس های مختلف دارند...

همه ما خانم ها معمولا در کمد لباسمان مجموعه ای از مانتو ها را رنگ ها و جنس های مختلف داریم . مانتو های دم دستی ، مانتو های مجلسی ، مانتو های خنک تابستانی و مانتو های گرم زمستانی و مانتو های کوتاه و مانتو های بلند و خلاصه انواع و اقسام مانتو ، اما اغلب ما معمولا یک یا چند مانتو خیلی شیک و مجلسی برای عروسی ها و مجالس خاص کنار گذاشته ایم که ترجیح میدهیم از مدل مانتو های لاکچری و با کلاس با جنس های عالی و کارشده انتخاب شده باشد. این نوشته از دلبرانه به همین مدل مانتو ها اختصاص دارد.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر4

مدل مانتو لاکچری

قبلا از این که سراغ مدل مانتو هایی که برای شما از صفحات اینستا جمع آوری کرده ایم برویم ، بیایید اول با هم ببینیم لاکچری یعنی چی دقیقا ؟؟ لاچری بودن یعنی چی ؟؟

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17

مدل مانتو لاکچری اینستاگرام

طبق آنچه در دانش نامه ویکی پدیا در مورد کلمه لاکچری یا همان کالای لوکس آمده است کالای تجملی (به انگلیسی: Luxury good) کالایی است که درصد تغییرات تقاضا برای آن بیش از درصد تغییرات درآمد است . یعنی با افزایش درآمد تقاضا برای آن هم افزایش می یابد اما بیش از تغییرات درآمد و در تضاد با کالای ضروری است که درصد تغییرات تقاضا برای آن کمتر از درصد تغییرات درآمد است . کالای تجملی اغلب معادل کالای ممتاز است.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17

مدل مانتو لاکچری مشکی

حالا بیایید با در کنار دیدن این مدل مانتو های زیبا و لاکچری ، در مورد اصول و فنون و نکاتی که باعث میشود شما در جمع باکلاس و جنتلمن ظاهر شوید صحبت کنیم . همانطور که قطعا با من هم عقیده اید لباس پوشیدن در باکلاس و با شخصیت و احیانا به نظر رسیدن بی تاثیر نیست اما مهم تر از آن رعایت اصول آداب معاشرت ، نکات اخلاقی و شخصی است… مگر نه یک انسان بی شخصیت و فاقد ادب و شعور جمعی حتی با لاکچری ترین لباس های دنیا هم محبوبیتی در هیچ جمعی نخواهد داشت.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19

چطور لاکچری و باکلاس باشیم؟

مدل مانتو لاکچری دخترانه

  1. خودتان را درگیر مُد نکنید

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.بنده‌ی مُد نباشید، چون در این‌ صورت، مسخره، وسواسی یا سطحی به‌نظر خواهید رسید. لباس شما باید شخصیت‌تان را بالا ببرد، نه اینکه شخصیت جدیدی برای‌تان خلق کند یا تغییرش دهد. این توصیه در جنبه‌های زیادی از زندگی کاربرد دارد؛ جنبه‌هایی که «همرنگ جماعت شدن» ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد. برای شیک بودن کافیست کمی هوشمندانه لباس بپوشید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر3مدل مانتو لاکچری پاییزه

  1. خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید

ظاهر عالی داشتن، نیمی از لاچری بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر2

مدل مانتو پاییزه اینستاگرام

  1. لباس غیر رسمی نپوشید

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنیددر مورد عُرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19جدیدترین مدل مانتو اینستاگرام

  1. جوری به‌نظر نرسید که انگار شب قبل تا دیروقت مهمانی بوده‌اید

با نشانه‌های به جا مانده از مهمانی شب قبل، جایی نروید. مثلا آثار آرایش به جا مانده از مهمانی شب را از صورت‌تان پاک کنید و دوش بگیرید. هر جایی که قرار است بروید حتما باید نشان‌دهنده‌ی این باشد که آماده‌ی شروع یک روز جدید هستید.حتی اگر شب سختی را پشت سر گذاشته‌اید، نگویید: «خسته و خواب آلودم»، این اصلا باکلاس نیست.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر16مدل مانتو لاکچری بلند

  1. قبل از خروج از خانه، کاملا مرتب و آراسته باشید

ریمل‌زدن، شانه‌زدن، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش و… را در مکان عمومی انجام ندهید. یعنی کارهای لازم برای آماده شدن و کاملا آراسته بودن را پیش از خروج از خانه تمام کنید. قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، ریمل‌ و رژلب‌تان را بزنید، لباس‌تان را مرتب کنید و هیچ کدام از این‌ها را برای بیرون از خانه باقی نگذارید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر4

