طرز تهیه کباب زردک

طرز تهیه کباب زردک با مواد آسون و ساده و طعم بی نظیر+ آموزش

19:12 - 1401/04/01
کباب زردک یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شهر اصفهان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زردک در ادامه با ما همراه باشید.

پاتوق آنلاین: کباب زردک یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شهر اصفهان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زردک در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله و گوسفندی ۴۰۰ گرم
هویج یا زردک ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
مواد لازم برای سس
پیاز ۱ عدد

کره ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار کافی
شکر به مقدار کافی
سرکه به مقدار کافی
زعفران به مقدار کافی
قیسی ۶ تا ۸ عدد
آب ⅔ لیوان

طرز تهیه کباب زردک با مواد آسون و ساده و طعم بی نظیر+ آموزش8

طرز تهیه کباب زردک

مرحله اول

برای تهیه کباب زردک خوشمزه ابتدای کار گوشت گوسفند و گوساله را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه زردک را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آردنخودچی را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شده و منسجم شوند. در ادامه مقداری از مایه کباب را بر می داریم.

کباب تابه ای مرغ از کباب های خوشمزه خانگی است که با دستورهای و مواد متنوعی تهیه می شود

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را همانند شامی فرم می دهیم، سپس یک تابه مناسبب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع و کره درون تابه می ریزیم. در ادامه کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و هر دو طرف کباب را کمی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کباب ها را از تابه خارج می کنیم، سپس سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز از جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه پیاز را درون همان تابه که کباب را سرخ کردیم اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس کمی آب اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کاراملی شود. در ادامه شکر را به همراه آب، زعفران و سرکه به پیاز عسلی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم

مرحله هفتم

در این مرحله کباب ها را درون سس قرار می دهیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کباب ها درون سس بمانند تا سس به خوردشان برود. در ادامه زمانی که سس به غلظت مطلوب رسید، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت کباب زردک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس مقداری از سس کباب به صورت پخش روی کباب ها می ریزیم. در ادامه کباب زردک را به همراه نان سنگک و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه کباب زردک با مواد آسون و ساده و طعم بی نظیر+ آموزش1