واتساپ | ترفندهای واتساپ

چه جوری تو واتساپ پیام های پاک شده رو برگردونیم؟ + آموزش

21:40 - 1401/03/23
واتساپ یکی از پیام رسان های محبوب متعلق به فیس بوک است که مدتی پیش، ویژگی جدیدی را اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد.

پاتوق آنلاین: واتساپ یکی از پیام رسان های محبوب متعلق به فیس بوک است که مدتی پیش، ویژگی جدیدی را اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد پیام های ارسال شده در طی یکساعت را قبل از خوانده شدن پاک کنند. پیام ها می تواند در گفتگوها و همچنین گروه ها حذف شوند و این ویژگی روی اندروید، iOS و ویندوز قابل اجراست. ویژگی حذف پیام های ارسال شده در واتس اپ، با اخطارهایی برای دریافت کننده پیام همراه است، مانند " This message was deleted" که به جای پیام حذف شده برای او ظاهر می شود. در صورتیکه خطای املایی داشته اید یا پیامی را به طور ناخواسته ارسال کرده اید، این ویژگی برای متوقف کردن روند ارسال پیام مفید است. با این وجود، اگر می خواهید پیام های حذف شده واتساپ را ببینید، چندین روش وجود دارد که می توانید از آنها برای برگرداندن پیام های پاک شده واتساپ استفاده کنید.

چگونه چت های پاک شده واتساپ را برگردانیم؟

1. پیام های حذف شده را با استفاده از پشتیبان گیری چت واتساپ بخوانید

اگر شما به طور تصادفی یکی از گفتگوهای خود را حذف کردید می توانید برای برگرداندن پیام های پاک شده واتساپ از پشتیبان گیری (backup) چت واتس اپ که به طور پیش فرض هر شب در ساعت 2 بامداد انجام می شود، کمک بگیرید. شما می توانید تعداد دفعات پشتیبان گیری را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه تغییر دهید. با این حال، انتخاب گزینه روزانه (daily) به عنوان دفعات پشتیبان گیری توصیه می شود زیرا می توانید چت ها را قبل از انجام پشتیان گیری بعدی در 2 صبح، بازیابی کنید.

برای بازیابی پیام های حذف شده واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید

  • اگر از تلفن اندروید استفاده می کنید واتس اپ را غیر فعال و دوباره آن را از Google Play Store نصب کنید.
  • گزینه موافقت با شرایط و ضوابط (Terms and Conditions) را انتخاب کنید و در مرحله بعد، شماره تلفن خود را به همراه کد کشور خود وارد کنید.
  • به شما گزینه ای برای بازیابی چت ها از backup ارائه می شود. روی گزینه restore کلیک کنید و چت های واتس اپ شما بازیابی می شوند.

چه جوری تو واتساپ پیام های پاک شده رو برگردونیم؟ + آموزش10

2. برنامه بازیابی پیام های پاک شده در واتساپ

برای بازیابی و برگرداندن پیام های پاک شده واتساپ، می توانید از برنامه های جانبی استفاده کنید. برنامه های زیادی در Google Play Store وجود دارد که به شما اجازه می دهد پیام های حذف شده شما یا ارسال کننده را بازیابی کنید. این برنامه ها گزارشی از نوتیفیکیشن های شما را نگه می دارند، که در قسمت Notification register دستگاه اندروید شما ذخیره می شود. با این حال، باید بدانید که دسترسی به نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند شما با یک برنامه جانبی، با خطر امنیتی بزرگی همراه است.

علاوه بر این، چنین برنامه هایی دارای محدودیت های خاص است مانند این که شما تنها می توانید پیام های حذف شده ای را بازیابی کنید که با آنها برخورد داشته اید. منظور ما از برخورد در اینجا کشیدن پیام ها و نوتیفیکیشن ها از نوار اعلان تلفن است. همچنین، هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی کردید، گزارش اعلان از سیستم اندروید پاک می شود و بازیابی پیام ها حتی با استفاده از برنامه های جانبی نیز غیر ممکن می شود.