مدل مانتو لاکچری مجلسی

  1. لباس و پوشش‌تان متناسب با جلوه‌ای باشد که می‌خواهید از خودتان نمایش دهید

خوب است که بخواهید زیبایی‌هایتان را به رخ بکشید، اما جلوه‌گری بیش از حد ممکن است تأثیر منفی داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جایی که در آن حضور پیدا کرده‌اید نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید و با آن راحت باشید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17مدل مانتو لاکچری اسپرت

  1. در همه حال خوش‌ژست باشید

بخشی از لاکچری بودن، داشتن ژستِ خوب و زبان بدن مناسب است. کمرتان را صاف نگه دارید، به جای اینکه به پایین نگاه کنید نگاه‌تان به جلو باشد و تا جایی که می‌توانید شانه‌های‌تان را پایین نیندازید. دست‌های‌تان را روی سینه ضربدری نکنید، آنها را طرفین‌تان نگه‌ دارید تا سینه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگیرید، هم احساس باکلاس بودن می‌کنید و هم باکلاس به نظر می‌رسید. وقتی هم که می‌نشینید، قوز نکنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر0

مدل مانتو در اینستاگرام

  1. بددهنی نکنید

بددهنی کردن اصلا باکلاس نیست. اگر دل‌تان می‌خواهد بددهنی کنید و فحش بدهید، بروید داخل حمام یا دستشویی، شیر آب را باز کنید و بگذارید هر حرف زشتی در دهان‌تان است بیرون بیاید یا اینکه به در و دیوار بدوبیراه بگویید! اما اجازه ندهید دیگران بددهنی‌های‌تان را ببینند، چون فرد بی‌ارزشی به نظر خواهید رسید. اگر هم دلیل توهین کردن و فحش دادن‌هایتان این است که عصبانی هستید و نمی‌دانید چطور خشم‌تان را کنترل کنید، پس بدانید این حالت، نشانه‌ی بارزِ بی‌‌کلاس بودن است! از بددهنی کردن در انظار عموم و حتی مهم‌تر از آن از بددهنی کردن نسبت به افراد خاص اجتناب کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر15مدل مانتو عید اینستاگرام

  1. پشت سر دیگران حرف‌های خوب بزنید

بله درست است؛ به جای اینکه در مورد خنگی، جلفی، یا آزاردهنده بودن کسی که حضور ندارد حرف بزنید، سعی کنید در غیاب او در موردش چیزهای خوب و خوشایند بگویید. این کار نشان می‌دهد باکلاس‌ هستید و به اندازه‌ی کافی معتمد به نفس و خونسرد هستید که به جای صحبت در مورد نقاط ضعف دیگران، از خوبی‌ها و نقاط قوت آنها سخن می‌گویید. اگر در غیاب افراد، خوبی‌هایشان را تحسین کنید، فردی مثبت و متین جلوه خواهید کرد، نه کسی که همیشه دنبال کمبودهاست. اگر مدام در حال غیبت کردن باشید، مردم فکر می‌کنند آدم بی‌کلاسی هستید، چون به حریم شخصی و حدومرز دیگران احترام نمی‌گذارید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر10مدل مانتو لاکچری instagram

  1. صدایتان بلندترین صدای جمع نباشد

آیا تا به حال شده در یک مهمانی کسی وارد شود و به شما بگوید: «وقتی جلوی ساختمان بودم فهمیدم درست آمده‌ام، چون صدای تو را شنیدم»؟ پس در این صورت بهتر است صدای‌تان را پایین بیاورید. همین‌ که صدای‌تان قابل شنیدن باشد کافی است. فکر نکنید حتما باید فریاد بکشید یا صدایتان را بالا ببرید تا حرف‌تان را ثابت کنید. آرام و ملایم حرف بزنید، حتی اگر در یک جمع شلوغ هستید؛ این نشانه‌ی لاکچری و باکلاس بودن است، چون این پیام را می‌رساند که به اندازه‌ی کافی اعتمادبه‌نفس دارید و مجبور نیستید داد بکشید تا توجه دیگران را به خودتان جلب کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر1مدل مانتو لاکچری اینستاگرام

