طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه رو چه طوری به روش رستورانی درست کنم؟ (طرز تهیه)

10:29 - 1401/11/18
سالاد الویه یکی از انواع سالادهای معروف و پرطرفدار در سراسر جهان است که اصالت آن مانند سالاد روسی متعلق به کشور روسیه می باشد.

پاتوق آنلاین: سالاد الویه یکی از انواع سالادهای معروف و پرطرفدار در سراسر جهان است که اصالت آن مانند سالاد روسی متعلق به کشور روسیه می باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد الویه در ادامه ما همراه باشید.

سالاد الویه رو چه طوری به روش رستورانی درست کنم؟ (طرز تهیه)13

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ کامل ۱ عدد
خیارشور ۶ عدد متوسط
تخم مرغ ۴ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
سس مایونز به اندازه کافی

آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت سالاد الویه

مرحله اول

برای تهیه سالاد الویه مجلسی ابتدا سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را می شوییم، سپس به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک قرار می دهیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر به صورت آبپز پخته شوند.

مرحله دوم

در ادامه سینه مرغ را تمیز می کنیم و پوست های اضافی آن را می گیریم، سپس به همراه ۲ لیوان آب، پیاز و مقداری نمک و زردچوبه داخل قابلمه دیگری قرار می دهیم. قابلمه حاوی گوشت مرغ را نیز روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد.

مرحله سوم

پس از اینکه تخم مرغ و سیب زمینی آبپز شدند اجازه می دهیم کمی از حرارت بیفتند و خنک شوند سپس پوست شان را می گیریم. یک کاسه جادار و بزرگ انتخاب می کنیم و سیب زمینی و تخم مرغ را در آن رنده می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت مرغ پخت انرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی و تخم مرغ اضافه می کنیم. خیار شور را با رنده ریز رنده می کنیم سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم و به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله باید نخود فرنگی را آماده کنیم، اگر از نخود فرنگی کنسروی استفاده کنیم که فقط باید آنرا آبکش کرده به دیگر مواد اضافه کنیم. اگر نخود فرنگی خام داریم باید با مقداری آب و نمک آنرا بپزیم سپس به دیگر مواد اضافه کنیم.

مرحله ششم

حالا باید سس سالاد را درست کنیم؛ برای این منظور سس مایونز را به همراه آبلیمو ، فلفل سیاه و کمی نمک در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به سالاد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد.

مرحله هفتم

پس از اینکه سالاد آماده شد انرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس روی آنرا با یک سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد شما خوشمزه تر شود بهتر است از روز قبل آنرا درست کنید و در یخچال قرار دهید.

نکات طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه به صورت قالبی

در صورتی که می خواهید سالاد الویه خود را به شکل قالبی درست کنید، ابتدا داخل قالب مورد نظرتان را کمی آب نمناک کنید، سپس یک کیسه فریزر داخل آن قرار دهید. در ادامه سالاد را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشرده کنید تا تمام نقاط قالب را پر کند. در پایان سالاد را به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شده و شکل بگیرد. پس از گذشت این زمان سالاد را روی یک دیس مناسب برگردانید و کیسه فریزر را به آرامی جدا کنید.

سالاد الویه با کالباس

در صورتی که می خواهید این سالاد را بدون مرغ و گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کرده و به جای آن ۲۵۰ گرم کالباس یا ژامبون اضافه کنید. کالباس نیازی به پخت ندارد فقط باید آنرا به صورت نگینی خرد کرده و به دیگر مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد الویه بدون مرغ

مرغ طعم بسیار خوبی به سالاد الویه می دهد، اگر می خواهید مرغ را از این سالاد حذف کنید می توانید به جای آن انواع ژامبون و سوسیس را جایگزین کنید. البته اگر گیاه خوار هستید می توانید به جای استفاده از مرغ از سبزیجات دیگر مثل قارچ، فلفل دلمه ای و … تفت داده شده در سالاد خود استفاده کنید.

شور شدن سالاد

نکته ای که باید در تهیه این سالاد در نظر داشته باشیم این است که در هنگام درست کردن سس از نمک زیاد استفاده نکنیم. چون مواد سالاد را با نمک پخته ایم و در تهیه این سالاد از خیارشور هم استفاده می کنیم، باید مراقب باشیم که طعم سالاد شور نشود.

فینگر فود سالاد اولیه

فینگر فود سالاد الویه از معروف ترین فینگرفودهای ایرانی محسوب می شود که با دستورها و شکل های بسیار متنوعی درست می شود. این فینگرفود خوشمزه برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد. اگر تمایل دارید آنرا در منزل درست کنید، به آموزش زیر مراجعه نمایید.