طرز تهیه کوبیده مرغ | مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ

کوبیده مرغ مجلسی رو اینطوری که میگم درست کن تا طعمش خوشمزه بشه

16:04 - 1401/11/15
طرز تهیه کوبیده مرغ را با طعم عالی و بی نظیر در ادامه مطلب می توانید بخوانید.

پاتوق آنلاین:کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه دوست داشتنی ایرانی است که با کوبیده معمولی تفاوت چندانی ندارد، فقط به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
مخلوط سینه و ران مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۱۰۰ گرم
دنبه یا کره ۷۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز و قرمز هر کدام ½ فلفل
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری غلیظ
نمک ۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پاپریکا هر کدام ۱ قاشق چایخوری

"سبزی پلویی" رو داخل چه غذاهایی میتونم بریزم؟

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مرغ مخصوص ابتدا گوشت مرغ را با شبکه ریز چرخ گوشت چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید که حتما باید از ترکیب گوشت سینه و ران مرغ برای کباب کوبیده استفاده کنیم.

مرحله دوم

دلیل این امر این است که اگر فقط از گوشت سینه مرغ استفاده کنیم، کباب ما در پایان خشک و سفت می شود. در صورتی که نخواهیم از گوشت ران مرغ استفاده کنیم، باید مقدار دنبه یا کره را بیشتر کنیم تا کباب خشک نشود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه حاوی گوشت مرغ می افزاییم. توجه داشته باشید که به ۱۰۰ گرم پیاز آب گرفته نیاز داریم که به صورت حدودی ۲ پیاز متوسط نیاز است. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

جوجه کباب یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که امروزه از مراسم ها و مجالس مهم گرفته تا پیک..

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه دنبه را چرخ می کنیم و در صورتی که دنبه نداشتیم به همان مقدار کره به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

البته برای خوشمزه تر شدن کباب توصیه می کنیم از دنبه استفاده شود، چون اضافه کردن دنبه به این کباب باعث می شود کباب ما در پایان نرم تر و آبدار تر باشد. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله ششم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک کاسه آب جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه یک نارنگی بزرگ از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ قرار می دهیم، سپس آنرا به صورت یکدست روی سیخ پهن می کنیم. در نهایت با انگشت دست، روی کباب ها نقش می اندازیم، سپس سیخ ها را روی یک سینی می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم. ابتدا کمی زمان می دهیم تا مایه کباب به سیخ بچسبد، سپس سیخ ها را به آرامی می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله نهم

در حین کباب کردن کوبیده ها می توانیم مقداری کره ذوب کنیم و به همراه زعفران دم کرده روی کباب ها بمالیم. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و در کنار کوبیده کباب می کنیم. در پایان کوبیده را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

کوبیده مرغ رو امتحان کردین ؟ ترکیب سینه و ران مرغ میتونین ازسینه مرغ به تنهایی استفاده کنین اگه خواستین ترکیب کنین دوبه یک (سینه مرغ وران) دوبار چرخش کردم یه پیاز رنده کردم وآبشو گرفتم،نمک،فلفل،پاپریکا،زعفران غلیظ یک قاشق آرد سفید هم اضافه کردم ویه مقدار آب لیموی تازه... ورز دادم بعد سیخ برداشتم ودستمو خیس کردم وموادو روی سیخ زدم دورش پلاستیک گذاشتم ورو یه ظرف گذاشتم وبا پشت چاقو خط کشیدم روش روی همون پلاستیک بعد به آرومی جدا کردم وداخل سینی فر چرب شده گذاشتم وبادمای ۱۷۰بمدت یه ربع زمان دادم بعد رومال کره وزعفران زدم وگریل رو روشن کردم حتما چک کنین شاید واسه فر شما زمان بیشتری لازم باشه ... حتما امتحانش کنین بافت نرم وخوشمزم ای داره....

نوش جان