  1. درباره‌ی میزان باکلاسی‌تان حرف نزنید

کسانی که فکر می‌کنند خیلی باکلاس و لاکچری هستند، به دلایلی دوست دارند در مورد باکلاس بودن‌شان حرف بزنند، مخصوصا در مقایسه با کسی که «کلاس» ندارد یا بی‌کلاس است. مثلا اگر دیدید در حال گفتن این جمله هستید که «من دختر باکلاسی هستم…»، پس آن‌قدرها هم باکلاس رفتار نمی‌کنید. اجازه دهید دیگران تشخیص دهند شما واقعا تا چه اندازه لاکچری هستید، نه اینکه خودنمایی کنید یا لاف باکلاس بودن بزنید. ایده‌آل این است که اگر شما باکلاس هستید، هرگز از کلمه‌ی «باکلاس» استفاده نکنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر9مدل مانتو لاکچری دخترانه

  1. در حضور دیگران، آروغ نزنید

آروغ زدن در جمع، خوشایند و خنده‌دار یا راهی برای سرگرم‌ کردن دوستان نیست. اگر عادت کرده‌اید محض خنده و شوخی، آروغ بزنید، لطفا دیگر ادامه ندهید! اگر تصادفا و غیرارادی آروغ زدید، ایرادی ندارد. دست‌تان را جلوی دهان‌تان بگیرید و عذرخواهی کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر0مدل مانتو لاکچری سیاه

  1. برای استفاده از تلفن همراه‌تان، آداب خاص و مناسبی داشته باشید

اگر باکلاس هستید، پس هر ۵ ثانیه گوشی‌تان را چک نکنید. وقتی در میان جمعی هستید، به‌ندرت این کار را انجام دهید. تلفن همراه‌تان را روی ویبره یا تک صدای کوتاه بگذارید و وقتی در میان جمع هستید، شروع به حرف زدن در مورد شخصی‌ترین مسائل‌تان نکنید. فقط وقتی تنها هستید با تلفن‌تان حرف بزنید تا حرف‌های کسی را قطع نکنید، مگر اینکه موردی فوری پیش آمده باشد. واقعا بی‌ادبی است که در یک جمع بگذارید تلفن‌تان هر دو ثانیه یکبار زنگ بخورد.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر10مدل مانتو لاکچری اینستا

  1. لحن‌تان ملایم باشد، حتی وقتی عصبانی هستید

وقتی در جمع هستید، حتی اگر همسرتان، بهترین دوست‌تان یا یک فرد کاملا غریبه واقعا خشمگین‌تان کرد، شما باید یک نفس عمیق بکشید، چشمان‌تان را ببندید، آرام حرف بزنید و به‌طور کلی خونسردی‌تان را حفظ کنید. اجازه ندهید کسی شما را در حال داد و فریاد زدن ببیند. البته سعی کنید در خلوت‌تان هم این کارها را نکنید! یادتان باشد اگر داد و بیداد نکنید، معمولا بهتر می‌توانید حرف‌تان را بزنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر15

مدل مانتو اینستاگرام دخترانه

  1. در مورد میزان درآمد حرف نزنید

اینکه در مورد میزان درآمدتان و میزان سرمایه‌تان حرف بزنید یا درباره‌ی اینکه اتومبیل یا لباس یا گوشواره‌های جدیدتان چقدر می‌ارزد یا حقوق‌تان افزایش پیدا کرده‌است، لاکچری نیست. در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی‌تان یا هر کس دیگری صحبت نکنید؛ این کار اصلا باکلاس نیست.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر3مدل مانتو اینستاگرام مشکی

  1. با اصالت باشید

اگر باکلاس هستید، به گونه‌ای زندگی کنید که باعث سربلندی و افتخارتان باشد. اگر معمولا با نیرنگ و خودنمایی زندگی می‌کنید، حتما دلیلش را بررسی کنید. کسی که منش و طرز رفتارش همراه با بزرگواری و غرور باشد، هرگز نیاز ندارد پشت یک نقاب پنهان شود. اگر نتوانید خود حقیقی‌تان را به دیگران نشان بدهید پس آنها چه کسی را خواهند دید؟ دست از تظاهر بردارید. احتمالا از شنیدن اینکه شما باید خودتان باشید خسته شده‌اید، اما این واقعیت دارد. تظاهر و وانمود کردن مانع باکلاس بودن‌تان می‌شود.شما مجبور نیستید در تمام موقعیت‌ها و شرایط ۱۰۰درصد خودتان باشید. مطمئنا باید خودتان را بسته به شرایط سازگار کنید؛ مثلا حین صحبت با استادتان یا با بهترین و صمیمی‌ترین دوست‌تان. اما در مجموع و ذاتا باید همیشه خودتان باشید و اصالت‌تان را حفظ کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر0مدل مانتو لاکچری کوتاه