3. گزارش نوتیفیکیشن (اطلاع رسانی دریافت پیام)

چند هفته پیش واتس اپ، با معرفی گزینه حذف یا ارسال پیام های یک پنجره در 7 دقیقه، بیش از 1 میلیارد از کاربران خود را خوشحال کرد. این شادی ادامه پیدا نکرد زیرا ایرادی در Android Jefe مشاهده شد که به کاربران اجازه می داد تا پیام های واتس اپ را حتی بعد از اینکه توسط ارسال کننده حذف شدند نیز بخوانند. همین مساله در مورد دستگاه های اندروید از طریق مشاهده Notification Log نیز ممکن است. اگر شما می خواهید پیام های حذف شده را روی تلفن خود بخوانید، می توانید مراحل ذکر شده را دنبال کنید.

حتما بخوانید: ترفند های کاربردی برای حرفه ای شدن در واتساپ

چگونه پیام های حذف شده واتس اپ را بخوانیم؟

1. روی تلفن همراه خود به صفحه اصلی بروید.

2. روی یک مکان آزاد در صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید.

3. روی گزینه widgets ضربه بزنید، در لیست باز شده گزینه Settings یا تنظیمات را پیدا کنید.

چه جوری تو واتساپ پیام های پاک شده رو برگردونیم؟ + آموزش2

4. حالا روی Settings ضربه بزنید و نگه دارید و آن را در هر نقطه ای از صفحه اصلی قرار دهید. لیستی از گزینه های موجود ظاهر می شوند.

چه جوری تو واتساپ پیام های پاک شده رو برگردونیم؟ + آموزش0

5. به پایین بروید و گزینه Notification Log را انتخاب کنید.

چه جوری تو واتساپ پیام های پاک شده رو برگردونیم؟ + آموزش15

اکنون، با ضربه زدن روی آیکون جدید تنظیمات در صفحه اصلی، نوتیفیکیشن ها یا اعلان های دستگاه اندروید شما از گذشته و همچنین پیام های حذف شده واتس اپ که به عنوان نوتیفیکیشن نمایش داده شده اند، ظاهر می شوند. روش دیگر برای خواندن پیام های حذف شده واتس اپ، دانلود یک برنامه اندروید از گوگل پلی به نام Notification History است.

قبل از اینکه درباره خوانده شدن پیامی که نمی خواهید توسط دیگران دیده شود نگران شوید، این روش ها را امتحان کنید. افراد فقط می توانند پیام های حذف شده ای از واتس اپ را بخوانند که در قسمت نوتیفیکیشن از وجود آنها مطلع شده اند. برای مثال، اگر آنها نوتیفیکیشن جدید دریافتی در برنامه را ببینند یا آن را در نوار اعلان بکشند. در غیر اینصورت، برای اعلانی که هنوز مشاهده نکرده اند لازم نیست نگران باشید. همچنین، ممکن است به زودی واتس اپ اقدام به رفع این نقص نه چندان جدی کند.

شما همچنان باید قبل از ارسال پیام در واتساپ فکر کنید

گزینه حذف پیام واتس اپ ممکن است برای شما مفید باشد. اما به این بدان معنا نیست که شما هنگام ارسال پیام فوری در چنین برنامه هایی مغز خود را خاموش کنید. شخص دیگر نیز آن هفت دقیقه را دارد، که کافی است. اگر او بعد از اینکه شما پیام را ارسال کردید اتصال اینترنت خود را قطع کند چه می شود؟ علاوه بر این، ممکن است این مسئله وجود داشته باشد که گیرنده پیام، نسخه ای از واتس اپ را که از عملکرد حذف پشتیبانی می کند را روی تلفن خود نداشته باشد. در این شرایط شما نمی توانید اشتباهات خود را خنثی کنید.