املت شاپوری | طرز تهیه املت شاپوری

املت شاپوری تا حالا درست کردی؟ | بیا اینجا تا یادت بدم سه سوته درست کنی

18:30 - 1401/11/17
املت شاپوری یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت شاپوری در ادامه با ما همراه باشید.

املت شاپوری یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت شاپوری در ادامه با ما همراه باشید.

املت شاپوری تا حالا درست کردی؟ | بیا اینجا تا یادت بدم سه سوته درست کنی4

املت گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین صبحانه های گرم در میان ایرانیان است که در کافه های…

مواد لازم برای ۴ نفر
پوره گوجه فرنگی ۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد کوچک
سیر ۴ حبه
تخم مرغ ۳ عدد
کنسرو لوبیا چیتی ۱ پیمانه
نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه املت شاپوری

مرحله اول

برای تهیه املت شاپوری به روش مجلسی ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را به همراه فلفل قرمز و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک را به مخلوط پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شود و روغن بیندازد. در ادامه تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم تخم مرغ کمی ببندد. پس از اینکه املت آماده شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس کنسرو لوبیا چیتی را کنار آن می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.