  1. متکی به خودتان باشید

شما باید باادب و مبادی آداب باشید، اما برای خوشایند دیگران سر تعظیم فرود نیاورید. اگر این نکته را رعایت کنید، بعدها خواهید دید که چه امتیازاتی نصیب‌تان می‌شود. وقت و زمان در دسترس بودن‌تان را محدود کنید و در برخورد با دیگران برای خودتان حد و حدودی مشخص کنید تا آنها نیز از حریم شخصی‌تان آگاه شوند. به جای اینکه همیشه درگیر مشغله‌ها و برنامه‌های گوناگون باشید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا خود واقعی‌تان را بهتر بشناسید؛ این شیوه خیلی باکلاس است!

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر20مدل مانتو لاکچری تابستانی

  1. جسور باشید

از طرز تفکر کنش‌پذیر – پرخاشگر دست بردارید؛ با این شیوه‌ی تفکر در نهایت سردرگم و دستپاچه خواهید شد. جسارت و بی‌باکی نشان‌دهنده‌ی پختگی، با فکر بودن و اعتمادبه‌نفس است. لاکچری و باکلاس بودن نیاز به تعادل فکری دارد و جسارت از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19مدل مانتو لاکچری در اینستا

  1. تظاهر به دانایی نکنید

وقتی در گروه یا پیش کسی هستید و صحبت در مورد موضوعی پیش می‌آید که اطلاعی درباره‌اش ندارید، مصلحت این است که بگویید در حال حاضر اطلاعی در این مورد ندارید، یا اگر می‌خواهید خودتان ادامه‌ی بحث را در دست بگیرید، درباره‌ی آن موضوع سؤال کنید و ببینید چه کسی در این مورد اطلاع خاصی دارد. این طر رفتار نه تنها بلوغ و پختگی شما را می‌رساند، بلکه نشان می‌دهد تا چه حد روشنفکر هستید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر11مدل مانتو لاکچری مشکی

  1. با دیگران همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند

یک قانونِ طلاییِ قدیمی وجود دارد که می‌گوید با همه، چه بزرگ و چه کودک، همان‌طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کنند. مثلا قبل از اینکه دعوت به شام را کنسل کنید به دیگران رسما اطلاع بدهید، صدای کسانی باشید که نمی‌توانند صدای خودشان را به جایی برسانند، با پدر و مادرتان تماس بگیرید و خودتان خبرها را به گوش‌شان برسانید، از دوستان‌تان خبر بگیرید و از حال خودتان هم به آنها خبر بدهید؛ این‌ها نمونه‌های ساده‌‌ی رفتاری هستند که کلاس و اصالت شما را می‌رسانند.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر15

مدل مانتو اینستاگرامی مجلسی

  1. برای پذیرش تغییرات مثبت و رشدِ فردی آماده باشید

خودتان را سرزنش نکنید، بلکه پذیرای تغییرات سازنده باشید. در دنیای امروز ما، تغییر اجتناب‌ناپذیر است. شما هم بخشی مثبت و انعطاف‌پذیر از این دنیا باشید و به دیگران هم همین راه را نشان بدهید. به جای اینکه مانند کبک سرتان را در برف فروکنید، با زندگی روبه‌رو شوید، دیگران هم ناگزیر خواهند فهمید شما کسی هستید که عقاید و پندارهای‌تان ارزشمند است. در کلاس‌هایی ثبت نام کنید که مهارت‌های توسعه‌ی فردی و مهارت‌های جدیدی به شما بیاموزند.یادتان باشد، یادگیری هرگز پایانی ندارد. این که فکر کنید همه چیز را می‌دانید اصلا باکلاس نیست.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر1مدل مانتو اینستاگرام جدید

  1. مطلع و آگاه باشید

کار عاقلانه این است که از نظر سیاسی، فرهنگی و مذهبی آگاه باشید. حتی ابتدایی‌ترین دانش هم می‌تواند فرد را از شرمنده شدن و به دردسر افتادن و دست و پاچلفتی جلوه کردن نجات بدهد. اگر از قبل می‌دانید قرار است با کسی که زمینه‌ی علمی یا تحصیلی متفاوتی با شما دارد ملاقات کنید، خوب است کمی در مورد دانش او تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید تا دچار اشتباه و خجالت نشوید. اهل مطالعه باشید. این مسئله بخشی مهم از لاکچری و باکلاس بودن و حفظ کلاس و پرستیژ در گفتگوهاست.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر8مدل مانتو لاکچری مجلسی

  1. تشخیص دهید چه زمانی برای درخواست کمک مناسب است، اما رفتارتان ناشی از ناتوانی و ناامیدی نباشد

برای یک آدم باکلاس، بیان عجز و ناتوانی مانندِ مرگ است. یک نفس عمیق بکشید، قوی باشید و با ظرافت و متانت با موقعیت پیش‌آمده کنار بیایید. نتیجه هر چه که باشد، شما پیروز خواهید بود. اگر کنترل امور از دست‌تان خارج شد و شما کاملا احساس آشفتگی و ناتوانی کردید، از یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.اینکه قبول کنید مشکلی دارید و سعی در برطرف کردنش داشته باشید، باکلاس است. عدم پذیرش مشکل، یعنی بی‌کلاسی.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر7مدل مانتو لاکچری خاص

  1. مسئولیت‌پذیر باشید

افراد لاکچری خودشان کارهای مربوط به خودشان را انجام می‌دهند، مثلا در یک رستوران طبیعی است که تمیز کردن میز و چیدن آن را کسانی انجام دهند که کارشان همین است، اما در مواردی غیر از این، اشخاص باکلاس، خودشان را مسئول زباله‌ای که تولید کرده‌اند می‌دانند یا وسایل‌شان را خودشان حمل می‌کنند و انتظار ندارند دیگران برای‌شان این کار را انجام بدهند. زمانی که کسی لطفی در حق‌شان می‌کند، فورا متوجه این لطف می‌شوند و قدردانی و سپاس‌شان را ابراز می‌کنند، اما افراد بی‌کلاس و مغرور فکر می‌کنند کارِ انجام شده وظیفه بوده و کمک و لطف دیگران را نادیده می‌گیرند.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر8مدل مانتو لاکچری باکلاس

  1. باملاحظه و دلسوز باشید

افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند. یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر13

مدل مانتو باکلاس اینستاگرام

  1. آداب معاشرت را رعایت کنید

تا جایی که می‌توانید از عبارات مؤدبانه استفاده کنید، مثلا بگویید: «بله خانم»، «خیر آقا» و «متشکرم». با بزرگ‌ترها مؤدبانه رفتار کنید. اگر عطسه‌تان گرفت، دستمال جلوی دهان‌تان بگیرید. در میان جمع، خورده‌های غذا را از لای دندان‌هایتان درنیاورید. انگشت‌تان را در دهان یا بینی‌تان نکنید. در میان جمع خودتان را نخارانید، موهایتان را برس نزنید، آرایش نکنید یا با لباس‌تان ور نروید. همه‌ی این کارها را می‌توانید در خلوت‌تان انجام دهید، پس صبر کنید تا جای مناسبی پیدا کنید. با خنده‌های ناگهانی و پر سروصدا، سکوت را نشکنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر9

جدیدترین مدل مانتو لاکچری

  1. قبل از شروع غذا

اگر به یک مهمانی شام دعوت شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر اطلاع دهید که می‌توانید در آن مهمانی شرکت کنید یا نه. چرا که اگه میزبان مطمئن نباشد شما در مهمانی شرکت می‌کنید یا نه، برنامه ریزی برای او سخت‌تر می‌شود. اگر میزبان درمورد داشتن همراه صحبتی نکرده است،‌ بهتر است کسی را همراهتان نبرید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر5

  1. هدیه

اگر برای اولین بار است که به منزل میزبان می‌روید، بد نیست چیزی به عنوان کادو همراهتان ببرید. اگر دسر یا هر خوراکی دیگری به همراهتان می‌برید، توقع نداشته باشید میزبان سر میز شام یا در آن مهمانی از خوراکی شما استفاده کند. چون ممکن است با بقیه غذاهایی که میزبان تدارک دیده همخوانی نداشته باشد و به هر حال میزبان برای خوراکی‌هایی که قرار است سرو کند برنامه‌ریزی کرده است.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر3مدل مانتو لاکچری عید برای عید

  1. شروع به غذا خوردن

اگر بیرون از خانه و در یک رستوران غذا می‌خورید، قبل از اینکه هر کدام از اعضای گروه غذای‌شان را دریافت کنند، شروع به غذا خوردن نکنید. اگر مهمانی در منزل برگزار می‌شود، منتظر بمانید تا میزبان سر میز حاضر شود و قاشقش را بردارد و بعد شروع به خوردن غذا کنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر11

مدل مانتو باکلاس دخترانه

  1. خوردن غذا

قبل از اینکه سر میز بنشینید، تلفن همراهتان را خاموش کنید. وقتی که در جمع حضور دارید، مودبانه نیست با تلفن‌تان صحبت کنید یا پیام بفرستید.هیچوقت با دهان پر صحبت نکنید. این کار چندش‌آور است. حتی اگر کسی از شما سؤالی پرسید، اول غذای‌تان را قورت دهید و بعد پاسخ دهید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر12مدل مانتو باکلا

  1. اول غذا را بچشید.

قبل از اینکه به غذای‌تان نمک، فلفل یا هر طعم دهنده‌ی دیگری اضافه کنید، اول غذا را بچشید. اگر این کار را نکنید، ممکن است میزبان از این کار شما دلگیر شود.قبل از اینکه شروع به غذا خوردن کنید، همه‌ی غذا را تکه‌تکه نکنید، یا تمام خورشت را به برنج اضافه نکنید، هر بار یک یا دو تکه را جدا کنید، یا یک یا دو قاشق خورشت روی برنج‌تان بریزید.

س جدید

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر5مدل مانتو لاکچری سال برای تولد

  1. فوت کردن غذا ممنوع .

هیچوقت غذای‌تان را فوت نکنید. اگر غذا خیلی داغ است، یکی-دو دقیقه صبر کنید تا سرد شود. بعضی از غذاها باید با دست خورده شوند. در چنین مواقعی منتظر باشید اول میزبان شروع کند. از هر چیزی که روی میز قرار دارد، یک یا دو لقمه امتحان کنید،‌ مگر اینکه به غذای خاصی آلرژی داشته باشید. اگر از غذای میزبان خوشتان آمده، حتما از آن تعریف کنید. اما اگر غذا را دوست نداشتید، در مورد آن حرفی نزنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر14مدل مانتو پاییزه لاکچری گرون

  1. کاربرد قاشق چنگال را بدانید.

از قاشق و چنگال‌تان برای غذا خوردن استفاده کنید نه برای ژست گرفتن!‌ آرنج‌هایتان را روی میز نگذارید. آرام غذا بخورید و سرعت‌تان را طوری تنظیم کنید تا به طور تقریبی غذای‌تان همراه با میزبان به پایان برسد. اگر در رستوران چیزی از دست‌تان ریخت به پیش‌خدمت اشاره کنید به شما کمک کند. هیچوقت سر میز از خلال‌دندان یا نخ‌داندان استفاده نکنید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر10مدل مانتو لاکچری عید

  1. بعد از غذا

بعد از اینکه غذا تمام شد، بلافاصله مهمانی را ترک نکنید. حدود یک ساعت در منزل میزبان بمانید، بعد از میزبان تشکر کنید، خداحافظی کنید و بعد مهمانی را ترک کنید. اگر مهمانی غیر رسمی است، برای تمیزکاری به میزبان پیشنهاد کمک بدهید.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر16

مدل مانتو باکلاس شیک

  1. بعد از ترک مهمانی

همیشه بعد از اینکه مهمانی را ترک می‌کنید، قبل از اینکه بیشتر از یکی دو روز بگذرد برای میزبان پیغام تشکر بفرستید. از غذای خوشمزه‌ی آنها تشکر کنید و برای نشان دادن قدردانی‌تان، درمورد یکی از چیزهای دیگری که درمورد مهمانی دوست داشتید نظرتان را بگویید. پیغامی که می‌فرستید باید مختصر و احساسی باشد.

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19مدل مانتو باکلاس در اینستاگرام

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر16لاکچری ترین مدل مانتو های مجلسی

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19لاکچری ترین مدل مانتو سال

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17

مدل مانتو اینستاگرام

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر19

مدل مانتو اینستاگرامی

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر5مدل مانتو اینستاگرامی جدید

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17مدل مانتو اینستاگرامی شیک

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر1

مدل مانتو با کلاس

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر6

مدل مانتوباکلاس بلند

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر10مدل مانتو باکلاس و شیک ۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر17

مدل مانتو لاکچری شیک

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر12مدل مانتو لاکچری جدید

۵۰ مانتو بلند باکلاس و لاکچری 1401 ویژه خانوم های خوش سلیقه + تصاویر2